2017-08-23, 18:16
Medlem
kato85s avatar
Något off-topic, men kan någon informera mig lite mer om den försvunna japanskan?

Jag hörde polisen nämna det på presskonferensen, men sättet danskarna räknar gjorde att jag inte kunde finna ut årtalet för japanens försvinnande
Citera
2017-08-23, 18:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Tror inte att någon del av denna händelse var oförutsedd eller oplanerad. Men det kan trots planering ske oväntade saker.
Men när fritidsbåten möter Madsen är han klar med allt utom invändig städning.
Fick han nån indikation innan dess på att han hade ont om tid?
Citera
2017-08-23, 18:17
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hon säger ju ingenting... Journalisten fiskar...advokaten FÅR inte säga vad som kom fram under dubbla lyckta dörrar. Hela intervjun är en enda lång cirkel...lol

Men alltså, svårt att förstå ironi? Jag skrev tidigare att advokatens kommunikation är en strategi som försvaret jobbar efter eftersom det är hennes uppgift. Din kommentar skapar endast rundgång på grund av att du inte hängt med i diskussionen. Oerhört tröttsamt att förklara varje inlägg.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-08-23 kl. 18:25.
Citera
2017-08-23, 18:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Något off-topic, men kan någon informera mig lite mer om den försvunna japanskan?

Jag hörde polisen nämna det på presskonferensen, men sättet danskarna räknar gjorde att jag inte kunde finna ut årtalet för japanens försvinnande

Här är en artikel om japanskan;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/kkwmB/efter-fyndet-i-havet--polisen-tittar-pa-fallet-med-styckad-student
Citera
2017-08-23, 18:19
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Känsliga områden har fast avlyssning - men återigen inte för röster och liknande men kapabel att detektera propellerljud mm.

Men det är liksom inte någon mening med ett avlyssningssystem som inte kan snappa upp ovanliga ljud utan bara propeller ljud. Det motsäger sig självt.

Ryssarna skulle bara kunna uppfinna ett framdrivningssystem som låter som om Kim ropar på hjälp hela tiden så skulle de aldrig kunna höra Ryssen.

Så är det alltså inte. De kan höra alla möjliga ljud, men det svåra är att avgöra vilka ljud som är intressanta i undervattens sammanhang.

Att kunna höra röster är ganska viktigt även i ubåtskrig. Det gjorde man försök med redan under andra världskriget. Tänk vilka härliga hemligheter man skulle kunna avlyssna.
Citera
2017-08-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Detta är vad jag satsar mina slantar på. Kroppen bär mer eller mindre tydliga spår av avsiktlig skadepåverkan. PM vet detta och styckar den stackars kvinnan för att försvåra rättsteknikernas jobb och gör det samtidigt lättare för polisen att köpa hans historia om olyckan.

Vilket jävla monster.

Som sagt kan han ha kapat av random fingrar, stuckit ut ett öga, dragit ut en tand, skurit av ett öra..

Allt för att få njuta så länge som möjligt utan att döda henne direkt. Ungefär som en katt som leker med musen ett bra tag innan han äntligen slår till.
Citera
2017-08-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det finns militära sensorer som övervakar trafiken i Öresund, både på Svensk och Dansk sida, av olika typer. Om dessa varit aktuella i brottsutredningen eller inte har inte delgivits och det är ytterst troligt att så aldrig kommer ske (om så varit fallet) då åklagaren förmodligen har mer att gå på för att bygga sitt åtal.
Det kan möjligen bli relevant om rättegången blir tekniskt avancerad på grund av bristande övriga bevis (eller brist på erkännande).
Finns inget behov längre.

Tidigare pressrelease informerade att man fått ubåtens rörelser från både svenska och danska myndigheter. Viktigt om man behöver bevisa om båten varit in till kaj eller ej. Men inte viktigt för rättegången när man har en sänkt kropp. Rättegången behöver inte det exakta materialet som polisen har tillgång till när polisen bedömer var de skall söka.
Citera
2017-08-23, 18:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

http://www.aftonbladet.se/a/kkwmB
Citera
2017-08-23, 18:23
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Advokaten har ju ingen möjlighet att svara på de frågor som ställs. Annars skulle det vara tjänstefel.

Jag kan inte se att hon skulle vara "pressad" på något sätt. Vad angår det henne ifall hennes klient visar sig ha mördat en människa. Det finns fel som har gjort det.

Det är ju inte hon själv som kommer att sitta av straffet.

Nu var ju inlägget del av ett sammanhang från tidigare postare och skrevs ironiskt.
Det går fint att avstå från att kommentera innan man förstått innebörden.
Citera
2017-08-23, 18:23
Medlem
EggBoxJuans avatar
Jag tolkar sticksåren och polisens term 'nedtyngd' som att han tryckt in tunga metalldelar i kroppen.
Känns lite märkligt att kroppen ändå hittats så relativt fort, dumpad nära strand eller vandrat med strömmen även om det nu har varit tyngder i eller omkring henne.
Citera
2017-08-23, 18:25
Medlem
sparrow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Som jag skrev förut så om det är ett sexmord och dom har torsot som även innefattar vaginan så bör man redan kunnat fastslå samlag om så skett.
Japp, det tror jag också på nåt sånt. Ser inget annat motiv som det skulle kunna vara, de kände ju inte varandra sen innan, va? Men det är inte helt säkert att han lyckades våldta henne..
Senast redigerad av sparrow1 2017-08-23 kl. 18:27.
Citera
2017-08-23, 18:26
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Jag tolkar sticksåren och polisens term 'nedtyngd' som att han tryckt in tunga metalldelar i kroppen.
Känns lite märkligt att kroppen ändå hittats så relativt fort, dumpad nära strand eller vandrat med strömmen även om det nu har varit tyngder i eller omkring henne.

De hade nog ögon på ubåten hela tiden. De vet nog mer än vi tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in