2017-08-23, 12:28
Medlem
I starten av den här tråden fann jag det otroligt att det skulle kunna röra sig om en serieförbrytare (PM) men nu kan jag inte riktigt släppa tanken på att han gjort detta förut.

Läser på TV Danmarks hemsida att polisen tycker det finns likheter med fallet 1986 med den dödade japanska turisten. Även om PM då bara var 15 år så är det ingen garanti för att det inte kan ha varit han.

Hade han bara velat underlätta för sig själv med att få kroppen ur ubåten så hade det räckt med att dela på kroppen. Att han styckar den i minst 6 delar tyder på annat. Visst kan det vara så 'enkelt' som att han ville öka chansen för att kroppen skulle stanna på botten (fast jag inbillar mig att det hade varit lättare med 2 delar än många mindre delar), men det känns mer troligt att han ville dölja dödsorsaken eller att han rent krasst ville stycka henne
Citera
2017-08-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Frågan är ju varför Madsen hjälper Polisen med att peka ut var han har dumpat kroppen? Han vill ju knappast riskera att polisen hittar en styckad kropp av Kim Wall när han själv har sagt att han dumpat hela kroppen.

Nu var det dock en cyklist som hittade torson av en ren slump, så inte omöjligt att Madsen pekat ut fel plats till polisen. När han ändå har ljugit om allt annat så vore inte särskilt konstigt att han ljugit här också.
Han specificerade inte VAR han "begravt" kroppen. Och var dessutom trygg med att den skulle stanna på botten. Där är dyigt och dålig sikt. Han har heller inte sagt att han dumpat en hel kropp. Det var ren språkförbistring. Vi svenskar är dåliga på danska. Han hade dumpat den i "have" (uttal haue) vilket kan höras som "hela" för våra öron.
Citera
2017-08-23, 12:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror inte att han är alltför intelligent - i så fall hade han inte åkt fast. Hade han väckts av polisen kl. 3 på morgonen med frågor om var KW är, och han berättat att han släppt av henne som avtalat, så hade han haft fina chanser att komma undan (under förutsättning att han gjort sig av med alla spår i ubåten). Att dyka upp med en blodfylld ubåt på förmiddagen, 15 timmar efter att han åkte ut med henne, tyder inte på någon våldsam intelligens. Intelligenta psykopater ligger säkerligen bakom några de enorma mängderna hemska mord världen över som aldrig blir lösta.

Det är också viktigt att minnas att det är han själv som skapat bilden av sig själv som raketingenjör, forskare och superuppfinnare. I praktiken var han medlem i en liten hobbygrupp som byggde mekaniska prylar efter ritningar på nätet. Vem som helst av oss som skriver här kan gå med i en sådan grupp, det blir man inte automatiskt intelligent uppfinnare av.
Nej, PM må vara teknisk men inte speciellt smart. Hade PM varit den savant som några jär försöker få honom att framstå som hade det varit PM som jobbat på NASA antar jag.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Många "skickliga" adokater är psykopater och det är en god egenskap när man ska utöva det yrket. (Läs.goda psykopater)
Just det ja, jag hittade en lista över jobb där psykopater var överrepresenterade.. där var jurister med. Psykopaten strävar ju efter makt och kontroll, och domaryrket lockar nog många - det är nästan den ultimata makten. Det kanske är därför som många domare dömer lindrande i våldtäktsmål då kvinnan varit "utmanande klädd" - för en psykopat är det helt rationellt att kvinnor utsätter sig för större risk då, eftersom psykopater själva triggas av sådant och har svårt att kontrollera sig (bristande impulskontroll är en del av psykopatens egenskaper).

Edit: här är listan. Advokat på andra plats: http://www.zerohedge.com/news/2015-10-19/10-jobs-attract-most-psychopaths
Senast redigerad av Saruman 2017-08-23 kl. 12:41. Anledning: La till länk till lista
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Frågan är ju varför Madsen hjälper polisen med att peka ut var han har dumpat kroppen? Han vill ju knappast riskera att polisen hittar en styckad kropp av Kim Wall när han själv har återberättat att han dumpat hela kroppen.

Nu var det dock en cyklist som hittade torson av en ren slump, så inte omöjligt att Madsen pekat ut fel plats till polisen. När han ändå har ljugit om allt annat så vore inte särskilt konstigt att han ljugit här också.

Ja visst är det så, jag skulle då aldrig köpa en U-Båt av honom..
Citera
2017-08-23, 12:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han specificerade inte VAR han "begravt" kroppen. Och var dessutom trygg med att den skulle stanna på botten. Där är dyigt och dålig sikt. Han har heller inte sagt att han dumpat en hel kropp. Det var ren språkförbistring. Vi svenskar är dåliga på danska. Han hade dumpat den i "have" (uttal haue) vilket kan höras som "hela" för våra öron.

Finns det ljudupptagningar när Madsen säger vad han gjorde med kroppen?
Citera
2017-08-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu har verkligen "Kapten Haddock" satt sig i skiten!!!
Först säger han att ubåten havererat och därför sjönk - Efter undersökning visar det sig att det hela gjorts avsiktligt.
Sedan säger han att han släppt av K.W vid en restaurang - Efter undersökning av övervakningskameror/vittnen visade det sig att varken någon ubåt eller K.W varit där.
Han påstår då sedan att det hänt en olycka på båten, vilket medförde att K.W dog och att han sedan "begravde henne till havs" - K.W kropp hittas styckad och där mycket talar för att han genom metallföremål försökt att sänka kroppen.

