2017-08-23, 09:13
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tack, har du 92?
Nej, jag kollar i "Sv. Befolkning 1990" som har uppgifter från 1991.
Citera
2017-08-23, 14:02
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att han åkt dit på natten, inte en vecka efteråt och haft ett lik liggandes i kofferten.
En teori: 1.Att han haft någon som körde, den vita bilen som syntes.
2.Om han nu är Pilotmannen och promenerade med henne hem på natten, någon de båda känner kommer i den vita bilen, som stannar till, det blev dispyt/bråk, hon springer iväg, han efter, hon knockats medvetslös, in med henne i bilen snabbt. Han sätter sig i baksätet med henne och de kör iväg.
3.Vad som händer sen och de gör med henne resulterar i att hon försvinner och skall aldrig hittas. 4.En plats de kommer på är militärområdet för att KM jobbar där med ett elektriskt projekt.
5.Hur såg bevakningen ut på den tiden? Var det vakt i en stuga som det är nu? Eller var det någon annan form av nyckel till bommar e t c? Om det var en mänsklig vakt, kommer han i så fall ihåg om han släppte in någon elektriker på området på natten då? Eftersom området ligger en bit ifrån Mariestad så har man aldrig frågat och ingen har över huvud taget kopplat ihop att dom åkte en lite längre tur.
6.KM vet så klart och förmodligen en person till. Det som är intressant att veta är vilka elektriska projekt han var involverad i vid tidpunkten och var.
7.Att han sjukskriver sig veckan efter försvinnandet är väl inte så konstigt. Han ville hålla sig borta ifrån platsen. Var han sjukskriven en vecka? Eller blev det längre? Hans arbetssituation vid tillfället är av intresse, helt klart.

Med risk för att betraktas som negativ och motsträvig, så måste jag nog skjuta denna tanke i sank.

Att någon civilanställd skulle ta in och gömma en kropp på F7s område är i stort sett ogörligt så som du vill beskriva det.
Bortsett från första hindret, grindvakten vilken enbart släpper in dig om du har ett registrerat och godkäntärende, så fanns det rörlig bevakning i hela området. Dessutom fanns det vid denna tid också en hel hög med boende....anställda på flottiljen.
Att ha möjlighet att röra sig med bil utanför huvudvägen genom området är inget alternativ. Det funkar inte så. Det fanns förutom rörlig vaktpersonal också kamerabevakning vid väl valda positioner.

Det skulle ju vara som ett spännande deckarinslag men verkligheten ser annorlunda ut.
Citera
2017-08-23, 14:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Född -67, Bodde 1990-91 på Gärdesg 3

Tack Grandpa det stämmer, rätt födelseår ska vara -67. Systern Ann-Kr*st*n måste ha flyttat från Gärdesgatan för hon bodde på Lindebäcksvägen 8 när HA försvann i juni 1992. Även här kan alltså KM ha lånat en bil den aktuella natten.

Brodern Kje*l, född -71 kan strykas vad det gäller lån av bil eftersom han fortfarande bodde kvar i föräldrahemmet i Hasslerör -92.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-23 kl. 14:35.
Citera
2017-08-23, 15:37
Medlem
Att få fram en bil från en polare som inte är direkt inblandad, känns klart tveksamt. Kvarstår i så fall anhöriga (syskon & kusiner&#128563, arbetsplats eller ytterligare gm.

En bil måste ha använts.
Citera
2017-08-23, 17:26
Medlem
Greenskys avatar
Tips till polisen: Kolla vem KM är (om det nu är han som är pilot för hundrade gången) genom att höra hans arbetskamrater/chefer de senaste 25 åren hurdan han är socialt så kommer ni förbi det med att göra sinnesundersökning på honom såtillvida ni behärskar viss kunskap inom området.

Äkta psykopater sparkar alltid nedåt och slickar uppåt som huvudregel som jag förstått.
Citera
2017-08-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Att få fram en bil från en polare som inte är direkt inblandad, känns klart tveksamt. Kvarstår i så fall anhöriga (syskon & kusiner&#128563, arbetsplats eller ytterligare gm.

En bil måste ha använts.

Helena sitter ju med en tjejkompis och två killar i baren innan stängning.
Enligt PW ska Pilot befunnit sig i närheten av H just i baren innan stängning, så en av killarna borde ju vara Pilot. Frågan är vem den andra killen är och om denne kan vara den som har tillgång till bil...
Någon som vet och känner bartendern som jobbade den kvällen?
Citera
2017-08-23, 18:00
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Kan dementera en sak, fått reda på genom bekantas bekanta att systrarna hade inte körkort -92

Hahaha! Lite nesligt va? Där sprack era konspirationsteorier en smula? Inte sant?
Svar till Lubbe: Ang. att han fått behålla sin bricka och allt som ingår SÅ LÄNGE, beror på att nån form av "uppgörelse" gjorts mellan polisen och honom. Jag har sagt tidigare att det är "pilot" som bestämmer. Han har viss makt över polisen. Så illa är det.
Apropå Greenskys "sparka neråt och slicka uppåt". Mitt i prick.
Citera
2017-08-23, 18:09
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hahaha! Lite nesligt va? Där sprack era konspirationsteorier en smula? Inte sant?
Svar till Lubbe: Ang. att han fått behålla sin bricka och allt som ingår SÅ LÄNGE, beror på att nån form av "uppgörelse" gjorts mellan polisen och honom. Jag har sagt tidigare att det är "pilot" som bestämmer. Han har viss makt över polisen. Så illa är det.

Vill inte vara taskig eller så, men en bil kan man ha 1992 även fast man inte hade körkort, hade den lagligt pga övningskörning. Kan ej svära på detta men nästintill i alla fall.
Citera
2017-08-23, 18:16
Medlem
Citat:
Stort missförstånd av mej. Den på bilden är nog Klas. Den jag for efter hette Kjell.... Tyckte väl han hade förändrats på bara några år. Så då ber jag så hemskt mycket om ursäkt att jag varit påstridig. Den mannen känner jag inte alls igen. Jag ska hålla käft i fortsättningen. Jag skäms som fan.

Du skrev att KM och hans familj går rakryggade på stan, men i det här inlägget verkar det som du inte vet vem han är..
Citera
2017-08-23, 18:31
Medlem
Citat:

Du är rolig du twiggyman, denna uppgift har jag sett som den minst säkra på listan. Så skratta på du. Det ändrar inget.
Citera
2017-08-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ja, och VelePetter verkar ju VÄLDIGT trovärdig?

Ungefär lika trovärdig som alla dina påstående att sluta skriva här mm. Vilket du "hotat" med flera gånger men aldrig uppfyllt. Skulle nästa kunna påstå att du följer tråden "maniskt"
Citera
2017-08-23, 18:37
Medlem
Twiggygirls avatar
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/rattsvasendets-ansvar/rattsprocessen---fran-anmalan-till-atal/

Att en förundersökning pågår betyder inte att personen sitter anhållen eller häktad.
En förundersökning kan ske "i smyg". För att den misstänkte i detta fall ö.h.t ska samarbeta så har nog polis/åklagare gått med på lite krav från vederbörande. Tänk på att fallet är 25 år gammalt.
Men varsågoda att fortsätta era vansinniga teorier. Riktigt kul underhållning emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in