2017-08-23, 21:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag tror fortfarande på sexmord. Men han är en så udda person att det kan ha varit en olycka, vållande eller dråp också.

Han känns som en som kunde försöka dölja en olycka för det enda viktiga i hans liv är ubåten och raketdrömmarna.

De där utdragen från boken om honom fick mig att tycka han har en konstig kvinnobild. Han skulle kunna vara en seriemördare bara för det.
Citera
2017-08-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Advokaten har ju fullständigt gjort bort sig genom sina huvudlösa anklagelser mot polisen igår om att den funna torson absolut inte hade något med PM att göra. Nu fortsätter det idag med och hon påminner mycket om Inger Rönnbäck (välkänd brännvinsadvokat) i sitt agerande. Skönt att båda de rövhålen har fått RIKTIGT odugliga advokater också.
Tycker inte advokaten gör bort sig - hennes arbete begränsas av den information hon får från PM. Lurar han henne så kan det resultera i att hon olyckliga uttalanden som skadar PM:s sak. Men det är i så fall inte advokatens fel.

IR verkade ha rejält "otur" när hon tänkte vid ett par tillfällen. Men vi har sett för lite av PM:s advokat, samtidigt som hon har bra rykte, för att kunna göra det så lätt för oss att anta att hon är inkompetent.
Citera
2017-08-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det gjorde han inte. Och var väldigt väldigt sparsam med alkohol enligt uppgift.
Undras om han gick på någon medicin. Många frågor men få svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ream
Tittar man igenom klippet får man också en ganska bra bild av PMs kroppsbyggnad. Om han inte börjat hårdgymma sedan dess skulle jag spontant gissa att de var jämnstora.

.
Det ser man både när han står vid Kim och vid poliserna. Jämfört med poliserna är han en pygmé.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Icke dödligt alls. Beror på hur hon landar. Och det blir inte med huvudet före eftersom hon ramlar ner med fötterna först. Möjligen skadas hon, men hon dör inte.
Det finns ett otäckt handtag på dörren nedanför stegen enligt en som var med och byggde båten.
Citat:
»Da jeg hørte, at hun var død, så var min første tanke, at hun kunne være gledet på stigen op mod den øverste luge. Bagved er der en dør, som altid står åben, og der er et rigtigt grimt håndtag, som man desværre godt kan slå baghovedet ned i. Det var sådan, jeg tænkte, at det kunne være sket,« siger Jens Falkenberg.
https://www.bt.dk/danmark/jens-var-med-til-at-bygge-ubaaden-derfor-kan-der-sagtens-ske-en-doedsulykke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag tvivlar starkt på att Madsen också väger 57 kg. Jämnlånga är däremot ingen omöjlighet.
70-72 kilo. Lägg till lite muskler så..... 76?
Jag kan tänka mig han väger ca 76 kg.
Citera
2017-08-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Fast experterna säger ju att det har fått bra att få upp män genom hålet o säger att hon var ju en liten kvinna`?
På en båt brukar det ju finnas rep, att dra upp henne med ett rep skulle väl inte vara så svårt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Torka bort pölar, ringar, droppar eller vad som helst, sannolikt så syns besudlingen och omfattning om man använder Bluestar eller likvärdig produkt.

Således meningslöst att torka och städa.
Jo, svårt att städa. Men ville bara betona att även om det är plaskblött av blod så börjar delar att torka fast nästan på en gång.

Denna ubåt är dessutom inte byggd som ett slakteri där kravet är att det skall vara lättstädade ytor att skölja av.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fast det är vad som brukar sägas av de som styckar, huvudet är det jobbiga, är det väck så blir resten lättare. Jag förstår det.

Edit: Med "avidentifiering" menade jag svårare att identifiera kroppen.

Det där har jag också läst, att även professionella torpeder som skaffar undan kroppen även brukar dra en huva eller tröja över ansiktet på offret.
Citera
Medlem
Citat:
Självklart!!!
Man undersökte väl PM direkt efter att han blivit "räddad" ?
Det var väl då polisen hittade nåt på honom och grep fanskapet?
Citera
2017-08-23, 22:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det är redan klarlagt att hon mördats och styckats i båten. Polisen har hittat blod inne i båten.

Vad som är klarlagt är att det finns blodspår av KW i U-båten, att KW är avliden och att kroppen är medvetet styckad,

Inget annat är klarlagt än så länge.
Citera
2017-08-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag tvivlar starkt på att Madsen också väger 57 kg. Jämnlånga är däremot ingen omöjlighet.

https://youtu.be/85apuqUzWCo?t=181

Kolla där och en halvminut framåt.
Killen är ju spinkig som en tonåring. Max 70 kg, och han ser ju inte heller ut att vara speciellt lång.
Nu är klippet från 2009 men det hör väl till ovanligheterna att man lägger på sig någon typ av kvalitetsmassa efter 40.

Min poäng är att han knappast har fysik jämfört med den typ av yrkesmilitärer som normalt sett vistas i ubåtar vilket jag utgår från det är man syftar till när man drar anektoter om att personer burits upp ur ubåtar. Jag har extremt svårt att se att han med sin kroppsbyggnad ensam skulle lyckas bära upp en kropp för en stege i en så smal passage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in