2017-08-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hur kan det då komma sig att torson har dykt upp efter 2 veckor?

Otur.
Citera
2017-08-24, 00:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY

Det är väldigt intressant. Att man misstänkt mord från första början kunde vi ju liksom läsa mellan raderna, men att det finns ett motiv är ju intressant och nytt. Undrar om det är ett rationellt och begripligt motiv eller ett stolligt sådant?

Har ingen aning. Första gången jag läser om något motiv. Får känslan av att dom visst har träffats förr. Annars vet jag inte vad för motiv dom kan ha hittat.
Citera
2017-08-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag skulle nog vilja säga tvärtom. Det faktum att PM besitter de kunskaper om styckning som han visat prov på, inklusive kännedomen om möjligheten och behovet av att punktera torson, samt kunskapen om hur det görs, visar på att han ingående studerat dessa tekniker. Därmed förefaller en luststyckning betydligt mer trolig än något annat. Även om jag fram till idag verkligen inte trott det, så tycker jag nu att det mesta pekar i just den riktningen.
Men hur många styckmord har du jämfört med då? Det växer inte på träd precis och att punktera torson är ju något nästan *alla* vet som skriver i tråden. Det har ju ältats fram och tillbaka och idén att kroppar kan flyta upp är välkänd och spridd. Det torde räcka med en normalbegåvning för att inse att man bör punktera mag-tarmkanalen och kanske lungorna. Nu verkar PM kanske inte lyckats med det utan bara punkterat bukhinnan till ingen nytta (det lär vara väldigt obehagligt och illaluktande att punktera mag-tarmkanalen. Jag vet att när man dissekerar försöksdjur så kniper man åt matstrupe och ändtarm när man lyfter ut tarmpaketet och gör det i dragskåp, för det lär vara väldigt oaptitligt om det punkteras). Kroppsdelen flöt ju dessutom upp...

Vad har du för skäl att anta att PM visat något speciellt prov på snitsighet vid styckningen? Den kan vara hur amatörmässig som helst ju! Dessutom misslyckades han ju uppenbart att punktera det man bör punktera (mag-tarmkanal och möjligen lungor), eftersom kroppen ju inte stannade på botten!

Ett styckmord implicerar inte att mördaren kan sjujäkla mycket om anatomi eller har studerat saken ingående.

Nej, anta inte det fantastiska och ovanliga om det räcker med det enkla och vanliga. Har vi fel om det vanliga så kommer det visa sig, men att backa från en specifik fantasibild blir svårare eftersom folk investerar i den. Vi har ju ett antal personer i tråden som verkligen, VERKLIGEN går in för sitt eget hittepå och de skapar hellre tusen nya ad hoc-hypoteser än modifierar sin idé.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-24 kl. 00:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Betyder ju att polisen har mycket mer än vad som sagts öppet. Hoppas det blir bli en "open and shut case" i rätten och att han dras i smutsen ordentligt.

Eftersom deras förmodade enda kontaktyta är artikeln, så borde det handla om vad KW tänkte publicera. Om det var en bild av PM som inte var så gynnsam för honom, rentav skadlig, kan man ju mejsla ut ett motiv.

Den fråga som kommer som blixten är, varför är KW inte medveten om att hon kanske håller på att sänka hela hans image, eller avslöja något tungt, när hon kliver ombord? Eller är hon det? Och vet att han har ett häftigt temperament; det blir en stor gåta för mig, om det handlar om ofördelaktigheter i den kommande artikeln.

Hur många möten/samtal har dom haft innan? Hur nära publicering är KW? Frågorna är många fler, såklart.

Är det så tragiskt, att två aktiva, framåt personer från mycket olika världar, kliver på båten, utam att vara medvetna om den kraftiga spänningen som ligger i luften. Eller, är en av dom klar över den, och planerar mord?????

Nja, inte beredd att köpa det än, men kan definitivt finnas med, i detta mer än vidöppna fall.
Citera
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Vänta lite håller Ni fortfarande och frågar er om det kan ha hänt en olycka??
Jaja man kan tjata i en sån här tråd fram till jul 24 December det är möjligt men tänk på 2 saker kroppen blev styckad
Och han var känd för att hålla på med Horor. För mig så är frågan mer vad får han för straff i Danmark 12år?

