2017-08-22, 19:42
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Snarare är det så att vi ser potential i dessa ungdomar som kan bidra till att bygga upp Sverige, de sover just nu ute för att få stanna i Sverige, vad fan har du gjort för landet egentligen? Ni har inte satt er i deras situation, ni har inte pratat med dem, ni vill bara inte ha dem här för att de ser annorlunda ut.

Jag har studerat, röstat och jobbat/jobbar. Räcker det herr hipster?
Potential? Ja dom är extremt potentiella lögnare det har vi märkt.
Har jag inte pratat med dom säger du? Mycket märkligt, för jag är rätt säker att jag genom jobbet kommit i kontakt med dom.
Citera
2017-08-22, 19:43
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
En sån underbar känsla. Qasim måste vara lättad för nu. Grät en skvätt av glädjetårar nyss. Nu kan han ha fler möjligheter om MV försöker igen och om han hittas, många hjälper till isf. Han kan konvertera till Kristen osv. Alla utvisningar av afghaner måste stoppas. Vi får kämpa nu.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Och där var #skickamejistallet tillbaka ser jag. Nu när det känns safe förstås. Risken är avvärjd för den här gången. Ja, ja du är en lattjolajbankille. Kunde jag skulle jag med glädje göra dig till viljes och skicka in dig i stallet. Om denne afghanen konverterar till "Kristen" kan han bli stalledräng hos någon som inte står ut. Blir kanoners.
Citera
Avslutad
Citat:
Snarare är det så att vi ser potential i dessa ungdomar som kan bidra till att bygga upp Sverige, de sover just nu ute för att få stanna i Sverige, vad fan har du gjort för landet egentligen? Ni har inte satt er i deras situation, ni har inte pratat med dem, ni vill bara inte ha dem här för att de ser annorlunda ut.
Nej det är få svenskar som bidragsturistar till ett främmande land för att skamlöst, cyniskt och hänsynslöst suga ut befolkningen.

Den situationen är det få svenskar som sätter sig i.
Citera
Medlem
8711s avatar
Bra av Jimmie Åkesson!!!

Citat:
Åkesson vill att polisen ingriper mot demonstranterna

SD-ledaren Jimmie Åkesson uttalar sig nu för första gången om sittdemonstrationen på Medborgarplatsen i Stockholm.

Han vill att polisen identifierar samtliga som deltar i manifestationen – och skickar ut de som fått avvisningsbeslut.

– Det borde vara ett utmärkt tillfälle för polisen, säger han.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/akesson-vill-att-polisen-ingriper-mot-demonstranterna
Senast redigerad av 8711 2017-08-22 kl. 19:53.
Citera
2017-08-22, 19:49
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson fortsätter:

Citat:
– Jag satt med familjen och tittade på tv-inslaget där personer som fått avvisningsbeslut sitter helt öppet på Medborgarplatsen och demonstrerar, utan att någon myndighet agerar. Jag tycker det är väldigt, väldigt märkligt, säger Jimmie Åkesson.

Vad menar du att myndigheterna borde göra?

– Det är polisen som har ansvar för att utvisa människor som inte frivilligt lämnat landet. Och nu sitter de där, flera stycken, och har fått avvisningsbeslut och ska lämna landet. Det borde vara ett utmärkt tillfälle för polisen att verkställa det.

Polisen ljuger och hycklar:

Citat:
Polisen har valt att inte agera mot de ungdomar som demonstrerar – trots att de bara har tillstånd att vara där mellan klockan 08 och 22.

"För att upplösa en allmän sammankomst krävs en svårare oordning av själva demonstrationen, i dess omedelbara omgivning eller om sammankomsten medför avsevärd fara för de närvarande eller allvarlig störning av trafiken", motiverar Stockholmspolisen.

https://unvis.it/expressen.se/nyheter/akesson-vill-att-polisen-ingriper-mot-demonstranterna

Hur kommer det sig då att man kan gå in i nationalistiska och invandringskritiska demonstrationer ständigt och id-kontrollera och åsiktsregistrera deltagarna? Jävla hyckleri och försämrar verkligen förtroendet för polisen med dessa dubbla måttstockar och dubbla agerande.
Citera
2017-08-22, 20:01
Bannlyst
Citat:

Jag vill inte ha dem här för att de är främlingar och inte hör hemma här. De hör hemma i sina länder. Snart kommer vi tvångsdeportera varenda en av dem.
Citera
2017-08-22, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jimmie Åkesson fortsätter:

Polisen ljuger och hycklar:

Hur kommer det sig då att man kan gå in i nationalistiska och invandringskritiska demonstrationer ständigt och id-kontrollera och åsiktsregistrera deltagarna? Jävla hyckleri och försämrar verkligen förtroendet för polisen med dessa dubbla måttstockar och dubbla agerande.

