2017-08-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag sätter en slant på att Peter Madsen kommer att ta livet av sig i fängelse.

Om han nu hamnar i fängelset? Kan mycket väl bli psyket för den där dåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Hade jag varit polisen hade jag börjat finkamma botten från den exakta punkt där ubåten sänkte och en cirkelformad radie rakt ut. Förr eller senare kommer de stöta på mer bevis. Förr tror jag, inte långt från ubåtens haveriplats. Kanske rentav verktyg som använts vid styckningen.
Jag vet att Öresund inte ser så stort ut på kartan. Men det är en otrolig massa bottenyta och vatten som skall undersökas i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Till alla er naiva fanskap som tjatade om att det var en olycka hela vägen. Hoppas att ni är stolta över er extrema dumhet. Sådana naiva fanskap som ni ska/bör aldrig jobba inom rättsväsendet.

Skönt att ha rätt antar jag?
Folk har haft teorier, ingen har vetat exakt, inte heller du.
Jag trodde först att det rörde sig om en olycka, även innan polisen gick ut med det.
Dock så fick jag sämre vibbar när de hittade torson och då var en olycka i princip borta för mig.
Nu är mina förra teorier helt borta, PM har tagit livet av KW och sen styckat henne.

Det är inte fel att ha teorier och diskutera dessa här.
Däremot är det fel att idiotförklara folk för att de framför teorier baserat på vad de VET.

Man kollar nu på ett gammalt fall från 1986 (då PM var 15 år gammal).
Mordet på Kazuko Toyonaga (22) som hittades i flera olika påsar i Christianshavns Kanal.
Möjligheten finns och jag personligen hoppas att man kan stänga det fallet nu.
Citera
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Hamnar han där jag tror så kommer han träffa ett stort gäng polare som är exakt lika skruvade som honom. Han kommer känna sig som hemma.
Citera
2017-08-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
"Dra åt helvete du är jättedum! Buhuhu, jag kan inte se på när du är jättedum mot min idol buhuhu! "

Fantastisk argumentering, får jag ändå säga. Med sådana resonemang lär du ju säkerligen övertyga folk om att du har helt rätt och i själva verket inte är en komplett idiot...

http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

Ok, fann den här artikeln nu: http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9787157/portraet-hvem-er-peter-madsen/

Framgår att han är gift men har ett öppet förhållande. Finns många perversa danskar som ägnar sig åt swingeri och liknande så en vild gissning är att han försökte sätta på Kim Wall och när hon inte lydde så blev han tvungen att ta till våld och det blev också slutet för henne och hans s.k. karriär.

Ur artikeln:

"Det är ett bra fartyg. Det är också ett politiskt budskap om frihet. Du kan dyka ner i veckor och du är bara borta från omvärlden. Inget säkert sätt att spåra ubåtar har hittats ännu. Du kan röra sig fritt och obemärkt, säger Peter Madsen.

Är det inte detta som fascinerar? Att han kan röra sig hur han vill utan att myndigheterna har koll på honom?

Nu åkte han ju dit - men först efter att ha förverkligat sin dröm..
Citera
2017-08-23, 15:34
Medlem
Citat:

Hans "verklighet" har ju minst sagt raserats - på mindre än 2 veckor

Men kom ihåg att han sitter isolerad - han vet inte att alla i hela världen vet att han är en överbevisad mördare + psykopat. När han upptäcker att alla vet att han är det - DÅ kanske.
Citera
2017-08-23, 15:34
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Nej likställer gör jag ju inte. Men de har slående många gemensamma egenskaper. Elon Musk älskar ju onekligen också att prova framstå som superintelligent och en enorm drivkraft bakom allt och alla, och hitta på massa tokiga idéer som ofta inte ens är i närheten av vattentäta (no pun intended), men med lite analys framstår det rätt klart att han inte är det enorma snillet som han själv (och alla hans fanboys) provar att projicera. Sen ta äran för saker som egentligen inte han själv har haft så mycket med att göra. Sen går journalister rakt i fällan. Så visst är det likheter.
OK, det finns vissa likheter. Båda ägnar sig åt fantasiprojekt och vill framstå som märkvardiga. Musk gör det i egenskap av att vara en mångmiljardär som kan göra vad han vill. Madsen verkar bara driven av förvridna pojkdrömmar och publicitet. Han bygger ubåtar som inte kan navigera i uläge, och raketer som inte fungerar.

Låt oss slå fast några saker. Madsen är inte en uppfinnare. Madsen är - vad vi vet - kanske inte korkad men ingenting pekar på att han skulle vara speciellt intelligent. Alla hans skapelser saknar fullständigt praktisk användning. Bortsett från en viss fallenhet för teknik är hans förmåga att övertala andra att ge sin tid, kunskap och pengar för att förverkliga hans idiotprojekt är den enda talang han har vad jag kan se. Men alla projekt skiter sig till slut.
Detta är klassiskt för en psykopat.
Citera
2017-08-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag inte. Hamnar han där jag tror så kommer han träffa ett stort gäng polare som är exakt lika skruvade som honom. Han kommer känna sig som hemma.

Och bli beundrad och respekterad precis som hittills.

Därtill kommer det att stå tjejer i en kö för att få komma i kontakt med raketforskaren.

Alla sinnessjuka, patetiska jävlar. Plus nyfikna journalister - och kanske en och annan psykolog..
Citera
2017-08-23, 15:36
Bannlyst
En fraga, inte sa hemma pa just u-batar, mer hemma när det galler PSV's, AHTS' och dyksupportbatar. Hur sanker man en u-bat som gjort?
Citera
2017-08-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om han nu hamnar i fängelset? Kan mycket väl bli psyket för den där dåren.
Jag tror att utgången blir det samma! Han har levt hela tiden i en bubbla. Han kan inte hantera detta att han blivit avslöjad.
Citera
2017-08-23, 15:38
Medlem
[quote=andreasmm]
Jag kan inte se någonstans där det framgår om Madsen har en fru med familj och barn eller om han bara levt ensam genom hela livet?
Är väl lite speciellt annars, tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han var gift, men hade inga barn. Nåja, finns folk som inte kan få barn eller inte vill ha barn, utan att det behöver vara något skumt med det. Han och frun hade enligt uppgift ett "öppet förhållande" och de bodde inte varaktigt ihop. (Vad jag har förstått var M inte ens folkbokförd på sin frus adress, men denna uppgift kanske någon annan har bättre koll på?)

Initialt enligt media var frun bland människorna som samlats för att skåda när polisen följde honom från att han räddats fr u-båten. Hon sades ha vinkat till honom uppmuntrande då......
Citera
2017-08-23, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Hade jag varit polisen hade jag börjat finkamma botten från den exakta punkt där ubåten sänkte och en cirkelformad radie rakt ut. Förr eller senare kommer de stöta på mer bevis. Förr tror jag, inte långt från ubåtens haveriplats. Kanske rentav verktyg som använts vid styckningen.

Det kanske inte är den lättaste uppgiften för inget säger att han slängt ut verktygen på haveriplatsen, högst troligt inte. Allt från hans telefon till hennes kläder och tillhörigheter verktyg och kroppsdelar är nog ganska spridda, han har haft lång tid på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in