2017-08-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänkt samma sak. Kim skulle göra ett djupare personporträtt på honom. Det blev nog bra mycket känsligare än att prata om raketer och ubåtar. För henne kanske det var förhållandevis oskyldiga frågor men för Peter rörde hon vid hans smärta längst där inne.

Du försöker etablera ett MOTIV eller?
Citera
2017-08-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
PMs advokat har alltså bara ett års erfarenhet!!! Schysst av danskarna att ge honom en helt grön advokat.

http://www.strafferetsadvokaterne.dk/advokat-betina-hald-engmark/

Men alltså inte kan han väl behålla den gröngölingen? Detta måste ju vara ett av Danmarks mest omtalade rättsfall genom tiderna.

Jag vill minnas från förra veckan att det var på egen begäran som denna advokat tilldelades honom.
Citera
2017-08-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Skrev innan delar av kroppen hittades, att PM verkade vara skyldig. Hans historier ändrades i takt med att bevisen blev fler. Han hade nog inte förväntat sig all bevisning - det här är en man som trodde att vattnet skulle hjälpa honom dölja alla spår; hur han dumpade kroppen i vattnet, hur han sänkte ubåten för att skölja bort spår av blod. Tyvärr försvinner inte blod och lemmar bara sådär, ett bättre alternativ hade varit om han hade bränt kroppen på land. Inte så smart för att vara ett "geni".

Svårt att klura ut motivet bakom mordet i ett tidigt skede, men oavsett vad måste PM ha psykopatiska drag för att klara av att stycka en människokropp. Jag tror faktiskt inte att vem som helst klarar av det, olycka eller inte, man måste vara något avtrubbad för att klara av det.

Jag anser att han är skyldig, och att mordet har skett med direkt uppsåt. Bevisen kommer att tala för sig och sanningen kommer alltid fram förr eller senare.

Det är ju det som mycket av funderingarna har handlat om. Han har ju uppenbart kunnat stycka, och kanske också kapabel av döda, MEN det är inte alls säkert att han gjort det!

Du får försöka sätta dig in i hans situation, ensam på båten på en kväll, med en avliden KW. Han är säkert snabbtänkt men får också upp många tankar i huvudet. OM han skulle larma sjöräddningen, skulle dom tro honom? Det beror på hur ev. olycka gått till. Skedde den i yt- eller u-läge?

Enligt mig har han varit oaktsam/grovt oaktsam, som gått ut ensam med en passagerare. Båten är inte lätt att driva, särskilt inte av en person ( andra i den gamla gruppen runt båten har vittnat om det). Så han tänker att bara för att KW kanske "klantade sig", enligt hans sätt att se det, vill han inte riskera att bli ansvarig.

Och så här kan man fortsätta, men min poäng är, styckning medför inte automatiskt att det var ett dråp/mord, även om det finns en hel del som talar för det. Och, det är domstolen som ska bevisa, inte PM.
Citera
2017-08-23, 22:50
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo då. Vi har flera styckmordsfall som mördat första gången som åkt dit. Bara de sista åren.

Du tror att GMs erkänner alla mord de inte är kopplade till eller hur tänker du nu?
Citera
2017-08-23, 22:50
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Klart han har mördat fler.
Ingen mördare åker fast första gången.
Jo, många gör det.
Citera
2017-08-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Det verkar som ett rimligt antagande. Därmed inte sagt att åklagaren kommer att gå iland med att bevisa mord - vi behöver vänta in mer information från obduktion och andra eventuella fynd.

Rubriceringen från åklagaren VAR mord/dråp från allra första början men byretten tyckte inte materialet då räckte till annat än vållande - alltså vid häktningsförhandlingen
Citera
Medlem
Citat:
PMs advokat har alltså bara ett års erfarenhet!!! Schysst av danskarna att ge honom en helt grön advokat.

Men alltså inte kan han väl behålla den gröngölingen? Detta måste ju vara ett av Danmarks mest omtalade rättsfall genom tiderna.

Tveksamt om han vill byta, kanske redan fantiserar om vad han vill göra med henne i cellen.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänkt samma sak. Kim skulle göra ett djupare personporträtt på honom. Det blev nog bra mycket känsligare än att prata om raketer och ubåtar. För henne kanske det var förhållandevis oskyldiga frågor men för Peter rörde hon vid hans smärta längst där inne.

Det är ju faktiskt ett tänkbart motiv.

Kim Wall kom med känsliga frågor som Peter Madsen inte gillade. Hon förstod inte själv hur känsliga frågorna var, men Peter Madsen kanske blev förbannad.

Hon fortsatte att gräva djupare och djupare. Allt besvärligare frågor. Och sedan gick något snett.
Citera
2017-08-23, 22:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Han ville ha henne vad jag förstått.
Citera
2017-08-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Jag vill minnas från förra veckan att det var på egen begäran som denna advokat tilldelades honom.

Är en artikel om försvarsadvokaten nu på BTs hemsida, där framgår att hon har ett gediget CV med 20 års erfarenhet. Däremot har hon nyligen tagit över som ägare av den firma hon jobbar för
Citera
2017-08-23, 22:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan

Hon har varit delägare i advokatbyrån ett år. Hon har jobbat där dessförinnan något år, och därinnan var hon åklagare. Det är lite msgstarkt att kalla det för "gröngöling"
Citera
2017-08-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är ju det som mycket av funderingarna har handlat om. Han har ju uppenbart kunnat stycka, och kanske också kapabel av döda, MEN det är inte alls säkert att han gjort det!

Du får försöka sätta dig in i hans situation, ensam på båten på en kväll, med en avliden KW. Han är säkert snabbtänkt men får också upp många tankar i huvudet. OM han skulle larma sjöräddningen, skulle dom tro honom? Det beror på hur ev. olycka gått till. Skedde den i yt- eller u-läge?

Enligt mig har han varit oaktsam/grovt oaktsam, som gått ut ensam med en passagerare. Båten är inte lätt att driva, särskilt inte av en person ( andra i den gamla gruppen runt båten har vittnat om det). Så han tänker att bara för att KW kanske "klantade sig", enligt hans sätt att se det, vill han inte riskera att bli ansvarig.

Och så här kan man fortsätta, men min poäng är, styckning medför inte automatiskt att det var ett dråp/mord, även om det finns en hel del som talar för det. Och, det är domstolen som ska bevisa, inte PM.
Madsen var den enda, enl hans grupp, som kunde segla Nautilus ensam. Du säger oaktsam där. Det känns som bara förnamnet. Han hade behövt släppa allt om nåt hände Kim. Vem skulle segla henne då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in