Är väl i princip uteslutande kommentarer om att det INTE är en olycka. Faktum är väl ändå att ingen förutom Madsen själv vet ännu? Varför kommenterar du ditt eget inlägg?
Citera
2017-08-24, 00:03
Medlem
Citat:
Jag skulle nog vilja säga tvärtom. Det faktum att PM besitter de kunskaper om styckning som han visat prov på, inklusive kännedomen om möjligheten och behovet av att punktera torson, samt kunskapen om hur det görs, visar på att han ingående studerat dessa tekniker. Därmed förefaller en luststyckning betydligt mer trolig än något annat. Även om jag fram till idag verkligen inte trott det, så tycker jag nu att det mesta pekar i just den riktningen.

Tycker det enbart pekar på ett planerat mord och en planerad styckning. Han har kanske planerat att styckat henne i så små delar att det skulle vara svårt att hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan lova att det är jäkligt smetigt att torka ens 3-4 dl blod. Det är riktigt riktigt svårt att städa upp. När det gäller den mängden som måste runnit ut ur Kim, så är det slang och avlopp som gäller. Att torka med svabb och vatten är värdelöst.
Jo men spekulationen var ju om sänkning av ubåten skulle spola rent - bara det att innan han är redo att sänka så har en hel del blod redan torkat.
Citera
Medlem
GrejermedGreiders avatar
Citat:

Öppningen har en diameter mindre än längden av två skol-linjaler, det är en glorifierad skorsten. Givetvis har mannen varit praktisk, liket måste bort från ubåten. Allt trams om att man kan hissa upp en lealös kropp är helt orimligt.
1. Experter som uttalat sig om att det är möjligt har uttalat sig om normalstora ubåtar, inte Madsen mini-sub.
2. Madsen är liten till växten.
3. Det guppar härligt på sjön.
4. Kroppen är inte en säck potatis. Lemmar hänger ut och försvårar lyft, ex. fastnar i stegen, lamparmaturer, krokar eller vad som helst.
5. Det är fyra meter upp att hissa kroppen under dessa besvärliga omständigheter.
6. Bonus: eventuell likstelhet.
Senast redigerad av GrejermedGreider 2017-08-24 kl. 00:05. Anledning: Stavfel
Citera
2017-08-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hur kan det då komma sig att torson har dykt upp efter 2 veckor?

They float, they all float...
Citera
2017-08-24, 00:05
Medlem
Browndawgs avatar
Polisen verkar ju ganska så säkra på mord och det stärker bara min tanke som jag haft sedan länge. Sedan går dom även ut och säger sig ha motiv. Jag avfärdar allt som har med olycka att göra. Är inte vettigt längre att ens överväga nån jävla olycka. Madsen påstår det och har redan bevisligen ljugit flera ggr i detta.
Citera
2017-08-24, 00:05
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Vänta lite håller Ni fortfarande och frågar er om det kan ha hänt en olycka??
Jaja man kan tjata i en sån här tråd fram till jul 24 December det är möjligt men tänk på 2 saker kroppen blev styckad
Och han var känd för att hålla på med Horor. För mig så är frågan mer vad får han för straff i Danmark 12år?

Är man per definition en sämre människa för att man "håller på med horor" som du uttrycker det. Tycker inte det säger så mycket. Speciellt inte i ett land där det är lagligt? Sen att jag själv inte köper sex är mer en principsak att inte betala för något man kan få gratis. Men får man inte det gratis är horor ett alternativ som i stora delar av världen är fullt lagligt och accepterat.
Citera
2017-08-24, 00:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Att man misstänkt mord från första början kunde vi ju liksom läsa mellan raderna, men att det finns ett motiv är ju intressant och nytt. Undrar om det är ett rationellt och begripligt motiv eller ett stolligt sådant?
Det känns mer sannolikt att det finns motiv än att det inte gör det. Totalt slumpmässiga mord/dråp helt utan motiv är otroligt ovanliga.

Motiv kan exempelvis vara:
Dölja en våldtäkt
Realisera en fantasi
Bevisa för sig själv att han kan outsmarta polisen
Etc. etc.

Jag tippar att polisen utgår ifrån att motivet är att dölja en våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in