Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Nu gällde det ju domen. Rätten har haft tillgång till allt som vi vet och lite till. Tingsrätten som sådan ska väl inte ha någon strategi. Jag kan tänka mig att de inte förmådde bättre. Världen har blivit så tekniskt komplex och människorna alltmera förslagna (och gränslösa/galna), så det räcker inte att vara juridiskt skolad och hyggligt intelligent. Det här fallet är ju monstruöst i sin komplexitet och spänner över många fackområden.
Måhända men jag har en bra känsla att allt ordnar sig till det bästa. Byrån har i alla fall börjat med att tippa åt rätt håll.
Det är en möjligen en nöt att knäcka de tre ungdomarna, och där får man kanske förlita sig på återstående bevisning och ev. erkännande. Håller de varandra om ryggen så kan det ju se kärvt ut.
Det råder inget som helst tvivel i mitt privata sinne om att JM är skyldig till anstiftan rör. AP, och jag anser att det skiner som en sol genom hela rättegången och Fup:en, men rättvisan bör inte följa min övertygelse i det avseendet.
Däremot önskar jag att allt mellan himmel och jord som kan göras för att utreda hela ansvaret för mordet på AP också görs. Det är av en hel rad anledningar av väldigt stor betydelse.
Jag är ganska säker på att så görs.