Citat:
Ursprungligen postat av
beer-goggles
Men Sommarpappan, ärligt talat, tycker du inte på något sätt att den jämförelsen haltar?
Som om ni på Medis skulle nöja er med att Sveaskog ger var och en av de Afghanska männen 4 tunnland mark i Västerbottens inland att överleva på. Afghanmännen omnämns som så otroligt företagsamma och kapabla på både det ena och det andra, så det är väl inga problem att bygga ett pörte och klara sig för livet. OM du nu menar allvar med din liknelse?
Personlig har jag väääldigt svårt att tro att de Afghanska männen skulle nöja sig med det och klippa banden till dagersättning-de-lux-extra-allt-soc-och-hvb-betalar.
Men man skall aldrig säga aldrig - så vad tror du, tar de den dealen??
P.S. Och bara så vi vet var vi har varandra - anser du detta inlägg kvalificerar mig som "rasist"? D.S.
Helt riktigt, var det inte bla dessa Afghaner som vägrade flertalet gånger då de kom till en trygg ort i Norrland eller Dalarna. De satt kvar i bussarna och vägrade kliva av för det var ingen storstad. Fy vad bortskämda dessa människor är, dessutom är många (självklart inte alla) delaktiga i att trakassera både flickor och pojkar, rån etc. Som sagt, många av dessa människor har inget annat intresse än att plundra, utnyttja systemen och våldföra sig på medborgarna. Dessutom håller de på att hota våra politiker och polis och de är korkade nog att acceptera detta.
Fy fabian säger jag bara. Var finns rättvisan och demokratin. Lagen är tydligen bara till för de som är svenska medborgare, dock inte för "den nya adeln". Snart dags för oss skattebetalare att vägra betala skatt då de slösar bort det på icke medborgare. Dessutom skickar SIDA (vilket betyder AIDS på spanska) ca 1 % av vår BNP till bland annat diktatorer som de självklart inte har någon kontroll av. Vad håller våra politiker på med!!!! Det var fler döda och skjutna i Sverige denna helg än vad som skedde i Åbo, vilket jag självklart beklagar och tycker var fruktansvärt men vad jag menar är att våra media lägger upp dimridåer kring detta eller Trump men tar inte upp att Sverige håller på att bli totalt rättslöst. Tvi!