Vill man vara jävligt krass kan man säga att den danska åklagaren i princip kan packa ihop det dom har, väcka åtal och vinna målet redan nu!

Hade jag varit åklagare hade jag yrkat åt det här hållet. Eftersom den misstänkte hävdar olycka men trots det har städat undan de bevis som skulle bevisat en olycka på ett sådant hårdhänt sätt att om BO fortfarande levde hade dött av "städningen", dvs styckningen. Därmed hade BO aldrig någon chans att överleva den eventuella olyckan pga att den misstänkte ansåg att städa vara viktigare än att rädda eventuellt liv. Olycka kan ej bevisas längre pga gärningsmannens agerande och då skall han dömas för händelsen såsom att det INTE var en olycka. Skyldig till mord. Case closed.
Citera
2017-08-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det ljudupptagningar när Madsen säger vad han gjorde med kroppen?
Det är vad polisen säger i videoupptagningarna.
Citera
2017-08-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har det framkommit varför han blev häktad så pass snabbt efter att han blivit räddad?
Jag tyckte det var märkligt redan då att de häktade honom nära på direkt. Känns som de måste vetat något.. Funderar på om KW kan ha fått iväg något sms eller ett avbrutet samtal eller liknande.
Eller finns det en förklaring på detta som jag missat?

Han blev inte häktad, han blev anhållen, och först vid 17-tiden, 6 timmar efter att han blev upplockad ur havet. Häktad blev han först dagen efter. Vid häktningen så visste man redan, genom nästa uppsättning förhör, att PM var insyltad i det hela, därför beslutade man att häktningsförhandlingen inte skulle vara offentlig. Dvs mellan det första förhöret och häktningen så framkom tillräckligt med information för att man ville hålla det bakom lyckta dörrar. Häktningen i sig är inget konstigt alls, en misstänkt där det kan föreligga flyktrisk eller allvarlig risk för försvårande av utredningen låser man in.

Poliser har som yrke att utreda brott och hantera kriminella. Om det dyker upp en tjomme som under förhöret gör alla fel som finns i läroboken så kommer även en oerfaren utredare att dra öronen åt sig. En erfaren förhörsledare lär ha blivit misstänksam redan på PMs första formuleringar, svar eller beteende.

Statistiken för hur brott går till är ganska tillförlitlig (dvs om ett visst skeende är normalfallet i 90% av en viss typ av brottsfall så kommer polisen, om de agerar därefter, att göra rätt i 90% av fallen).

En försvunnen person, en person på andra sidan förhörsbordet som är den senaste personen som man vet att den försvunna varit med, en ubåt som sjunker, en för förhörsledaren genomskinlig radda med lögner och en person som fortfarande är försvunnen. Ja det leder till en anhållan.

Den Danska polisen i fråga behöver inte veta ett endaste skvatt om ubåtar för att direkt, på erfarenhet, ha kunnat göra bedömningen att PMs utsaga om HUR ubåten sjönk var en lögn. Likaså PMs påstående om att han släppt av kvinnan, sättet PM sagt det på, kroppshållning/kroppsspråk och dialogen med polisen kan ha varit, för en erfaren utredare, totalt och komplett uppenbart skyldigt (eller åtminstone misstänksamt nog).
Senast redigerad av Praetori 2017-08-23 kl. 12:37.
Citera
2017-08-23, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har tydligen också "förvaring" precis som i Norge. Dvs obestämd tid. I många fall lär de sitta resten av sitt liv. Tills de dör av ålder. Om jag förstått rätt.

Danmark har ytterst få som blir dömda till livstid. Det skall mycket till innan det blir livstid i det landet.
Citera
2017-08-23, 12:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Lippestad vidhöll då, vilket jag tycker var väldigt sunt, att advokatens jobb är att säkerställa rättssäkerheten för sin klient. Även om advokaten anser det uppenbart att klienten är skyldig, har denne rätt till en rättvis rättegång och inte döms för saker den de facto är oskyldig till.

Advokater (undantaget Saul Goodman) sitter inte och hittar på berättelser åt sin klient för att få denne frikänd, utan återberättar det som klienten menar har inträffat.

Jag talade med en brottsmålsadvokat på flyget för några veckor sedan och frågade då om det inte var svårt att försvara en klient då om denne erkänner sitt brott för advokaten. Han sa då att det i princip aldrig händer - han hade varit med om det en enda gång under 40 år, och då avsade han sig målet.

Advokater får inte hemlighålla ett erkännande
Citera
2017-08-23, 12:35
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ja många i tråden som varit totalt frånvarande från verkligheten och har IQ badboll. Allt från teorier om hajar till båtproppelrar till att det ligger en hel hög styckade kvinnokroppar i Öresund o flyter runt. Jag hade iofs blivit chockad om det var någon annan än KW som de hittade.

Det hela var planerat av en livsfarlig psykopat som säkert har mördat förr. Fälls PM inte för mord efter allt som kommit fram så hoppas jag det sker en Dexter med han. Öga för öga och tand för tand och huvud från lem och hans delar dumpade i Öresund. Läskigt att det ligger ett huvud någonstans o flyter runt.

Han gillar ju att dyka. Han kanske har sin trofésamling med huvuden någonstans nere på havets botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in