2017-08-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hahaha! Lite nesligt va? Där sprack era konspirationsteorier en smula? Inte sant?
Svar till Lubbe: Ang. att han fått behålla sin bricka och allt som ingår SÅ LÄNGE, beror på att nån form av "uppgörelse" gjorts mellan polisen och honom. Jag har sagt tidigare att det är "pilot" som bestämmer. Han har viss makt över polisen. Så illa är det.
Apropå Greenskys "sparka neråt och slicka uppåt". Mitt i prick.

Ägarn till den lille fyllepuben i Mariestad har makt över polisen. Jaja, jag låter det citatet tala för sig själv.
Citera
2017-08-23, 19:18
Medlem
Citat:
Hahaha! Lite nesligt va? Där sprack era konspirationsteorier en smula? Inte sant?
Svar till Lubbe: Ang. att han fått behålla sin bricka och allt som ingår SÅ LÄNGE, beror på att nån form av "uppgörelse" gjorts mellan polisen och honom. Jag har sagt tidigare att det är "pilot" som bestämmer. Han har viss makt över polisen. Så illa är det.
Apropå Greenskys "sparka neråt och slicka uppåt". Mitt i prick.

Alltså vad är det som pekar på MRö? Visst, det vore inte första gången en gärningsman går med i skallgångarna, men leder och organiserar dem on behalf of polisen??

Vad är enligt dig MR's motiv? Kan du inte (som ugglan bad om) sammanfatta dina tankegångar och bevis/indicier som pekar på MR?

mvh
Citera
2017-08-23, 19:29
Medlem
Citat:
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/rattsvasendets-ansvar/rattsprocessen---fran-anmalan-till-atal/

Att en förundersökning pågår betyder inte att personen sitter anhållen eller häktad.
En förundersökning kan ske "i smyg". För att den misstänkte i detta fall ö.h.t ska samarbeta så har nog polis/åklagare gått med på lite krav från vederbörande. Tänk på att fallet är 25 år gammalt.
Men varsågoda att fortsätta era vansinniga teorier. Riktigt kul underhållning emellanåt.

Vansinniga teorier? Jag skulle vilja påstå att vi är närmare en identitet på GM än någonsin. Att anklAga MR ser jag däremot som vansinnigt. Finns absolut INGENTING som talar för hans inblandning förutom dina vilda fantasier.
Citera
2017-08-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det gäller samtliga systrar som bodde på lockerud alltså? Bra med en bil om man bor där tycker man, särskilt som de nog gärna ville till Hassle en del. Men visst, uppgiften om en vit bil 92 har jag tidigare omnämnt som osäker. Kan du fråga om fam hade någon sommarstuga när du ändå håller på?

Oavsett om KM systrar hade eller inte hade bil respektive körkort, så har polisen gått ut och sagt att pilotmannen tillika den person som blivit delgiven misstanke om mord hade tillgång till en bil 1992 som dock skrotades 1998. Vem som stod som ägare på den bilen vet jag inte. Så egentligen behöver ni inte ödsla mer tid på bilen.
Citera
2017-08-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Men om det inte var ett lik då? Att hon har bragts om livet där på militärområdet? Inte vid lekplatsen, hon blev bara knockad där. Inte lika besvärligt att åka runt sittandes i ett baksäte med en tjej som "däckat" efter en festkväll. Om polisen skulle stoppat dem, var dom ju bara på väg hem efter festen och hon som sagt, hade ju somnat. Åter igen, arbetssituationen är av intresse.

Känner inte till platsen, men jag tycker att allt gällande KM är intressant och i synnerhet de platser han av olika orsaker hade tillgång till. Bra om du kan luska vidare!
Citera
2017-08-23, 19:52
Medlem
Jag kan inte sluta och tänka på om det trots allt finns en möjlighet att HA kvarlevor finns att hitta på KM tomt någonstans. Anledningen till detta är b. la. om det ändå pågick någon typ av reparations- och byggnadsarbete på hus eller tomt under samma tid som HA försvann ökar sannolikheten till att hon kan finnas där. Det vore för perfekt. Hade jag varit GM så hade nog jag valt att ta med kroppen hem för att sedan omsorgsfullt gömma den med byggnationerna. Det är många bra fördelar med just detta, dels behövs kroppen inte transporteras någon längre sträcka, dels skulle det gå fort med liten risk för att bli upptäckt. GM kan gömma kroppen någonstans under tiden han förbereder platsen och har även gott om tid med att avsluta arbetet med kvarlevorna (sjukskriven).

Varför jag mer och mer tror på detta är för att KM inte flyttat efter att han 1991 flyttade in i huset. Han har full koll på kroppen och behöver inte oroa sig för att hon plötsligt hittas av allmänheten. Hon ligger säker där.

För att min teori skall ha bäring krävs det att KM utförde reparationsarbeten under juni 1992. Hur kan vi få/ta reda på detta? Någon som har en idé?

Kanske kan man se via kommunen om byggnadslov söktes för något under denna tidsperiod?
Citera
2017-08-23, 21:31
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Känner inte till platsen, men jag tycker att allt gällande KM är intressant och i synnerhet de platser han av olika orsaker hade tillgång till. Bra om du kan luska vidare!

