Citat:
Ursprungligen postat av
Zylfiden
Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att han åkt dit på natten, inte en vecka efteråt och haft ett lik liggandes i kofferten.
En teori: 1.Att han haft någon som körde, den vita bilen som syntes.
2.Om han nu är Pilotmannen och promenerade med henne hem på natten, någon de båda känner kommer i den vita bilen, som stannar till, det blev dispyt/bråk, hon springer iväg, han efter, hon knockats medvetslös, in med henne i bilen snabbt. Han sätter sig i baksätet med henne och de kör iväg.
3.Vad som händer sen och de gör med henne resulterar i att hon försvinner och skall aldrig hittas. 4.En plats de kommer på är militärområdet för att KM jobbar där med ett elektriskt projekt.
5.Hur såg bevakningen ut på den tiden? Var det vakt i en stuga som det är nu? Eller var det någon annan form av nyckel till bommar e t c? Om det var en mänsklig vakt, kommer han i så fall ihåg om han släppte in någon elektriker på området på natten då? Eftersom området ligger en bit ifrån Mariestad så har man aldrig frågat och ingen har över huvud taget kopplat ihop att dom åkte en lite längre tur.
6.KM vet så klart och förmodligen en person till. Det som är intressant att veta är vilka elektriska projekt han var involverad i vid tidpunkten och var.
7.Att han sjukskriver sig veckan efter försvinnandet är väl inte så konstigt. Han ville hålla sig borta ifrån platsen. Var han sjukskriven en vecka? Eller blev det längre? Hans arbetssituation vid tillfället är av intresse, helt klart.
Med risk för att betraktas som negativ och motsträvig, så måste jag nog skjuta denna tanke i sank.
Att någon civilanställd skulle ta in och gömma en kropp på F7s område är i stort sett ogörligt så som du vill beskriva det.
Bortsett från första hindret, grindvakten vilken enbart släpper in dig om du har ett registrerat och godkäntärende, så fanns det rörlig bevakning i hela området. Dessutom fanns det vid denna tid också en hel hög med boende....anställda på flottiljen.
Att ha möjlighet att röra sig med bil utanför huvudvägen genom området är inget alternativ. Det funkar inte så. Det fanns förutom rörlig vaktpersonal också kamerabevakning vid väl valda positioner.
Det skulle ju vara som ett spännande deckarinslag men verkligheten ser annorlunda ut.