2017-08-23, 11:47
Medlem
Rifter666s avatar
Själva styckningen är inte särskilt märklig. Var nog enda sättet att få ut kroppen från båten.

Vad han gjort med henne innan kan man bara spekulera...
Citera
2017-08-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En person som beter sig som PM har ingen empati, dvs. känner inga känslor för andra än sig själv. Vi kan nog utgå ifrån att han inte blivit kär i KW.

Psykopater är en horribel grupp människor. Läs detta och du kommer känna igen herr Madsen: http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

Det lilla jag läst om PM så ser listan onekligen ut att stämma på ganska många punkter.
Citera
2017-08-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Inte konstigt alls - hon var anmäld försvunnen (och polisen kan ha haft ytterligare info). Hon skulle ha varit ombord på ubåten. Ubåten sjunker (sänks). PM är ensam person att bege sig från ubåten. Det vore tjänstefel att släppa honom på egen hand i flera dagar.

Gissar att den första frågan han fick var "Var är Kim?". Då kommer han med historien att han släppt av henne... Men de som varit vid platsen när ubåten sjönk har noterat att den mest troligt sänkts av PM själv. Det är ju bara det i sig tämligen misstänkt. Då väljer man att behålla honom i förvar så länge man kan och under tiden arbeta för högtryck för att få fram mer information / bevis om händelseförlopp etc.

Det är liksom det. Polispådraget initialt (innan han ens sänker sin u-båt) står enligt mig inte i proportion till det förlopp som allmänt beskrivs. Polisen har ju begränsade resurser (till skillnad från kriminalserier). Det är enligt mig mycket sannolikt att polisen hade betydliga indikationer på att Peter Madsen hade betett sig oroväckande mot Kim. Det mest sannolika sättet är väl att Kim hunnit SMSa till sin pojkvän att hon känner sig lite okomfortabel och han sedan visat detta till polisen. Hypotesen med militär avlyssningar anser jag som mindre sannolik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Själva styckningen är inte särskilt märklig. Var nog enda sättet att få ut kroppen från båten.

Inte konstigt nej. Men att dela på en människa i sex delar.... det är inte många som klarar av mentalt. Själv klarar jag knappt att dela på en kyckling. Tanken att efter mordet karva i en människa hade fått mig både att kräkas och svimma. Och så ska man dessutom leva med sig själv efteråt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666

Frågan är dock varför han i så fall säger att han kastade i hennes kropp när den var hel, är det som du skriver är det väl bara att säga att man av praktiska skäl var tyvärr tvungen att kapa kroppen. Låter hemskt, men det är ju värre att misstänka att han ev. njöt av att skända den.
Citera
2017-08-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Vad är det för räckvidd på en sån där båt? Det känns långsökt att han skulle ha åkt runt till
Stockholms skärgård och lekt kurragömma med svenska marinen.

Men fantasin skenar ju iväg här. En galning som leker Kapten Nemo borde kunna ställa till med en massa hyss.
Båten har ju legat på landbacken för renovering från årsskiftet 2010-2011 fram till April 2017 så nej.
Möjligen skulle man kunnat varit ansvariga för observationerna i GBGs skärgård 2010 men det är mindre troligt då en privatbyggd båt med då begränsad (eller tom obefintlig) förmåga till navigering i u-läge skulle varit körd i skärgårdshavet kring GBG och dessutom hade marinen i så fall hittat den på nolltid (Nautilus är inte byggd med de tämligen sofistikerade konstruktionslösningarna som kännetecknar militära ubåtar som går tyst).
Citera
2017-08-23, 11:53
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En psykopat skulle ju agera som en robot i princip:
1. Död kropp i ubåten med spår som kommer fälla mig för brott -> Kroppen måste undanröjas -> Kan inte lyfta ut den då den är för tung -> Jag delar upp den och tar ut varje del för sig -> Blod på väggar och golv -> Jag sänker ubåten för att förstöra bevis.