Som sagt.....F7 var och är inte ett område du kan använda till aktuellt ändamål, speciellt inte om du var civilanställd, vilket KM bör ha varit.
Om han nånsin har jobbat där.
Citera
2017-08-23, 23:53
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Som sagt.....F7 var och är inte ett område du kan använda till aktuellt ändamål, speciellt inte om du var civilanställd, vilket KM bör ha varit.
Om han nånsin har jobbat där.

Jobbar du där, eller bor inom området, kommer du in. Det har jag koll på eftersom jag vet någon som jobbar där, administrativt, inte militärt. Så frågan är nu Om vederbörande jobbade där vid tidpunkten? Och i så fall hade tillgång till nyckel eller passerkort att visa upp, förmodligen både ock. Men ingen har kollat eller frågat angående detta, så varför berätta om ingen har frågat? Kanske dax att göra det nu eller?
Citera
2017-08-24, 00:15
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jobbar du där, eller bor inom området, kommer du in. Det har jag koll på eftersom jag vet någon som jobbar där, administrativt, inte militärt. Så frågan är nu Om vederbörande jobbade där vid tidpunkten? Och i så fall hade tillgång till nyckel eller passerkort att visa upp, förmodligen både ock. Men ingen har kollat eller frågat angående detta, så varför berätta om ingen har frågat? Kanske dax att göra det nu eller?
Vad exakt är det du planerar att göra om du bereds tillträde till Såtenäs? Det intressanta bör ligga i att få tillgång till arkiv, och sedan finns det väl lite olika ingångar; utfärdade passerkort, utförda elarbeten, anlitade firmor osv.
Känns som ett långskott, men är du beredd att lägga möda och iver på det så kör på!
Citera
2017-08-24, 05:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kan inte sluta och tänka på om det trots allt finns en möjlighet att HA kvarlevor finns att hitta på KM tomt någonstans. Anledningen till detta är b. la. om det ändå pågick någon typ av reparations- och byggnadsarbete på hus eller tomt under samma tid som HA försvann ökar sannolikheten till att hon kan finnas där. Det vore för perfekt. Hade jag varit GM så hade nog jag valt att ta med kroppen hem för att sedan omsorgsfullt gömma den med byggnationerna. Det är många bra fördelar med just detta, dels behövs kroppen inte transporteras någon längre sträcka, dels skulle det gå fort med liten risk för att bli upptäckt. GM kan gömma kroppen någonstans under tiden han förbereder platsen och har även gott om tid med att avsluta arbetet med kvarlevorna (sjukskriven).

Varför jag mer och mer tror på detta är för att KM inte flyttat efter att han 1991 flyttade in i huset. Han har full koll på kroppen och behöver inte oroa sig för att hon plötsligt hittas av allmänheten. Hon ligger säker där.

För att min teori skall ha bäring krävs det att KM utförde reparationsarbeten under juni 1992. Hur kan vi få/ta reda på detta? Någon som har en idé?

Kanske kan man se via kommunen om byggnadslov söktes för något under denna tidsperiod?

Eftersom han inte hade egen bil så ökar chansen rejält att hon kan vara begravd där om han nu var ensam gm, borde finnas papper på om fastigheten var uppgrävd vid tillfället för att få kommunalt vatten eller avlopp (eller både och) 1992. Men kåken kan även vart uppgrävd pga dräneringsarbeten men då lär inga papper finnas förutom i privat ägo. Sen finns självklart en möjlighet att han grävt ett hål själv någonstans eftersom han nu var sjukskriven en vecka.

Hans fd tjej kanske vet? Men hon har med stor sannolikhet förträngt/glömt bort sådana minnen, så att fråga henne är nog inte pålitligt.
Senast redigerad av Greensky 2017-08-24 kl. 05:27.
Citera
2017-08-24, 08:42
Medlem
13579111317s avatar
Denna har kanske redan varit uppe i tråden, men jag postar den ändå:

Helena Anderssons föräldrar om ovissheten

Här nämns ett par intressanta uppgifter, bland annat att pilot säger sig inte minnas vad han gjort den aktuella natten. Vad han har givit för förklaring till minnesluckan framgår inte.

Jag förstår föräldrarnas frustration - och de nu vet vem pilot är, att inte konfrontera honom på egen hand måste kräva ganska mycket självbehärskning...
Citera
2017-08-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Denna har kanske redan varit uppe i tråden, men jag postar den ändå:

Helena Anderssons föräldrar om ovissheten

Här nämns ett par intressanta uppgifter, bland annat att pilot säger sig inte minnas vad han gjort den aktuella natten. Vad han har givit för förklaring till minnesluckan framgår inte.

Jag förstår föräldrarnas frustration - och de nu vet vem pilot är, att inte konfrontera honom på egen hand måste kräva ganska mycket självbehärskning...

Om det varit min dotter hade jag inte kunnat behärska mig, jag hade nog gått över många gränser för att få den jäveln och prata, det är nåt som är säkert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in