Citat:
Ursprungligen postat av
Familydude
Innebär det att du anser att priserna på bostäder borde sjunka till under 2010 års nivå?
I annat fall borde väl de som valde att då avvakta pga "bubbla" gjort ett fel beslut.
Jag köpte min första bostadsrätt 2009 och har sedan dess sett priserna gå upp i princip konstant. Även om priserna kommer att sjunka de närmaste åren har jag svårt att se att de kommer sjunka så mycket att den ackumulerade uppgången försvinner.
Tro vad du vill och ja det är fantastiskt bra gjort av dig, eller vad vill du att jag ska säga? Jag är i tråden pga bubblan och titta i backspegeln, det kan vem som helst göra. Men lär de sig något av det som de kan ha nytta av i framtiden? Nej det gör de inte.
Det jag förresten gillar, det är hyresrätter. Många av dem nära ens arbete. Jag bor i hus själv och allt det där men tycker verkligen inte att Sverige är ett bra eller kul land att leva i. Enklast är det med någon bra affär bakom sig och man planerar att leva där man redan bor i ytterligare 25 år. Det är inte min situation, önskar det vore mer fritt allting.
Du kan inte ekonomi, få kan det. Vad så många istället är, de är okunniga och hopplöst naiva och ett sådant folk ställer till det för sig. Det kan ju sluta hur som helst, som ett Island när krisen var som värst eller som Europa på 1930-talet eller värre. Eller det blir en plågsamt utdragen historia fram till att de svenska pensionärerna minns nyrikedomen men lever i den nationellt utbredda misären.