Citat:
Ursprungligen postat av
praktjakt
Ja det går ju lysande. Vi har många ess i rockärmen min vän.
#vistårinteut
#skickamejistället
Rymdkram.
Jag vet inte om du kommer ta in detta, men den där Medis-ockupationen kan mycket väl innebära att ni väckt den björn som sover. 2018 är det val och Ygeman har tidigare "lovat" att X antal tusen asylsökare med avslag skall avvisas och återvända hem.
Er ockupation och tramsande har satt sökarljuset på avvisningsfrågan. Ni har gett både alliansen och SD ammunitionen att, med rätta, kritisera regeringen och tvinga dem att räkna och redovisa antalet avvisningar.
Ert sökarljus på avvisningsfrågan har fått många som tidigare aldrig riktigt förstått hur det förhåller sig att börja tänka, och man kommer påverkas av det när man röstar 2018. Det vet Socialdemokraterna som troligtvis nu balanserar på en knivsegg mellan att vara handlingskraftiga å ena sidan, och att inte alltför hårt köra över Mp å andra sidan.
Men i ert godhets-eufori-rus går nog inte det riktigt att ta in. Ni är fast i ert group-thinking och ser bara handhjärtan överallt och skriker "rasse" så snart någon försöker realistiskt och sakligt diskutera problemen.
Jag vet att euforiska känslor är starka, men är också förknippade med andra, mindre positiva tillstånd. När allt det här är över hoppas jag att allt går bra för er inblandade ockupations-stödfunktinärer och eventuella medberoende närstående personer.