2017-08-23, 09:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man har alltså hittat en hårborste och en tandborste som var hennes, ombord på båten. Undrar hur "uppackade" dessa var, eller om de hittades i en väska?
Jag tolkar det som att man har använt DNA från hennes tandborste och hårborste hemifrån, inte att de fanns på ubåten. Poängen är ju att ha DNA som man kan vara säker på är KWs.

PM är helt körd nu med blodspår i ubåten:
- Två personer åker ut i en båt.
- En återvänder, den andra hittas styckad i havet med sänken.
- Den förstnämnde larmar ingen utan sänker båten och ljuger om den försvunna.

PM döms för mord och får livstid. Någon däremot?
Citera
2017-08-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Skulle jag själv i en hemsk olyckshändelse vara vållande till någons död så finns det inte en chans i helvete att jag hade börjat stycka människan, så jag anser att det krävs psykopater under sådana omständigheter.
Det räcker med någon ASD störning och omständigheter där GM är satt under stor mental press och nej jag tror inte ens man behöver lida av psykisk ohälsa för att stycka kroppar, det är essentiellt ingen större skillnad på handlingen och att stycka ett djur. Det kan vara omständigheter och nödvändigheter som styr.
Psykopater som mördar (på egen hand) tenderar att ha en historia med problematik och tidigare problem med rättvisan innan de till slut hamnar i en situation som slutar med mord. Det finns inga sådana indikationer kring PM mer än att han lätt blir arg och har kastat verktyg på folk (vilket knappast är psykopatbeteende). Aspergers känns troligare än psykopati men det är en ren gissning och det lär Danska myndigheter sätta vården på att utreda till rättegång.
Citera
2017-08-23, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man har alltså hittat en hårborste och en tandborste som var hennes, ombord på båten. Undrar hur "uppackade" dessa var, eller om de hittades i en väska?

Detta borde vara lätt att få reda på via pojkvännen. Han saknade henne så någon planerad övernattning med PM i u-båt talar vi inte om vart än PM möblerat hennes tillhörigheter.
Citera
2017-08-23, 09:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att han försökt göra hål i torson för utsläpp av gaser visar att hssn är påläst. Även om det nu inte funkade. Detta har han planerat att genomföra med någon. Och det råkade bli Kim. Fy fan.

Nej, det är allmänbildning som sagt. De flesta har läst någon kriminalroman eller sett någon kriminalserie på TV, där lär man sig sådant. För att inte tala om de här forensic-serierna som varit så populära på senare år. Hade han varit förberedd så hade han såklart gjort det riktigt, han är ju inte dum, han kan ta reda på och lära sig vetenskapliga saker...
Citera
Medlem
På ett sätt är jag jäkligt glad över att man lyckades hitta kvarlevorna till Kim Wall. Utan en kropp så hade det där autistmongot kunnat vara en fri man inom en snar framtid.

Jag gissar på en våldtäck som har gått överstyr. En olycka är helt uteslutet, då styckar man inte en kropp, ljuger för polisen och sänker sitt eget livsprojekt.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-23 kl. 09:34.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det var en prostituerad kvinna, kunde vem som helst av hennes kunder ha gjort det. Det hade varit det absolut säkraste, om man nu absolut måste skända och döda kvinnor... Annars den klassiska: stanna bilen på någon skogsväg, låtsas att man behöver hjälp, kloroformera första ensamma kvinna som stannar, och så in med henne i bakluckan. Garanterat ingen som kan följa något spår då.

Om han gjort liknande förut.. Han kanske börjat bli våghalsig ifråga om val av offer? Eller någon förändring i vad som triggar honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det är troligt eftersom han förnekar styckningen efter vad polisen nu säger , att han sagt att han "begravt" henne hel.
Det ger intryck av att han har sin historia klar, olycka, sen ingen annan utväg än "begravning", , tårdrypande har han framlagt sin berättelse, det är honom det är synd om inte någon annan.

Dock kommer den snyftaren inte att hålla då det inte finns någon rimlighet i att någon annan skulle ha styckat liket.
Tror också på livstid.
Var läste du att han förnekar styckningen?
Citera
2017-08-23, 09:33
Medlem
Citat:
Att han försökt göra hål i torson för utsläpp av gaser visar att hssn är påläst. Även om det nu inte funkade. Detta har han planerat att genomföra med någon. Och det råkade bli Kim. Fy fan.
Det där är väldigt förhastat. Det kan lika väl vara hål efter själva mordet eller från krokar eller båtshake som han använt för att få upp torson genom luckan på båten.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:

Eller så googlade han bara hur man skulle göra när det väl skett. Troligtvis inget han kunde så värst bra då det flöt upp igen.
Citera
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Goda poänger. Jag tänkte att han kanske hellre skulle vilja kvitta sig med plast i land eftersom det kan vara svårt att få en svart sopsäck full av plast att sjunka.. men det känns ju samtidigt otroligt riskabelt att knata i land med allt det där..

Låt säga att han har plastat in inredningen och också dumpat plasten och KW:s kläder över bord med vikter, men att något gått snett och det läckt ut blod i båten som han inte kunde få bort utan ordentlig städutrustning? Det skulle förklara den spontana sänkningen.

Ja, precis. Jag tänker mig att om han köpt tunn plast (det finns smidig på rulle med en självhäftande tejpremsa i ena änden för att t.ex. hänga i dörröppningar) kan den ha gått sönder, har han kört med tjockare typ byggplast så blir den otymplig att vika ihop sen. I båda fallen finns det goda möjligheter för blodsspillan medan han försöker hantera den och baxa upp den genom luckan. Kanske måste han hacka ett par hål i den för att bli av med luftfickor, så inte alls osannolikt att det kommer blod inuti båten. Och då inte bara i en prydlig liten pöl mitt på durken, utan smetat på handtag, runnit in i hörn, osv. Jag tänker på Ulf Olssons sommarstuga där de hittade nästan 20 år gamla blodspår från Helene under en tröskel eller golvsockel, vill jag minnas.
Citera
2017-08-23, 09:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Detta borde vara lätt att få reda på via pojkvännen. Han saknade henne så någon planerad övernattning med PM i u-båt talar vi inte om vart än PM möblerat hennes tillhörigheter.

Polischefen sa ju att de hade hämtat borstarna hemma hos Kims föräldrar, för att säkra hennes DNA. Man kan ta DNA från en hårsäck t.ex., men det finns även i saliv - därav tandborsten.
Citera
2017-08-23, 09:34
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Advokaten kanske hoppar på det spåret.
Kanske följa din egen signaturs råd?
Citat:
Sluta mata trollen
Ser ni ett idiotiskt inlägg så kommentera inte.
Utan kommentarer försvinner det snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
PM är helt körd nu med blodspår i ubåten:
- Två personer åker ut i en båt.
- En återvänder, den andra hittas styckad i havet med sänken.
- Den förstnämnde larmar ingen utan sänker båten och ljuger om den försvunna.

PM döms för mord och får livstid. Någon däremot?
Ja, jag. Så länge de inte kan visa på dödsorsak så är det inte självklart att han fälls för mord eller dråp.
Senast redigerad av Z.O.G 2017-08-23 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in