2017-08-23, 12:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror inte att han är alltför intelligent - i så fall hade han inte åkt fast. Hade han väckts av polisen kl. 3 på morgonen med frågor om var KW är, och han berättat att han släppt av henne som avtalat, så hade han haft fina chanser att komma undan (under förutsättning att han gjort sig av med alla spår i ubåten). Att dyka upp med en blodfylld ubåt på förmiddagen, 15 timmar efter att han åkte ut med henne, tyder inte på någon våldsam intelligens. Intelligenta psykopater ligger säkerligen bakom några de enorma mängderna hemska mord världen över som aldrig blir lösta.

Det är också viktigt att minnas att det är han själv som skapat bilden av sig själv som raketingenjör, forskare och superuppfinnare. I praktiken var han medlem i en liten hobbygrupp som byggde mekaniska prylar efter ritningar på nätet. Vem som helst av oss som skriver här kan gå med i en sådan grupp, det blir man inte automatiskt intelligent uppfinnare av.

Mycket bra poänger! Jag tror inte heller på hans geni; det kommer som sagt från honom själv och ligger precis i linje med psykopaters sätt att sälja in sin egen förträfflighet.
Citera
2017-08-23, 12:07
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han kan ha haft oförklarliga sår på sin kropp. tex

Han historia stämmer inte med observerbar verklighet. tex

Då initieras ett "grundlagsförhör" (som är en minidomstol, finns ej i banansverige) och i detta första förhör i domstol erkänner han att hon är död och att han begravt henne till sjöss och de låser in honom i 3 veckor.
Ja Danmarks rättsystem och polisväsendet i jämförelse med det svenska är ju som Mercedes mot lada i kvalitet.
StorKöpenhamn ju har över 2 miljoner invånare och pluss all skit som skall över bron.
Men dom håller ställningarna så MVG till polisen i Köpenhamn för det snabba uppklaradet.
Citera
2017-08-23, 12:08
Medlem
Han kommer säkerligen bli dömd till förvaring och hamna på denna anstalt.

http://www.expressen.se/kvallsposten/har-sitter-danmarks-mest-hatade-man/
Citera
2017-08-23, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag känner inte att jag är så insatt i det danska domstolsväsendet när det gäller att döma för mord om de upphittade kroppsdelarna inte skulle påvisa mord.

Generellt är det danska rättsväsendet uppbyggt som det svenska. Det som skiljer mest åt är häktningsförfaranden med tillhörande restriktioner. Annars ganska lika.
Citera
2017-08-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Generellt är det danska rättsväsendet uppbyggt som det svenska. Det som skiljer mest åt är häktningsförfaranden med tillhörande restriktioner. Annars ganska lika.
De har tydligen också "förvaring" precis som i Norge. Dvs obestämd tid. I många fall lär de sitta resten av sitt liv. Tills de dör av ålder. Om jag förstått rätt.
Citera
2017-08-23, 12:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men snälla. I rätten sitter inte idioter.
Precis! Men vilken idiot som helst förstår att han mördat KW och borde dömas hårt. Jurister däremot måste döma enligt lagens formalia. Det som inte är tillräckligt bevisat har noll värde.
Citera
2017-08-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Precis! Men vilken idiot som helst förstår att han mördat KW och borde dömas hårt. Jurister däremot måste döma enligt lagens formalia. Det som inte är tillräckligt bevisat har noll värde.
Har de nämndemän som hos oss eller jury?
Citera
2017-08-23, 12:13
Medlem
EasyJoes avatar
Kan man som svensk lita på en dansk? Nej!! Madsen har ju ljugit sedan början. Måste varit någon form av sexuelt brott detta.. Hur kan man stycka et människa galet...
Citera
2017-08-23, 12:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
PMs advokat får ett svårt jobb nu. Hon vet att kroppen är styckad avsiktligt. Hon vet, naturligtvis, att det är PM som gjort det. Att gå in och försvara denne man måste te sig väldigt jobbigt. Jag minns Breiviks försvarare, Geir Lippestad. Han fick ta emot både spott och spe från allmänheten, ägg kastades på hans bostad osv osv. Han var lättad när målet var rott i hamn. Det är svårt för allmänhet att förstå vad en försvares jobb går ut på: "HUR kan han försvara en sådan man" osv osv. Men rättssäkerheten kräver det. Tyvärr kan jag ibland säga.
Lippestad vidhöll då, vilket jag tycker var väldigt sunt, att advokatens jobb är att säkerställa rättssäkerheten för sin klient. Även om advokaten anser det uppenbart att klienten är skyldig, har denne rätt till en rättvis rättegång och inte döms för saker den de facto är oskyldig till.