Ja, sinnessjukt vilket hyckleri det är. Jag har fått suttit på marken och blivit inboxad och leggad av polisen flertalet gånger vid aktioner och demos. Aldrig något problem då.
Citera
2017-08-22, 20:15
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
För svenskar har aldrig utvandrat http://wpt.utvandrarnasvag.se/wp-content/uploads/2015/11/utvandrarna_film.jpg

WHOCO!

Men Sommarpappan, ärligt talat, tycker du inte på något sätt att den jämförelsen haltar?

Som om ni på Medis skulle nöja er med att Sveaskog ger var och en av de Afghanska männen 4 tunnland mark i Västerbottens inland att överleva på. Afghanmännen omnämns som så otroligt företagsamma och kapabla på både det ena och det andra, så det är väl inga problem att bygga ett pörte och klara sig för livet. OM du nu menar allvar med din liknelse?

Personlig har jag väääldigt svårt att tro att de Afghanska männen skulle nöja sig med det och klippa banden till dagersättning-de-lux-extra-allt-soc-och-hvb-betalar.

Men man skall aldrig säga aldrig - så vad tror du, tar de den dealen??

P.S. Och bara så vi vet var vi har varandra - anser du detta inlägg kvalificerar mig som "rasist"? D.S.
Citera
2017-08-22, 20:28
Moderator
Tinuviels avatar
Hårdare tag på Medborgarplatsen - polisen ser till att de efterlever tillståndet och avslutar sin strejk kl 22.00:
Citat:
Hej vänner! Vi kommer inte kunna använda de grejer ni donerat till oss just nu. Alla sovsäckar, liggunderlag och prylar måste bort från Medis innan kl 22. Vi har bilar att köra, men vi behöver en lokal att förvara dem i!
Kanske uppskattade inte ordningsmakten att Medborgarplatsen användes för att samordna blockaden mot förvaret i Märsta, kanske har kritiken mot deras polismyndighetens slapphänthet blivit ohanterligt. Eller så har det helt enkelt blivit för skräpigt och söderborna fått nog.

Från Ung i Sveriges Facebooksida.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-22 kl. 20:35.
Citera
2017-08-22, 20:30
Medlem
Oden69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Men Sommarpappan, ärligt talat, tycker du inte på något sätt att den jämförelsen haltar?

Som om ni på Medis skulle nöja er med att Sveaskog ger var och en av de Afghanska männen 4 tunnland mark i Västerbottens inland att överleva på. Afghanmännen omnämns som så otroligt företagsamma och kapabla på både det ena och det andra, så det är väl inga problem att bygga ett pörte och klara sig för livet. OM du nu menar allvar med din liknelse?

Personlig har jag väääldigt svårt att tro att de Afghanska männen skulle nöja sig med det och klippa banden till dagersättning-de-lux-extra-allt-soc-och-hvb-betalar.

Men man skall aldrig säga aldrig - så vad tror du, tar de den dealen??

P.S. Och bara så vi vet var vi har varandra - anser du detta inlägg kvalificerar mig som "rasist"? D.S.

Helt riktigt, var det inte bla dessa Afghaner som vägrade flertalet gånger då de kom till en trygg ort i Norrland eller Dalarna. De satt kvar i bussarna och vägrade kliva av för det var ingen storstad. Fy vad bortskämda dessa människor är, dessutom är många (självklart inte alla) delaktiga i att trakassera både flickor och pojkar, rån etc. Som sagt, många av dessa människor har inget annat intresse än att plundra, utnyttja systemen och våldföra sig på medborgarna. Dessutom håller de på att hota våra politiker och polis och de är korkade nog att acceptera detta.

Fy fabian säger jag bara. Var finns rättvisan och demokratin. Lagen är tydligen bara till för de som är svenska medborgare, dock inte för "den nya adeln". Snart dags för oss skattebetalare att vägra betala skatt då de slösar bort det på icke medborgare. Dessutom skickar SIDA (vilket betyder AIDS på spanska) ca 1 % av vår BNP till bland annat diktatorer som de självklart inte har någon kontroll av. Vad håller våra politiker på med!!!! Det var fler döda och skjutna i Sverige denna helg än vad som skedde i Åbo, vilket jag självklart beklagar och tycker var fruktansvärt men vad jag menar är att våra media lägger upp dimridåer kring detta eller Trump men tar inte upp att Sverige håller på att bli totalt rättslöst. Tvi!
Citera
2017-08-22, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hårdare tag på Medborgarplatsen - polisen ser till att de efterlever tillståndet och avslutar sin strejk kl 22.00:

Kanske uppskattade inte ordningsmakten att Medborgarplatsen användes för att samordna blockaden mot förvaret i Märsta, kanske har kritiken mot deras polismyndighetens slapphänthet blivit ohanterligt. Eller så har det helt enkelt blivit för skräpigt och söderborna fått nog.

Märkligt att de vaknat först nu. Men bättre sent än aldrig.
Citera
2017-08-22, 20:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Man tog nog tillfället i akt att peka på förlängningen av tillståndet - idag skulle de slutat från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in