Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-02, 16:51
Medlem
Spaders avatar
Om du absolut måste välja en annan (pga utbudet i tjänstepensionen eller whatever) så är DNB Teknologi bra.
Citera
2017-04-02, 20:55
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobspararen
Tycker att denna fond verkar spännande och intressant, blir att ta en närmare titt

Jag köpte ny teknik för bra längesedan, den har såklart varit den av mina fonder (tillsammans med Lannebo småbolag) som gått bäst. Jag tycker dock att fonden har gått för bra och riskerar att tappa pga för högt värderad.

Kanske gör Robur som Nordea gjort med sin Småbolagsfond Norden och begränsar första inköp till 100.000.000 för att hindra nya inköpare?
Citera
2017-04-02, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
Jag köpte ny teknik för bra längesedan, den har såklart varit den av mina fonder (tillsammans med Lannebo småbolag) som gått bäst. Jag tycker dock att fonden har gått för bra och riskerar att tappa pga för högt värderad.

Kanske gör Robur som Nordea gjort med sin Småbolagsfond Norden och begränsar första inköp till 100.000.000 för att hindra nya inköpare?
Känner inte till detta, kan man läsa om det någonstans?
Citera
2017-04-02, 22:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Går att läsa hos Morningstar. Man kan fortfarande köpa in sig för en hunka via återförsäljare och PPM men exempelvis Avanza har den inte längre i sortimentet.
Citera
2017-04-02, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Går att läsa hos Morningstar. Man kan fortfarande köpa in sig för en hunka via återförsäljare och PPM men exempelvis Avanza har den inte längre i sortimentet.
Ah okej då förstår jag! Men antar att det bara är att köpa på sig tills detta händer (Om det nu skulle hända)?
Citera
2017-04-02, 22:31
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:

https://www.nordea.se/privat/sparand...rans-hojs.html
Citera
2017-04-02, 22:48
Medlem
trailblasers avatar
Har DNB Teknologi på PPM och Ny teknik på det privata sparandet.
Citera
2017-04-05, 09:22
Medlem
autostoperkas avatar
Glöm det (fel post)
Senast redigerad av autostoperka 2017-04-05 kl. 09:24.
Citera
2017-07-10, 11:27
Medlem
Pump.s avatar
Börjar bli ett par procents nedgång på denna fonden nu, vågar man köpa på sig mer eller ska man minska sitt innehav något?

Har ungefär knappt hälften av mitt fondinnehav i denna fonden.
Citera
2017-07-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pump.
Börjar bli ett par procents nedgång på denna fonden nu, vågar man köpa på sig mer eller ska man minska sitt innehav något?

Har ungefär knappt hälften av mitt fondinnehav i denna fonden.

Förstår inte hur du vågar ha halva ditt innehav i en sån här fond, riskabelt. Men hoppas den får upp
Citera
2017-08-23, 00:18
Medlem
trailblasers avatar
Fantastik fond detta. Tittade precis på historiken de senaste månaderna och den har ju klarat sig utmärkt även när börsen svajat en hel del, vanliga index ligger på rött medan Ny teknik ligger på blått förutom 3 månaders historik, men där pratar vi om -0,06.

Försöker komma på en enda anledning att inte pumpa in ännu mer i denna fond. Varför inte ha det tyngsta innehavet i denna fond rent av (jag har sparhorisont på 30+ år, tills pension alltså).
Senast redigerad av trailblaser 2017-08-23 kl. 00:24.
Citera
2017-08-23, 23:18
Medlem
Spaders avatar
Detta är troligtvis den enda branschfond som jag är beredd att ha så mycket som 10% utav mitt fondinnehav i (andra branscher så har jag MAX 5% utav mitt fondinnehav i).

Fonden går urstarkt både under bull och bear -marknader. Sharpe-ration är ju galet bra (dvs hög vinst till låg risk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in