2017-08-23, 07:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Precis det jag skriver, att alla fötter borde ha sand på sig
Det betyder att du tror att sanden alltid är lika och alltid sprider sig på samma sätt i alla riktningar.
Det räcker ju med att sanden är "lätt och fin" på ett ställe för att all "omkringblåsande" sand är borta när fötterna tar mark. Eller att en sten eller ojämnhet i markytan "skymmer" så att det blir sand på några fötter, men inte på andra.
Det här motbevisar inte på något sätt att månlandingarna är fejk.
Citera
2017-08-23, 09:24
Medlem
Citat:
Troligen Area 51

Vad är den officiella förklaringen till måndammet och varför man inte ser måndamm på alla fötter samt varför ser man inga märken om foten rört sig? Det borde syna spår i marken

Varför tror du att det skulle finnas någon "officiell förklaring" till alla stolligheter som tas upp av foliehattar?
NASA har säkert bättre saker att lägga sina resurser på!

/T
Citera
2017-08-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Varför tror du att det skulle finnas någon "officiell förklaring" till alla stolligheter som tas upp av foliehattar?
NASA har säkert bättre saker att lägga sina resurser på!

/T

Det normala är ju att det finns vetenskap och dokumentation att läsa om i sådana här fall. Men apollo är lite speciellt, där har de råkat slarva bort det mest. Historiens troligen mest imponerande prestation och man slarvara bort hur man gjorde
Citera
2017-08-23, 11:22
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det normala är ju att det finns vetenskap och dokumentation att läsa om i sådana här fall. Men apollo är lite speciellt, där har de råkat slarva bort det mest. Historiens troligen mest imponerande prestation och man slarvara bort hur man gjorde

Tror du på fullaste allvar att det finns ett forskningsområde där man intresserar sig för måndamm på fötter?

Kan du beskriva vad som är "bortslarvarat"?

Slarver!
Citera
2017-08-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det betyder att du tror att sanden alltid är lika och alltid sprider sig på samma sätt i alla riktningar.
Det räcker ju med att sanden är "lätt och fin" på ett ställe för att all "omkringblåsande" sand är borta när fötterna tar mark. Eller att en sten eller ojämnhet i markytan "skymmer" så att det blir sand på några fötter, men inte på andra.
Det här motbevisar inte på något sätt att månlandingarna är fejk.

Månen har inget väder, förstår du innebörden av det?
I och med att månen saknar väder skiljer det inte mycket på ytan oavsett var man befinner sig. När meteorer slår ner så flyger det finaste dammet längst och kommer ner sist. Därför ligger det överst och därför ser man på alla stenars skrymslen att det ligger damm där (något som saknas på apollobilderna)
Citera
2017-08-23, 11:37
Medlem
Citat:
I och med att månen saknar väder skiljer det inte mycket på ytan oavsett var man befinner sig. När meteorer slår ner så flyger det finaste dammet längst och kommer ner sist. Därför ligger det överst och därför ser man på alla stenars skrymslen att det ligger damm där (något som saknas på apollobilderna)

Har du några bevis för att månytan är homogen?
Jag har tidigare länkat till vetenskapliga bevis som visar att du som vanligt snackar skit och i din fullständiga okunskap enbart skjuter från höften!
Citera
2017-08-23, 12:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inget väder, men olika egenskaper på ytan. Det finaste dammet flyger längst, och kan därmed ibland landa bortanför fötterna.
Citera
2017-08-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Har du några bevis för att månytan är homogen?
Homogen? Du förväxlar nog mig med någon annan, homogen har inte jag påstått att den är.
Ytan är däremot likartad, det som påverkar skillnader är mängden meterorer som slagit ner där och variationer i temperatur

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag har tidigare länkat till vetenskapliga bevis som visar att du som vanligt snackar skit och i din fullständiga okunskap enbart skjuter från höften!
Så har vi det där med vetenskap, hur lyckas man få dig och förstå vad vetenskap är? När du svarar på det så kan du återkomma

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Inget väder, men olika egenskaper på ytan. Det finaste dammet flyger längst, och kan därmed ibland landa bortanför fötterna.
Och högst. Damm som flyger rakt upp i luften landar på samma område som de låg från början
Citera
2017-08-23, 17:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och högst. Damm som flyger rakt upp i luften landar på samma område som de låg från början
Inget damm flyger rakt upp om det påverkas av ett tryck rakt uppifrån. Det finns som du själv påpekade ingen atmosfär som kan bilda turbulens.
Citera
2017-08-23, 17:24
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Så har vi det där med vetenskap, hur lyckas man få dig och förstå vad vetenskap är? När du svarar på det så kan du återkomma
Du har i den här tråden bevisat att du inte har den blekaste aning om vad vetenskap är så vad exakt är det du frågar efter? Inte är det vetenskapliga bevis eftersom du inte rimligen kan veta att det är vetenskapliga bevis.

Om inte NASA's egen hemsida är bevis nog så är du bortom all räddning.
Citera
2017-08-23, 20:10
Medlem
Citat:
Homogen? Du förväxlar nog mig med någon annan, homogen har inte jag påstått att den är.
Ytan är däremot likartad, det som påverkar skillnader är mängden meterorer som slagit ner där och variationer i temperatur

Nej, jag förväxlar dig inte med någon annan! Det finns ingen som är så okunnig som du, Patrixx inräknad!

Du "kan" helt enkelt inte Svenska, för hur annars kan man utläsa ditt vettlösa inlägg än att du inte vet vad ordet homogen betyder?

Citat:
Synonymer till homogen:
enhetlig, ensartad, alltigenom lik, likartad, likformig, oblandad.

http://www.synonymer.se/sv-syn/homogen

Vore jag dig så skulle jag gå och gömma mig ett tag efter detta magnum opus till klavertramp!

Citat:

Du kan ju börja med att läsa boken vetenskapsteori för nybörjare så vi åtminstone befinner oss i samma "ballpark". Nä just det, ditt "kunnande" i Svenska språket sätter ju en maxgräns vid 2 A4-ark innan du tvingas ge upp. Den här boken har 184 sidor. Du kommer med andra ord aldrig att kunna förstå vad vetenskap är för något! Som sagt, ge upp och gå och göm dig i skamvrån med dumstruten på huvudet.
Citera
2017-08-23, 22:13
Medlem
Intressant genomgång av apollo men lite annorlunda vinklar, han som pratar analyserar bilderna.
Intressant det han säger i början, ryssarna hade skickat iväg en snubbe ut i rymden 1961. USA hade knappt byggt något i raketvväg då, rymden var helt borta. Men sex veckor efter att ryssanar skickat iväg någon till rymden deklarerade kennedy att USA skulle placera oss på månen.
Han hade ingen aning om vad han pratade om

https://www.youtube.com/watch?v=C836r_z4T98

NASA = "Never a straight answer"

Neil Armstrong landade den första landaren och han såg inte ett skit

Annan intressant serie
http://www.dailymotion.com/video/x2eu68i
http://www.dailymotion.com/video/x2eu7ss
http://www.dailymotion.com/video/x2eub4w
http://www.dailymotion.com/video/x2eud03
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-08-23 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in