2017-08-22, 19:04
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Då är bidragskarusellen igång.

Som känt från andra trådar har det Muslimska Brödraskapet i Sverige bildat diverse förbund och föreningar (SUM, Ibn Rushd etc) där samma lilla klick av personer återkommer som anställda eller styrelsemedlemmar - allt för att mjölka bidrag.

Nu går Ung i Sverige samma väg. De säger sig nu ha bildat en styrelse:
https://twitter.com/nabizadehse/status/900030808743870464

Som av en händelse så är det i hög grad samma personer som sitter i styrelsen för bl a Ensamkommandes Riksförbund i Stockholm samt (vad jag bedömer) andra delföreningar i samma förbund.

Gissningsvis är bidragsansökan redan på väg.

De som bör klämmas åt och hängas ut är de som gör det möjligt för Amir och hans polare att mjölka staten på bidrag. Det lär knappast vara så att han eller hans polare har den koll som behövs för att ansöka om bidrag ELLER driva förening. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2017-08-22, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De som bör klämmas åt och hängas ut är de som gör det möjligt för Amir och hans polare att mjölka staten på bidrag. Det lär knappast vara så att han eller hans polare har den koll som behövs för att ansöka om bidrag ELLER driva förening. Det faller på sin egen orimlighet.

Vi är jättemånga som hjälper till med sådant, vad exakt ska du klämma åt? Inget olagligt har gjorts
Citera
2017-08-22, 19:14
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Vi är jättemånga som hjälper till med sådant, vad exakt ska du klämma åt? Inget olagligt har gjorts

Vad jag menar är att fokus bör sättas på er som möjliggör den här typen av civil olydnad. Ni som obstruerar och förhalar och skriker och gormar tills ni får som ni vill. Folk ska se vilka ni är.
Citera
2017-08-22, 19:16
Bannlyst
Citat:
Vad jag menar är att fokus bör sättas på er som möjliggör den här typen av civil olydnad. Ni som obstruerar och förhalar och skriker och gormar tills ni får som ni vill. Folk ska se vilka ni är.

Jaja. Jag lägger upp sådant offentligt på min Facebookprofil och skäms absolut inte. Det är redan över 500 personer som vet vad jag gör. Till skillnad från er som innerst inne vet att era åsikter är rasistiska och fel så skäms jag inte
Citera
2017-08-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Då är bidragskarusellen igång.

Som känt från andra trådar har det Muslimska Brödraskapet i Sverige bildat diverse förbund och föreningar (SUM, Ibn Rushd etc) där samma lilla klick av personer återkommer som anställda eller styrelsemedlemmar - allt för att mjölka bidrag.

Nu går Ung i Sverige samma väg. De säger sig nu ha bildat en styrelse:
https://twitter.com/nabizadehse/status/900030808743870464

Som av en händelse så är det i hög grad samma personer som sitter i styrelsen för bl a Ensamkommandes Riksförbund i Stockholm samt (vad jag bedömer) andra delföreningar i samma förbund.

Gissningsvis är bidragsansökan redan på väg.

Bidrag bidrag bidrag - detta ord finns säkert inte på dari / persiska men de lär sig dock ganska fort hur man använder eller kräver det.
Citera
2017-08-22, 19:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det tror jag nog att de har. Fatemeh Khavari är ordförande för Ensamkommandes Förbund i Stockholm och nu är hon även (av bilden att döma) ordförande för Ung i Sverige. Ensamkommandes Förbund driver en rad integrationsprojekt finansierade av (föga förvånande) bl a Allmänna Arvsfonden. Integrationsprojekt ger pengar, det vet dessa organisationer.

I övrigt håller jag med dig.
Citera
2017-08-22, 19:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Jaja. Jag lägger upp sådant offentligt på min Facebookprofil och skäms absolut inte. Det är redan över 500 personer som vet vad jag gör. Till skillnad från er som innerst inne vet att era åsikter är rasistiska och fel så skäms jag inte

Du gör vad du tror är rätt, åtminstone hoppas jag det. Men när du skriker rasist i tid och otid, förstår du och de dina inte vad ni gör då?

Jag ska tala om vad ni gör då:

Ni mjölkar ordet på allt värde. Det rör mig numer inte i ryggen att bli kallad rasist. Det enda jag kan vara säker på då är att proppskåpet på den som yttrar det blåst ut så hårt att jag som inte har elektrikerutbildning bör hålla mig borta.
Citera
2017-08-22, 19:32
Medlem
Asklords avatar
Citat:

Nej det är ett av alla felen i era hjärnor. Ni tror att ni är sådana fina medmänniskor när ni hjälper dessa bidragssökare. Ni skiter fullständigt hur ekonomin sugs ut av era "hjärtharzarer." Vilka är det som blir lidande tror du? Inte hazarerna iallafall.
Nej för ER är det viktigare att engagera sig i det som är inne och hippt i era vänsterkretsar.
Citera
2017-08-22, 19:33
Bannlyst
Sedan 6 augusti har illegla afghanska ungdomar sittstrejkat i en olaglig demonstration först på Mynttorget och tre dagar senare på Medborgarplatsen. Deras mål är att stoppa utvisningar till Afghanistan, så det kan fortsätta tära på Svensk välfärd.

Tillståndet för demonstrationen på Medis skulle ha gått ut 23 augusti, alltså nu på onsdag. Men nu har tillståndet förlängts med en vecka, till onsdagen 30 augusti.

https://mitti.se/nyheter/sittstrejken-forlangt-tillstand/?omrade=hela-stockholm

– Det är mer av en rättvisefråga. Man kan inte helt lägga beslag på en plats, för då har demokratitanken satts ur spel. Andra måste också få tillgång, säger Kjell Lindgren.

Man kanske skall söka demonstration tillstånd på medis. Som sagt en rättvisefråga.
Citera
2017-08-22, 19:35
Bannlyst
Citat:

Kartlägg alla Swisch konto som har cikulerat och skicka dokumentationen till skatteverket. De verka ha kommit in stora summor på privatperson konto. Det är dags att gör en Al Capone emot skäggbarnen, kan man inte sätt ditt för andra brott, så finns alltid skattebrott.
Citera
2017-08-22, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Nej det är ett av alla felen i era hjärnor. Ni tror att ni är sådana fina medmänniskor när ni hjälper dessa bidragssökare. Ni skiter fullständigt hur ekonomin sugs ut av era "hjärtharzarer." Vilka är det som blir lidande tror du? Inte hazarerna iallafall.
Nej för ER är det viktigare att engagera sig i det som är inne och hippt i era vänsterkretsar.

Snarare är det så att vi ser potential i dessa ungdomar som kan bidra till att bygga upp Sverige, de sover just nu ute för att få stanna i Sverige, vad fan har du gjort för landet egentligen? Ni har inte satt er i deras situation, ni har inte pratat med dem, ni vill bara inte ha dem här för att de ser annorlunda ut.
Citera
2017-08-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Snarare är det så att vi ser potential i dessa ungdomar som kan bidra till att bygga upp Sverige, de sover just nu ute för att få stanna i Sverige, vad fan har du gjort för landet egentligen? Ni har inte satt er i deras situation, ni har inte pratat med dem, ni vill bara inte ha dem här för att de ser annorlunda ut.

Hahahaha! Om 10 år sitter 80-90% av dom ungdomar inlåsta på olika anstalter... Deportera vi inte fanskapet så kommer vi få massor med Jackie Arklövar ( Negern som trodde han var nationalist ), som mördar allt i sin väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in