2017-08-22, 14:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag tycker är lite märkligt är att när han kommer upp i räddningsbåten vill han inte ha torra kläder, han vill slippa prata och han "vill gå in i sig själv för en stund". Själv hade jag tackat översvallande och varit hur pratsam som helst. Framför allt när ens egen ubåt sjunkit.

Han grät när han sänkte förra ubåten. Så han "älskar" sina ubåtar. Det var förmodligen enormt tungt för honom att sänka en ubåt till - därför behövde han gå undan och sörja. Däremot tror jag inte det var lika svårt för honom att dumpa KW i vattnet. Jag tror nämligen han älskar teknik mer än människor.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-22 kl. 14:26.
Citera
2017-08-22, 14:22
Medlem
Citat:
Det jag tycker är lite märkligt är att när han kommer upp i räddningsbåten vill han inte ha torra kläder, han vill slippa prata och han "vill gå in i sig själv för en stund". Själv hade jag tackat översvallande och varit hur pratsam som helst. Framför allt när ens egen ubåt sjunkit.

Exakt! Sakta sakta börjar du förstå hur någon med låg eller ingen empati/ånger för andra yttrar sig.
Det är därför dina tidigare inlägg troligtvis inte stämmer ang. hur det gått till och att han kommer erkänna. Du är just nu inte förmögen att sätta dig in och förstå hur han troligtvis tänker eller inte tänker.
Citera
2017-08-22, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Finns ju möjligheten att han hade sex med henne (frivilligt eller ofrivilligt från hennes sida) och att hon därför var naken. Och att det ändå var defensiv styckning.

Men visst kan det också vara så att det var rent planerat, att han alltid drömt om att stycka en kropp osv.

Offensiv styckning behöver inte vara planerad och behöver heller inte innefatta sex eller sadistiska lekar utan en rad andra möjligheter finns givetvis. Kjol är inget hinder för en styckning vi knälederna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet vi att det är hennes? Stod i nån tidning att polisen efter fyndet söker vidare, det tyder på att det kanske inte är Kims delar de funnit.
Nej, vi vet inte med säkerhet att det är KW. Visst tid och plats talar för att det kan vara hennes kropp (ja, eller en del av den) men det finns fler saknade kvinnor i Öresundsområdet, så helt säker kan man inte vara.

Det vore fel av polisen att inte fortsätta leta, naturligtvis. Först när Dna-analysen är klar vet vi med säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ja fast inte om du precis styckat en människa kanske
Men fortfarande konstigt att han ville ha kvar sin blöta overall, måste ju ha skakat tänder ordentligt ! Hade den möjligtvis hunnit torka under tiden det tog innan han kom i land, eller hur kunde den se torr ut sen ?
Citera
2017-08-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Exakt! Sakta sakta börjar du förstå hur någon med låg eller ingen empati/ånger för andra yttrar sig.
Det är därför dina tidigare inlägg troligtvis inte stämmer ang. hur det gått till och att han kommer erkänna. Du är just nu inte förmögen att sätta dig in och förstå hur han troligtvis tänker eller inte tänker.
Jodå, han kommer erkänna. Bevisen hopar sig i och med att analyser från ubåtsfynden trillar in. Däremot tror jag han kommer tillrättalägga en del så det inte ser "fullt så illa ut".

Nej, jag är inte förmögen att förstå hans tankar. Jag är inte någon våldsam person och har svårt att tänka mig att ens lägga en hand på en människa. Än mindre ha ihjäl eller stycka någon.
Citera
2017-08-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hur vanligt är det att stycka någon vid förstagångsmord? Det låter som att man har hanterat döda sedan innan?

Det där är ett vanligt missförstånd. Kriminalhistorien är full av mördare som styckat utan tidigare brottshistoria. Dock ska sägas att det krävs ett psyke av en viss beskaffenhet.
Citera
2017-08-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Att inte vilja prata eller att vilja "gå in i sig själv" för en stund är inget tecken på avsaknad av empati/ånger. Tvärtom är det ett tecken på skuldmedvetande.
Citera
Medlem
Om PM nu drömt om kriminell bana där han lurar polisen.
Vore inte smuggling/människosmuggling med ubåt en perfekt idé?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
, källa på kjol? ditt språk är det ingen som kan göra nåt åt , men förvirrat låter din teori ang offensiv styckning.

Den andre som kommenterar "BÄRDE". Jag tänkte håna debatten som varit tidigare i tråden om att det var ett unicum att KW bar kjol på u-båten en augustikväll. Så meningen var uppbyggd "bär de somriga plagget kjol". Valde bort sarkasmen och deletade slarvigt. Nu var det utrett. Vad är det som är förvirrat? Det faktum att du missat hur KW var klädd aktuell kväll?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Just Kim Anderzon är ett dåligt exempel, eftersom Kim är hennes artistnamn som hon själv lagt till, vilket ju även står i din länk.
I och för sig, men 4564 kvinnor i Sverige heter Kim i Sverige.
https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/hur-manga-heter/Kim
Citera
2017-08-22, 14:35
Medlem
Citat:

Han ville nog inte bli räddad för då hade han kunnat smyga iland istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in