Citat:
Ursprungligen postat av
MeLikeBenzo
Fan då, får väl hoppas jag överlever
Fyfan, blir jag bara erbjuden suboxone tackar jag för mig. Metadon eller buprenorfin ska det va. Eller så hämtar jag ut sunoxonet för att sälja o köpa varor eller riktig sub
Det är väldigt få som är allergiska mot naloxon. Det finns vissa som är det, men det är ovanligt. Men jag är övertygad om att 95% utav alla som blir dåliga, eller tror sig må dålgt av naloxonet i Suboxone blir det av psykosomatiska anledningar.
Vi vet att naloxon har ca 3 ggr lägre affinitet för my-opioid-receptorerna än buprenorfin. Det är därför det lilla man får i sig från en Suboxone förblir inaktivt. Det blir utkonkurrerat av buprenorfinet.
En sak jag har märkt är att de som påstår att de mår jättedåligt av suboxone ofta är samma som påstår att de märker skillnad på effekten mellan olika märken av ren buprenorfin. Typ "actavis är fett mycket bättre än Bluefish..."
Detta är såklart enbart placebo. Buprenorfin är buprenorfin. Det är rigorösa säkerhetsrutiner kring läkemedelsproduktionen. Står det 8mg buprenorfin per tablett så är det 8 mg och inte 8.1 eller 7.9mg.
Poängen är iallafall att Suboxone eller generisk buprenorfin. Det spelar ingen roll, de ger alla samma effekt. Förutom ifall man är ALLERGISK mot naloxon.
naloxonallegi är mycket, mycket ovanligare än frekvensen av folk som påstår sig känna skillnad på Suboxone och buprenorfin. Så något är det ju som inte stämmer.
Jag låter dig dra dina egna slutsatser här

Men man kan - genom att lära sig att det man känner är placebo - sluta känna psykosomatiska symptom. Jag vet det därför jag har sett det många gånger då folk jag pratat med slutat känna någon skillnad som de tidigare gjort efter jag förklarat för dem att det verkligen inte är någon skillnad alls.
Jag känner en person som är allergisk mot naloxon. Hans ansikte sväller upp typ direkt efter han stoppar en Suboxone i munnen.
Sen finns det även de som får huvudvärk av naloxon, har jag hört! Det lär inte bero på någon allergi, utan något annat.