2017-08-23, 09:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
+1
Om inte så var det planerat ett bra tag i förväg med tanke på hans utstuderade handlingar.

Helt galet sjukt detta fallet. Det är fortfarande så många enorma frågetecken i detta fallet att man inte får ihop det hela... Lyckligtvis verkar ju danska polisen vara betydligt mer öppna med att berätta så vi kommer nog att få reda på mer information innan det är slut.
Jag tror också att det varit planerat... men jag trodde tidigare att motivet var att iscensätta den kriminella happeningen hsn drömt om - nu låter det mer som ett sexbrott i mina öron, i och med att han inte ville att kroppen skulle återfinnas.
Citera
2017-08-23, 09:34
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
En styckning av en människa är nog inte ett brott som man debuterar med. Gissar att det här inte är det första mordet som han har gjort.

Så kan det faktiskt vara,
fick tidigt i fallet för mig att Peter inte bara kan leka sänka skepp utan även kan komma att dyka upp i fler utredningar när man synar honom noggrannare i svetsfogarna.
Citera
2017-08-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det var en prostituerad kvinna, kunde vem som helst av hennes kunder ha gjort det. Det hade varit det absolut säkraste, om man nu absolut måste skända och döda kvinnor... Annars den klassiska: stanna bilen på någon skogsväg, låtsas att man behöver hjälp, kloroformera första ensamma kvinna som stannar, och så in med henne i bakluckan. Garanterat ingen som kan följa något spår då.

Men du, nu har du försvarat PM med näbbar och klor genom hela denna tusensidiga tråd, utan någon hänsyn till händelseutvecklingen. Du griper efter halmstrån.

Istället för att älta fram och tillbaka, kan du inte med egna ord förklara vad som pekar på att Madsens version skulle stämma?
Citera
2017-08-23, 09:35
Medlem
Kozitass avatar
Min teori är att han våldtagit henne och sedan dödat styckat och skickat ut i havet.

Väldigt konstigt att polisen inte hittat blod i ubåten eller i alla fall inte kommit ut med aktuella bevis.

Vad jag kunnat läsa har ubåten genomsökts men inget har hittats så jag blir inte riktigt klok på dem senaste nyheterna att hon har styckats.

Hur lyckades han hindra blodet från att rinna runt i ubåten eller hade han kemikalier som förstör bevis?
Citera
2017-08-23, 09:36
Medlem
Sänkningen av ubåten tvättade iaf inte bort allt.

Citat:
Polisen säger att de har hittat blod som tillhör Kim Wall i ubåten.

Citat:
Dna-träffen har fåtts genom att matcha dna från en tandborste och en hårborste som tillhör Kim Wall med kvinnokroppen som hittades. De har också fått en träff med det blod som hittats i ubåten.
Citera
Medlem
"Styrelsen för Peter Madsens stödgrupp, Raket Madsen Støttegruppe, kommer att upplösa föreningen, skriver nyhetsbyrån Ritzau. Man har kallat till ett extra möte i slutet av september, där detta ska ske.
"Allas vår dröm har brustit. Projektet bleknar i skenet av den meningslösa förlusten av ett människoliv. Vi har inte längre någon önskan om att fortsätta. Förtroendet är borta", skriver föreningen på sin hemsida."
Föreningen uppmanar också till stöd för organisationen Journalister utan gränser.

Märkligt att de hängt i så länge ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Min teori är att han våldtagit henne och sedan dödat styckat och skickat ut i havet.

Väldigt konstigt att polisen inte hittat blod i ubåten eller i alla fall inte kommit ut med aktuella bevis.

Vad jag kunnat läsa har ubåten genomsökts men inget har hittats så jag blir inte riktigt klok på dem senaste nyheterna att hon har styckats.

Hur lyckades han hindra blodet från att rinna runt i ubåten eller hade han kemikalier som förstör bevis?

Men de har ju hittat hennes blod i ubåten -
Citera
2017-08-23, 09:37
Medlem
swimp78s avatar
Kan han inte styckat henne utanför ubåten ?
Citera
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:

Man har hittat blod och andra spår efter henne i ubåten, det har danska polisen redan sagt.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Så var står vi nu då?
Det verkar finnas en del paralleller till Linda Chen / Mats Alm-fallet;
Ännu har man inte hittat så mycket av kroppen att man kan bestämma dödsorsaken,
å andra sidan är styckningen ingen naturlig följd av någon olycka.
Det finns inte något utrymme för någon annan gärningsman,
så det som gjorts är gjort av PM och ingen annan.

Nu gäller Dansk rätt, men det kanske kan bli som för Alm,
han fälls inte för mordet, men för styckningen.
Naturligtvis återstår att pussla ihop vad som verkligen hände.
En avgörande skillnad här är de tids- och rumsmässigs begränsningarna:
det finns inget utrymme för en annan GM än PM och KW dog under ubåtsturen. Dessutom har han styckat och försökt gömma kroppen.

I Linda Chen-fallet gick det veckor mellan försvinnadet och att man hittade kroppen. Det lämnade mer osäkerhet.

Sedan tror jag att chansen är hyfsad att PM erkänner. Han har bevisligen styckat henne; hur mycket värre kan det bli?
Citera
Medlem
Citat:

Läs mitt svar efter ditt, källa = polisens presskonferens.
Citera
Bannlyst
Citat:

De har hittat blod i ubåten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in