Advokater (undantaget Saul Goodman) sitter inte och hittar på berättelser åt sin klient för att få denne frikänd, utan återberättar det som klienten menar har inträffat.

Jag talade med en brottsmålsadvokat på flyget för några veckor sedan och frågade då om det inte var svårt att försvara en klient då om denne erkänner sitt brott för advokaten. Han sa då att det i princip aldrig händer - han hade varit med om det en enda gång under 40 år, och då avsade han sig målet.
Citera
2017-08-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
PMs advokat får ett svårt jobb nu. Hon vet att kroppen är styckad avsiktligt. Hon vet, naturligtvis, att det är PM som gjort det. Att gå in och försvara denne man måste te sig väldigt jobbigt. Jag minns Breiviks försvarare, Geir Lippestad. Han fick ta emot både spott och spe från allmänheten, ägg kastades på hans bostad osv osv. Han var lättad när målet var rott i hamn. Det är svårt för allmänhet att förstå vad en försvares jobb går ut på: "HUR kan han försvara en sådan man" osv osv. Men rättssäkerheten kräver det. Tyvärr kan jag ibland säga.

Tvärtom, fall som får mycket uppmärksamhet i media är såna fall som advokater vill ha. Det är oftast delägare inom firmor som tar sig an fallen och det blir bra PR. Silbersky i Sverige tog sig an många uppmärksammade arbeten och är en av de kändaste advokaterna nu.
Senast redigerad av Clida 2017-08-23 kl. 12:23.
Citera
2017-08-23, 12:18
Medlem
[quote=Saruman|61582316]Lippestad vidhöll då, vilket jag tycker var väldigt sunt, att advokatens jobb är att säkerställa rättssäkerheten för sin klient. Även om advokaten anser det uppenbart att klienten är skyldig, har denne rätt till en rättvis rättegång och inte döms för saker den de facto är oskyldig till.

Advokater (undantaget Saul Goodman) sitter inte och hittar på berättelser åt sin klient för att få denne frikänd, utan återberättar det som klienten menar har inträffat.

Jag talade med en brottsmålsadvokat på flyget för några veckor sedan och frågade då om det inte var svårt att försvara en klient då om denne erkänner sitt brott för advokaten. Han sa då att det i princip aldrig händer - han hade varit med om det en enda gång under 40 år, och då avsade han sig målet.[/QUOTE]

Jo, jag kan det där. Har jobbat på advokatfirma så jag känner till allt det där. En försvarare är den åtalades språkrör och skall dessutom ifrågasätta åklagaren om denne kommer med påståenden som inte, enligt klienten, stämmer. Men känslomässigt är jag kluven. Vad beträffar erkännanden så vet jag att sånt händer. En klient erkänner men vill att advokaten försvarar såsom oskyldig. Det går inte. Då får man avsäga sig målet.
Citera
2017-08-23, 12:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ja många i tråden som varit totalt frånvarande från verkligheten och har IQ badboll. Allt från teorier om hajar till båtproppelrar till att det ligger en hel hög styckade kvinnokroppar i Öresund o flyter runt. Jag hade iofs blivit chockad om det var någon annan än KW som de hittade.

Det hela var planerat av en livsfarlig psykopat som säkert har mördat förr. Fälls PM inte för mord efter allt som kommit fram så hoppas jag det sker en Dexter med han. Öga för öga och tand för tand och huvud från lem och hans delar dumpade i Öresund. Läskigt att det ligger ett huvud någonstans o flyter runt.
Hittade de inte hela henne? Har för mig jag läste om tandkort, och sen hår från hennes hårborste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in