Ja precis i ljuset av att han är en gravt störd individ så blir det kanske rationellt. En maskins rationalitet.
Citera
2017-08-23, 11:53
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Möjligt att han aldrig begått ett mord förr. Men jag tror han haft starka fantasier om detta. Eftersom han var så kall att han styckade henne, och dessutom stack hål i torson och pressade ut på den luft som fanns, så har han haft scenariot i skallen. Det visar även hans lugn på. Han var säker på att han räknat ut det rätt. Och han sänkte inte ubåten förrän han hade chans att komma ur havet levande, dvs upp i en räddningsbåd. Jo då. Han hade räknat ut allt. Om än att han kanske inte visste att just denna resa skulle bli den resa där han kunde göra detta i praktiken.

Han var/är extremt intelligent. Kan jag räkna ut att detta är bästa sättet som ek medelmåtta, kan PM garanterat göra det. Att hanr lugn och metodisk handlar om att han haft en klar bild över vad han vill åstadkomma.

Vid Caroline-fallet så mördades hon, styckades och grävdes ner av en till synes "vanlig tjej" som inte lyfts fram som speciellt smart så att ett geni handlar så här bör knappast få folk att lyfta på ögonbrynet.

Men, det är bara min åsikt.
Citera
2017-08-23, 11:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo.Fomalsi
Rubrik från Berlingske:

Bror afleverede brev til ubaadskaptajn i faengslet "Jeg tilgiver ham aldrig - det er ju sygt"

Själva artikeln ligger bakom betalvägg.

Ett ord i rättan tid....

Och ännu en egocentrisk psykopat (Madsen alltså).

Det är patetiskt. Jävla dräng.

Nu kan det ju teoretiskt fortfarande vara ngn form av mer "legitim" olycka, kanske, men då finns ju inget annat än att inställa sig hos polisen. Allt annat är rubbat.

Lås in och håll inne, kära grannfolk.
Citera
2017-08-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Jag läser på just nu. Det är väldigt svårt att få information och källor överhuvudtaget på något så militärt känsligt i en militär hotspot som Öresund.

Vi får dra paralleller till tillgången på teknologi och vilka metoder som används civilt och sen avgöra om det är rimligt eller inte att kunna spela in ljud från hela Öresund och sen ha något system som självmant kan avgöra om en ljudsnutt är "ovanlig" och sen skicka det till centralen.

Vet inte om det går att veta.
Ja det är ett känsligt ämne det här med FRA och vad de gör, dess befogenheter osv.. Är dock tämligen säker på att det inte är ngt de skulle använda i en ev mordutredning. I annat all skulle varenda brott som begås vara lösta enkelt och bara genom en genomgång av inspelat material via dator, mobil, etc och en ev domslut på att det får göras
Citera
2017-08-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Frågan är dock varför han i så fall säger att han kastade i hennes kropp när den var hel, är det som du skriver är det väl bara att säga att man av praktiska skäl var tyvärr tvungen att kapa kroppen. Låter hemskt, men det är ju värre att misstänka att han ev. njöt av att skända den.
Det där är ett språkligt missförstånd. Det har han inte sagt. Danskan kan vara svår för dem som inte är van. Han hade kastat hennes kropp i havet. Havet och hel kan för oss svenskar låta ganska lika.
Citera
2017-08-23, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Så det var en transportstyckning då. Om det är så att PM tagit med sig speciella verktyg denna dagen som annars aldrig fanns på ubåten är det dessa som kommer att fälla honom för överlagt mord. Han kommer att få livstid.

Inget tyder på en transportstyckning. Som sagt var redan allt verkar handla om det motsatta faktiskt, en offensiv styckning. PM har skrivit en bok om sin dragning till strippor och sex. Det är helt ointressant och ingenting av värde men polis visar tydligt och klart att dom tror på mer än en bok. Hans sänkta u-båt sen tidigare skall undersökas och Jens Möller börjar göra kopplingar till andra styckmord i Danmark i media. Madsens datorer måste vara fulla av information om hans intressen och då talar vi inte raketer och u-båtar.

PM var väldigt mån om att tappa sin telefon på havsbotten innan räddning och hur länge en mobil håller sig i vattnet vet inte jag men det hade verkligen varit bra om den hittas så polis kunde bläddra i både nytagna filmer och bilder i den för där finns såklart en hel del.

Finns inga speciella verktyg kvar på båten, allt är slängt till havs såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in