2017-08-23, 21:40
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Om man ska underlätta transport så,kan jag förstå att man tar bort armar och ben. Men huvudet?

Han ville inte hon skulle identifieras helt enkelt. Easy peasy.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Borde bara behövas kapas armar och ben om problemet är likstelhet.

Är det av viktskäl så blir ju huvudet en möjlig optimering - men då finns mer vikt att jaga i lårbenen.

En kombination av båda. Vikt samt stelhet.

Eller så var han rädd att bli sedd med en kropp så han dumpade delar lite här och där efter att ha kollat så ingen var i närheten.
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo&list=PL0lwj6S1dp7upxgo2nMWncmW x2IbvqWLJ&index=1

Både direkt i början av klippet och ca 4:45 in ser man stegen och öppningen upp i tornet. För att nu göra slut på alla diskussioner kring hur stor öppningen är och hur pass gångbart det är att bära upp en vuxen människokropp den vägen.

I mina ögon ser det onekligen väldigt tight ut.
Citera
2017-08-23, 21:41
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är för att det är "för jobbigt" att se.

Okej. Huva? Något tygstycke över borde rimlign bara lättare då om man tycker det är jobbigt. Kapa av huvudet låter ju verklign jobbigare.
Citera
2017-08-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Baserar det på att det ser ut som han går ner så här: https://www.youtube.com/watch?v=zm_TRbZMzs8&feature=youtu.be&t=5m3s
Intressant. Tack!
Citera
2017-08-23, 21:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Okej. Huva? Något tygstycke över borde rimlign bara lättare då om man tycker det är jobbigt. Kapa av huvudet låter ju verklign jobbigare.
Nä, det hänger och slänger, och ögonen på det. Kan vara en kombo av det och avidentifiering.
Citera
2017-08-23, 21:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men de kvinnor som erbjöd sina tjänster åt honom gjorde det i alla fall hemma hos sig. Visserligen kunde de också råka illa ut, men ifall de hade skrikit till hade någon granne kunnat höra deras röst. De hade även kunnat hoppa från fönstret. (jo, jag vet att i teorin skulle han även kunnat strypa dem utan att tjejerna hade hunnit påkalla hjälp)

Jag förstår att man ibland i journalistyrket måste ta risker. Men ska man inte samtidigt noga överväga vilka risker som är nödvändiga och vilka som man kan undvika - åt storyn blir ändå lika bra?

Vad jag säger är väl att det inte är my cup of tea, men en kändis är kanske intressant, om hon skrev om udda existenser så kanske han för henne var mer intressant än creepy?
Citera
2017-08-23, 21:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nu blir jag väl påhoppad, men ser bara en massa spekulationer om mord/sex och liknande.

Klart är väl ( nästan 100%), att PM styckat KW. Som jag ser det, är det mindre klart vad hon dog av. Det kommer att bli en kamp för polisen att hitta bevis/indicier för mord/dråp v.s. PM's historia om olycka ( som bara polisen känner till).

Det faller ner i två delar, vad som egentligen hänt, och vad som går att bevisa i en domstol.

Som jag ser det, att han styckat KW, uppenbarligen med en ganska dålig exitplan, talar emot ett planerat mord. Dråp, grov vårdslöshet ( som åtalet gäller f.n.) eller ren olycka återstår. De flesta har svårt att få ihop olycka och styckning som kombination, men vi ska veta att PM är en ganska extrem särling, och är oberäknelig i sina handlingar och beslut.

Det troliga är trots allt att PM varit aktivt delaktig i KW's död, men olycka kan inte uteslutas, pga. hans speciella personlighet.

Det ville jag bara framföra som en balans till alla vilda ideer om bestialiska, sadistiska ideer om mord.

Som sagt, vilka bevis kan säkras, blir avgörande för domslutet, men "folkets" dom kommer nog alltid att vara hård, förmodligen med rätta.

Precis, jättebra inlägg, tack!

Jag förstår inte varför det ska häcklas av vissa, och faktum är att man ska se till bevis precis som du påpekar.

"Olycka" kan faktiskt inte uteslutas ännu.
Citera
2017-08-23, 21:47
Medlem
"Det enda sättet att få ut någon är att bära personen uppför stegen. Då får man bära personen med så kallat brandmansgrepp. Det är trångt, men det går. Man har fått upp stora tunga män genom tornet på en ubåt, och i det här fallet handlar det ju om en kvinna som inte är så stor"

Tack då vet vi det.
Citera
2017-08-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja, och jag misstänker han varit i undervattensläge då han utfört styckningen. Det kan skett natten mot fredagen. Sänka ner ubåten så ingen ser. Sedan sova fram till förmiddagen. Sedan när danska kustbevakningen kom då sänkte han ubåten. Han ger ett utsövt intryck ut, så han har förmodligen lagt sig för att sova efter styckningen. Det bör luktat lik, blod och kroppsvätskor efter styckningen i ubåten då han släckt lampan för att sova.
Jag tyckte snarare att han såg rejält sliten ut efter räddningen. Jag har svårt att tro att han har haft tid att sova - har han haft tid över har han nog försökt skura innan han slutligen insett hur omöjligt det är.
Citera
2017-08-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ream
https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo&list=PL0lwj6S1dp7upxgo2nMWncmW x2IbvqWLJ&index=1

Både direkt i början av klippet och ca 4:45 in ser man stegen och öppningen upp i tornet. För att nu göra slut på alla diskussioner kring hur stor öppningen är och hur pass gångbart det är att bära upp en vuxen människokropp den vägen.

I mina ögon ser det onekligen väldigt tight ut.

Fast experterna säger ju att det har fått bra att få upp män genom hålet o säger att hon var ju en liten kvinna`?
Citera
2017-08-23, 21:50
Medlem
Snacka om att måla in sig i ett hörn. Från först ljuga att han släppt av henne till det här.
Jag tror inte ett skit på olycka heller. Idioten har sexmördat, styckat och dumpat. Jävla psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in