2017-08-22, 22:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad säger hon? Kommer de fortsätta bryta mot demonstrationstillståndet med polisens goda minne?

Hon säger - Polisen har inte kört iväg oss men Stockholms stad ska komma och städa/tvätta trappen (åt oss) I natt så därför får vi inte sova här i natt. Vi får sittstrejka men inte sova, för dom som måste sova så har man ordnat en lokal till oss. Imorgon natt kör vi som vanligt igen, vi har tillstånd till den 31 augusti.

/Provokatör
Citera
2017-08-22, 22:05
Medlem
Här kommer hyfsat färsk information (från 31 juli 2017) från UNHCRs enhet i Kabul om återvändande afghaners bevekelsegrunder för att återvända till Afghanistan från Pakistan och för att lämna Pakistan. Siffrorna är jäkligt talande och stödjer Sveriges och EUs syn på säkerhetsläget i Afghanistan:

Så, varför ville de återvända till Afghanistan?

Förbättrad säkerhetssituation: 27%
Tilldelning av mark enligt statens ’land allocation scheme’: 19%
Återförening med familj: 15%
Jobberbjudande: 12%
Ingen förföljelse: 9%

Och varför ville de lämna Pakistan?

Inget jobb: 35%
Tuffare inpasseringsregler: 22%
Höga kostnader: 7%
Rädsla för deportation och polis mm. 36%

http://reporting.unhcr.org/sites/default/files/UNHCR%20Afghanistan%20Weekly%20Update%20-%2022-31%20July%202017.pdf
Citera
2017-08-22, 22:06
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hon säger - Polisen har inte kört iväg oss men Stockholms stad ska komma och städa/tvätta trappen (åt oss) I natt så därför får vi inte sova här i natt. Vi får sittstrejka men inte sova, för dom som måste sova så har man ordnat en lokal till oss. Imorgon natt kör vi som vanligt igen, vi har tillstånd till den 31 augusti.

/Provokatör

De har fått en lokal ordnad? Men det är ju fantastiskt. Det är mer än vad självaste Ygeman mäktade med!

Och trappen ska någon annan städa.

Blir det en full-Afghan frukost på sängen i morgon kanske?
Citera
2017-08-22, 22:23
Medlem
Stockholms Stad måste köra ångtvätt för att få bort alla TBC spottloskor på trappan.
Citera
2017-08-22, 22:26
Medlem
Har "ungisverige" verkligen tänkt över tilltaget att blockera avvisningen idag? De samlade ihop en hel del hazarer och målet var att dels manifestera missnöje, men också att fysiskt blockera avvisningen. Är organisationen medveten om att det senare är ett brott? Är organisationen medveten om att brottslighet påverkar bedömningen vid ansökan om uppehållstillstånd.
Osnyggt av svenska unga kvinnor att leda asylanter in i kriminalitet.
Citera
2017-08-22, 22:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det jag ser är inte en bild av Sverige. En kvinna i slöja står och vrålar i en megafon, på något arabiskt-liknande språk, och runt henne kretsar medelålders svartmuskiga män som är hotfulla mot samhället.

Detta mitt i Sveriges huvudstad, klockan 22:30 på natten.

Vidrigt, detta är inte Sverige. Detta är inte det Sverige som våra tappra förfäder byggde upp åt oss.
Citera
2017-08-22, 22:32
Medlem
8711s avatar
Så jävla vidrigt. Myndigheterna och kommunen HJÄLPER dom att fortsätta, fortsätta bryta mot tillstånd, ordningslagar och lagar. Allt det här med daltandet från polisen, möten med polisen och förhandlingar med polisen är bara till för att det ska se snyggt ut och delas ut rätt tillstånd. Städningen av Stockholms stad ikväll är också bara avsedd som hjälp till dessa afghaner, för att det inte ska se så smutsigt ut framöver. Dessutom tvingas dom sortera upp sitt sovmaterial. Då ser det lite fräschare ut imorgon. Bara för att hjälpa till och få det att se ut i bättre dager än vad det är.

Tro inget annat, för det är inte så det är. Så jävla vidrigt att se! Kommunen och polisen ska anmälas för alla sina tjänstefel i samband med det här. Det är massor av brott mot ordningslagar, lagar, tillstånd, objektivitet, likabehandling med mera.
Citera
2017-08-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag har nu läst tråden och, jag vet inte vad. Jag börjar imponeras alltmer av denna ledare. Fatima Kakadaveh, eller vad hon heter. Där finns IQ som måste bli tillvarataget.

Något sådant finns inte i hela etablissemanget. Hon kan organisera och verkställa. Nästa försvarsminister?
Hon har lyckats få hela polismyndigheten på sin sida trots att hon leder ett stort antal som vistas här illegalt. Och hon håller pli på dem.
Jag är imponerad. Sverige behöver sådant folk. Vete 17 om vi inte behöver en del av demonstranterna också. [---]

Hon är väl i samma ålder som Jeanne d'Arc som vid 17 år eldade upp och tog befälet över de franska trupperna och ledde dem till många segrar mot fienden engelsmännen. Jeanne hade liksom Fatemeh Khavari den ungdomliga totala trosvissheten om att ha absolut rätt som gjorde att hon fick folk med sig.

