Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Nu blir jag väl påhoppad, men ser bara en massa spekulationer om mord/sex och liknande.
Klart är väl ( nästan 100%), att PM styckat KW. Som jag ser det, är det mindre klart vad hon dog av. Det kommer att bli en kamp för polisen att hitta bevis/indicier för mord/dråp v.s. PM's historia om olycka ( som bara polisen känner till).
Det faller ner i två delar, vad som egentligen hänt, och vad som går att bevisa i en domstol.
Som jag ser det, att han styckat KW, uppenbarligen med en ganska dålig exitplan, talar emot ett planerat mord. Dråp, grov vårdslöshet ( som åtalet gäller f.n.) eller ren olycka återstår. De flesta har svårt att få ihop olycka och styckning som kombination, men vi ska veta att PM är en ganska extrem särling, och är oberäknelig i sina handlingar och beslut.
Det troliga är trots allt att PM varit aktivt delaktig i KW's död, men olycka kan inte uteslutas, pga. hans speciella personlighet.
Det ville jag bara framföra som en balans till alla vilda ideer om bestialiska, sadistiska ideer om mord.
Som sagt, vilka bevis kan säkras, blir avgörande för domslutet, men "folkets" dom kommer nog alltid att vara hård, förmodligen med rätta.
Precis, jättebra inlägg, tack!
Jag förstår inte varför det ska häcklas av vissa, och faktum är att man ska se till bevis precis som du påpekar.
"Olycka" kan faktiskt inte uteslutas ännu.