2017-08-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Man undersökte väl PM direkt efter att han blivit "räddad" ?
Det var väl då polisen hittade nåt på honom och grep fanskapet?
Jag kan tänka mig att han blev strippad och undersökt ganska omgående när han kom in till polisstationen. Vad de hittade då vet vi väl inte?
Citera
2017-08-23, 22:03
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Något OT, förvisso, men det slog mig att Raket-Madsen som tonårig entusiast mycket väl kan ha varit inspirerad av Jack Parsons, en briljant autodidakt som i mycket unga år grundade vad som sedan blev NASAs Jet Propulsion Lab i Pasadena, Kalifornien. Förutom självlärd raketingenjör var Parsons en övertygad ockultist/satanist som hade kontakt med Crowley, bodde i kommun med "fri kärlek" och genomförde sexualiserade blodsritualer.

Hur som helst är detta ett av de mest bisarra mordfallen i mannaminne.

"Der hviler en forbandelse over Nautilus. Den forbandelse er mig."
Citera
2017-08-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är övertygad om att Madsens kvinnobild är nyckeln till flera kvinnomord i Danmark!
Ja.
Den sammantagna bilden vi fått här av honom som person och av hur detta utvecklar sig får mig att undra hur många han kommer att ha visat sig lustmörda. Det stämmer ju också med att han ler när han berättar att hans dröm är att kröna karriären med en kriminell jätteshow. Det känns lite tidigt i livet men det är nog för att han är klar med ubåten och insett att raketen inte kommer att komma iväg (pga teknik, konflikter eller pengar).

Vilket jobb för polisen att söka igenom hans nuvarande och förra 'rymdlaboratorium' efter gamla spår. Vilken sperma är från sexfester och vilken är från sånt här
Citera
2017-08-23, 22:06
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Frågan kanske redan varit uppe, men kan man "tvångsundersöka" en häktad persons kropp för att se om det exempelvis finns riv- och blåmärken som kan ha med fallet att göra? Spår efter strid helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Självklart!!!
Med andra ord finns det ingen anledning att begå sexbrott, då det räcker med att bara bli anmäld och häktad för att få lite intimumgänge.
Citera
2017-08-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tänka mig att han blev strippad och undersökt ganska omgående när han kom in till polisstationen. Vad de hittade då vet vi väl inte?
Nej, det har inte sagts mycket om det men han måste väl haft mycket spår på sig efter slakten? Jag har fått uppfattningen att det var efter undersökningen som han direkt blev misstänkt. Eller?
Citera
2017-08-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Men för helvete hur klena är ni flashbackare..? Jag hade slängt kroppen över ena axeln och bara klättrat. Det är väl bara att vila emellanåt om man nu skulle behöva det. Går ni aldrig till gymmet?
Och ju mer du pumpat på gymmet, desto sämre hade du klarat av uppgiften. Jag har aldrig klättrat i Nautilus men besökt andra svenska och amerikanska ubåtar. Man är inte särskilt kaxig när man kättrar upp/ner i dem.
Citera
2017-08-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det är stor skillnad mellan personer som bär på dolda sexual-sadiska behov,
och de personer som utövar S/M i frivilliga "lekar".
Sexual-sadisten erkänner inte att hans behov är sadism- hen återfinns bland vissa mördare.
Vi använder inte uttrycket sexual-sadism ofta i Sverige-men jag tänker att Engla-och Hörby-Helen morden nog var ett sådana fall. (Och Kinnekulle-mordet när han hängde flickan.)
Men styckningsmord kan vara sexuell sadism. JAg vill inte påstå att så är fallet, ännu
-vi vet ingenting om Madsens tillvägagångsätt.

Eftersom han tidigare haft problem med att folk har egna viljor eller inte gör precis som han vill känns det som att han kan ha njutit av att kontrollera en annan människa så jag håller inte för osannolikt att han kanske har torterat henne.

Jag tror att han har haft tanken att utföra det han nu gjort på någon just i ubåten och tänkt ut hur han skulle agera hela vägen och verkligen planerat det. Sen råkar det vara KW som fick utstå det. Att han just "valt" KW kan vara en så enkel förklaring så som att hon är ganska liten. Bara 57kg.

Trodde från början att det verkligen skett en olycka men nu när mer och mer detaljer kommer upp känns det som att vad som helst kan ha hänt för han har agerat som att han är bra sne i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jo, svårt att städa. Men ville bara betona att även om det är plaskblött av blod så börjar delar att torka fast nästan på en gång.

Denna ubåt är dessutom inte byggd som ett slakteri där kravet är att det skall vara lättstädade ytor att skölja av.
Jag kan lova att det är jäkligt smetigt att torka ens 3-4 dl blod. Det är riktigt riktigt svårt att städa upp. När det gäller den mängden som måste runnit ut ur Kim, så är det slang och avlopp som gäller. Att torka med svabb och vatten är värdelöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
På en båt brukar det ju finnas rep, att dra upp henne med ett rep skulle väl inte vara så svårt?
Det låter lätt men jag lovar att det inte är något gemene man gör i en handvädning. Gärningsmannen ifråga verkar inte heller speciellt trimmad. Jag finner det dock inte omöjligt på något sätt, speciellt inte om man har någon teknisk lyftanordning som underlättar lyftet.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Utseendemässigt är han ju lite lik Julian Assange och den mannen tycker jag också verkar lite creepy, har liksom ett påträngande kroppsspråk.

Blanda inte in JA i ett styckmord utfört av en sadistisk knäppskalle
JA blev utsatt för ett feministiskt drev av penningkåta utpressare
Julian Assange är ingen våldtäktsmän utan en innovatör och framtidsanalytiker av rang.
Citera
2017-08-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Han ville inte hon skulle identifieras helt enkelt. Easy peasy.

Identifiering sker med DNA.

Huvudet avlägsnades troligen för att dölja vad hon dog av.
Verkar inte finnas några avvärjningsskador att tala om på PM så överraskning var nog metoden.
PM slog rörtången eller skiftnyckeln i huvudet på Kim så det uppstod väldigt specifika skador i skallbenet.

Naturligtvis bara en trolig hypotes.

Vila i frid Kim!
Citera
2017-08-23, 22:11
Medlem
Estranged62s avatar
minns att jag sett en dokumentär om denne Madsen.. när han var med och skulle bygga en rymdraket. Verkade vara en (mycket) ostabil människa.. Tragiskt det som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in