Nu gick det inte så bra för Jeanne i längden. Hon var inte oövervinnerlig. Hon hade inte Gud med sig, visade det sig. Hennes segertåg varade något år, sedan tillfångatogs hon och brändes på bål av engelsmännen.

Och jag tror att den svenska samhällsmakten är starkare än Fatemeh Khavari.
Citera
2017-08-22, 22:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jo, visst har hon alla möjliga vänster - muslimska etc föreningar bakom sig. + alal förhatliga andra flyktingkramare. Jag mår dåligt av allt dylikt.

Det jag menar är hennes kapacitet att handla. Tänk dig henne när hon lärt sig svenska och utbildat sig.

Hon har pondus och kapacitet som saknas i ledningen och hos de flesta. Hon är i mina ögon en oslipad diamant, och det är vi inte bortskämda med. Måtte hon nu inte bli fullmatad med fel ingredienser. Då kan hon bli farlig.
Just nu är det inte konstigt att hon värnar om sina landsmän.
Det gäller att få henne att gilla Sverige.

Tror hov fått storhetsvansinne. Eller är säker på det efter att hört hur stort det här ska bli och att dom ska ta över hela Sverige och skriva om våra lagar.

Tycker det är väldigt konstigt att en muslimsk kvinna, minderårig om man får tro henne, att hon är taleskvinna. Men det tyder på att det är anpassat till och passa vänsterfeministerna som tror att dom har rätt och vi helt fel.

Det hela är ett spel. Dom är som dåliga skådespelare som styrs av vänsterfeministerna. Nu har dom väl kommit in i det litegrann men dom påminde om yra höns i början. Speciellt när DOM attackerade NU.
Citera
2017-08-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad säger hon? Kommer de fortsätta bryta mot demonstrationstillståndet med polisens goda minne?

Hade hon nån stilkänsla skulle hon citerat Bruno K Öijer:

"Livet Tillhör Inte Er
Livet Tillhör Den
Som Lever Utanför Lagen..."

(ur diktsamlingen c/o Night, 1976)

Hoppas att favoritismen gentemot afghankidsen börjar tonas ner nu.

:
Citera
2017-08-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Tror hov fått storhetsvansinne. Eller är säker på det efter att hört hur stort det här ska bli och att dom ska ta över hela Sverige och skriva om våra lagar.

Tycker det är väldigt konstigt att en muslimsk kvinna, minderårig om man får tro henne, att hon är taleskvinna. Men det tyder på att det är anpassat till och passa vänsterfeministerna som tror att dom har rätt och vi helt fel.

Det hela är ett spel. Dom är som dåliga skådespelare som styrs av vänsterfeministerna. Nu har dom väl kommit in i det litegrann men dom påminde om yra höns i början. Speciellt när DOM attackerade NU.

Ja, det är hårt regisserat och hon följer delvis de spår och de roller som hennes svenska vänsterpolare lägger ut åt henne. Sedan överdriver DN verkligen hennes pondus och betydelse, de vill måla upp henne som en afghansvensk Angela Davis.

För övrigt verkar FK inte vara henes verkliga namn. En annan FB-medlem påpekade för mig att det tydligen inte finns någon person med detta namn bosatt i Sverige 2016 (och hon säger sig ha kommit hit för två år sedan). Om det stämmer så uppträder hon alltså under täcknamn och hennes story kan naturligtvis också vara friserad. Att hon vid 17 års ålder skulle ha skyddad identitet i folkbokföringen är uteslutet.

Tidningarna kommer givetvis inte att försöka ta reda på vem Fatemeh K egentligen är och hur hennes bakgrund ser ut. En uppgift för Flashbacks spanare!
Citera
2017-08-22, 23:27
Medlem
Oden69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, det är hårt regisserat och hon följer delvis de spår och de roller som hennes svenska vänsterpolare lägger ut åt henne. Sedan överdriver DN verkligen hennes pondus och betydelse, de vill måla upp henne som en afghansvensk Angela Davis.

För övrigt verkar FK inte vara henes verkliga namn. En annan FB-medlem påpekade för mig att det tydligen inte finns någon person med detta namn bosatt i Sverige 2016 (och hon säger sig ha kommit hit för två år sedan). Om det stämmer så uppträder hon alltså under täcknamn och hennes story kan naturligtvis också vara friserad. Att hon vid 17 års ålder skulle ha skyddad identitet i folkbokföringen är uteslutet.

Tidningarna kommer givetvis inte att försöka ta reda på vem Fatemeh K egentligen är och hur hennes bakgrund ser ut. En uppgift för Flashbacks spanare!

Intressant!

Jag slog namnetFatima Kakadaveh på ratsit.se, hitta.se och eniro.se och 0 träffar på alla tre.
Senast redigerad av Oden69 2017-08-22 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in