2017-08-23, 13:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/dansk-polis-synar-kalla-fall/ar-AAqzNAy

Det finns ett olöat fall från 1986 som har likeheter med detta styckmord

Vari föreligger likheten förutom att det också var ett styckmord? Dog japanskan dog väl föga på en ubåt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
När är Peder Madsen född 1970 - 1971?

12 januari 1971

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare)
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Amen snälla, vad förväntar du dig av hans vänner egentligen? Det är väl en ren självklarhet att hans vänner inte kan tänka sig det om honom och det är fullt naturligt. Snarare tvärtom, man måste vara helt rubbad om man "misstänker" att sin polare kan vara en mördare och visat sånna tendenser men fortsätter att umgås som ingenting.

Detta är garanterat första gången så att klandra vänner och spekulera i att han är en seriemördare känns oseriöst.

Det är inte att klandra. Det är så det brukar se ut och det är fullt normalt att omgivningen inte misstänker något sådant. Det är varför seriemördare oftast kommer undan så länge tills de gör något misstag.

Sedan spekulera. Det är ju vad polisen kollar efter nu så kalla dom oseriösa i så fall. De vet givet att det krävs en speciellt personlighet att inte minst stycka en kropp och förse denna med vikt och tömma på luft så att då kolla om han gjort detta tidigare är minst sagt seriöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ja i det här fallet har PM vidhållit att kroppen var intakt, därmed är det en ren lögn även om någon skulle påpekat att han bör lämna kroppens skick utanför sina publika uttalanden. ( Men PM har kanske en annan definition på 'intakt'. )

Det stämmer även att lyckta dörrar innebär att rätten bara rätten får viss information, dvs att alla andra inte får den. Det säger inget om att misinformation släpps för att vilseleda.

Då kan vi lägga den spekulationen på hyllan. Men jag är öppen för att information utelämnas.
Nej det har han inte. Det är vad som skrivits här pga språkförbistring. Han har begravt henne i have. Vilket kan tydas som hel eftersom uttalen är snarlika. Ingen har i tidningarna skrivit HEL. Däremot HAVET. Så har du hittat nåt annat (utom videoinspelning från polisen, där en svensk inte alltid hör rätt på det danska språket) skriftligt så länka gärna. Ingen har heller skrivit eller sagt INTAKT.
Du måste faktiskt snart börja tänka, ta reda på fakta, innan du skriver. Du sprider rykten som inte är sanna.
Citera
2017-08-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Här finns en intervju med Peter Madsen från i år, men jag reagerade mest på när jag såg när de gick in i Hangaren.

stanna videon på mellan 3.55 och 4.05 ungefär? Vad är det man ser hängandes där uppe i kedjan?

Helsike ,denna man har haft säkert mycket skumt för sig.

https://www.youtube.com/watch?v=Og_hMcYMLHU
Det er dukken/dockan fra spacecraften
Citera
2017-08-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår fortfarande inte varför du tror att Madsen INTE skulle ha lyckats våldta KW. Hon hade ju ingenstans att ta vägen. Inget vapen heller att försvara sig med och därtill OM hon hade lyckats döda PM då skulle hon ju samtidigt ha begått självmord.

Hur många misslyckade våldtäktsförsök slutar med mord?

Sådeså..

Förlåt om jag missat nått, men vet vi ens om u-båten var helt under ytan under färden någon gång? Och i så fall, hur kan vi veta att den var under ytan när "olyckan" inträffade? Absolut inte otänkbart, men vet vi?
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej det har han inte. Det är vad som skrivits här pga språkförbistring. Han har begravt henne i have. Vilket kan tydas som hel eftersom uttalen är snarlika. Ingen har i tidningarna skrivit HEL. Däremot HAVET. Så har du hittat nåt annat (utom videoinspelning från polisen, där en svensk inte alltid hör rätt på det danska språket) skriftligt så länka gärna. Ingen har heller skrivit eller sagt INTAKT.
Du måste faktiskt snart börja tänka, ta reda på fakta, innan du skriver. Du sprider rykten som inte är sanna.

Jag tror du förväxlar mitt inlägg med tidigare trådsanningar. Det är inte jag som har hittat på påståendet "att kroppen är intakt". Men jag tog det som en sanning så där brister jag.

Tänka är jag inte speciellt bra på, jag läser mest fakta och repeterar. Då går det illa som vi ser här.
Citera
Medlem
Jag undrar om Madsen har dissociativ störning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativa_st%C3%B6rningar

Detta är ungefär som Dr. Jekyll och Mr. Hyde. Han är normalt sett till vardags en ganska bra människa, driftig och uppfinningsrik, men han har en helt annan sida som är som en demon.

I vissa situationer så tar demonen över, och detta var uppenbarligen ett sådant tillfälle. När han kommer tillbaka till land så kommer han knappt ihåg vad som har utspelat sig på ubåten.

Han har själv i intervjuer berättat att när han dyker med ubåten är det som att gå in i en annan värld. Jag kan tänka mig att när de var nere i ubåten så ändrades hans beteende radikalt. Han blev fruktansvärt hård och grym. Han kan mycket väl ha torterat KW till döds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
När är Peder Madsen född 1970 - 1971?
12 januar 1971
Citera
2017-08-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
12 januari 1971

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(uppfinnare)

Och Japanskan mördades mellan 8. og 15. oktober 1986. - Då var PM i 15½ års ålder -
Citera
2017-08-23, 13:15
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det har behandlats tidigare i tråden. Det är en verkstad där de bygger raketer, ubåtar och annat galet. Att man har testdockor (som amatörer) är inte konstigare än att Mythbusters har det (som Buster-dockan).

Tycker inte alls man behöver göra någon stor grej av just det.

Klart så inåt helvete man ska det efter det som hänt... Han har alltså en docka upphängd i kedjor . Det är ju jävligt oroande. Man kan ju också fråga sig varför dockan har ögonbindel..
Citera
2017-08-23, 13:17
Avstängd
Onan-erarens avatar
Jag vet inte om detta tagits upp jag följer bara tråden då å då, fast att jag har semester. Kan PM råkat ut för något i barndomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in