Citat:
Ursprungligen postat av
Rutinerad-Anka
Nja varför? Har du testat? Finns fupar där GM använt sig av verktyg där de är vana 'att handskas med' vilket gör att den mest ovanliga verktygen kan faktiskt vara effektivaste. Sen finns det situationsbaserad som ger händelsen det verktyg och det beror helt på miljö men också delvis på GM, t.ex. hur man mår eller hanterar olika redskap som finns till hands. Yxa kanske funkar för dig men om en sax finns i ubåten så kanske den är mest effektivast. Förstår du?
Varför tror du jag satte ett frågetecken efter jag räknat upp vissa verktyg? Återkom när du fattat och förstått det. Men en besserwisser med grandios självbild som verkar tycka de andra i tråden är idioter har ju så klart svårt att erkänna fel. Så vad ett frågetecken innebär kommer du kanske aldrig att fatta och förstå. En ledtråd: det är inte ett utropstecken som du verkar tro hehe. Otroligt men sant.
Alla har otroligt nog inte styckat en kropp med en sax som du verkar ha gjort. Därför kan det vara så att folk i tråden behöver då och då ställa en öppen fråga om verktyg som kan finnas i en ubåt och som kan fungera att stycka med. Nästa gång kan du ju berätta om hur du styckade en 149 kg tung man på 34 min hjälp av nagelsax och en toalettborste och sedan raljera över när någon frågar ifall det går lika bra med en kniv.
Vill du ha seriösa diskussione kan du ju undvika att ständigt feltolka och misstolka vad folk säger i tråden bara för att du har kraftig PMS eller hatar alla andra. Det här är ju inte första ilskna och raljerande feltolkningar du gjort. Kör helst inte med en attityd av typen "ni nollor fattar inget för jag har minsann läst en FUP en gång". När någon frågar en sak svarar man på den frågan. Så funkar det i trådar här. Det för en diskussion framåt. Förstår du vad jag menar? Man säger inte idiot idiot idiot. Det är inte på något vis konstruktivt. Fattar du? Förstår du?
I detta fall med yxan tänkte jag att PM hade använt en yxa precis som någon annan föreslog såg och kniv. Att han hade något liknande i verkstaden eller i en sommarstuga. Men du jobbbar kanske på kontor och har aldrig hållit en såg. Då förstår jag att du tänkte på sax. Jag har huggit ved och tänkte yxa. Så för att återgå till grundfrågan (håll utkik efter ett krökt frågetecken): om man är van vid allt från yxa, såg, kniv, sax, pennfodral, miniräknare och trumpet - vad av dessa ting skulle då fungera bäst vid styckning? Det är grundfrågan som du missade.