2017-08-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Har sett precis motsatta uppgifter.
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-svar-sekunder-fore-ubatshaveriet/
"Ville inte ha nya kläder eller ringa
Madsen förklarade för hobbyfiskarna att han hade försökt reparera en ventil till ballasttanken men att ett handtag hade gått itu och att ubåten därför förlist.
Uppfinnaren fick prata med polisen över telefon som frågade om det funnits andra ombord på båten. Madsen ska ha sagt att han var ensam och att han satte i land Kim Wall på Refshaleøen vid 22.30 kvällen innan. Hans räddare på båten erbjöd honom torra kläder, filtar eller att få ringa telefonsamtal. Men han ska ha avvisat alla erbjudanden.
– Om det är okej med er, vill jag bara få gå in i mig själv för ett ögonblick, sa Peter Madsen enligt vännerna, skriver Helsingør Dagblad."

Han ville ha dom kläderna på sig, trots att dom var genomblöta, även det intressant i sig...

OK - kan vara jag som missförstått. Kan vara tidig tidningsuppgift som korrigerats.

Då blir det ju intressant om han bytt kläder till nästan exakt likadana - och om danska polisen noterat det.
Citera
2017-08-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp, och därför styckar man henne. Logiskt.
I chock men borde vara smart nog att inse att då torskar man på mord/griftefrid.
Han bör vara smart nog och stark nog at dra upp henne. Har man styckverktyg för att stycka en kropp i en u-båt?
Styckar man så är det ju rejält kajko i huvudet om det inte var rent olycksfall.
Citera
2017-08-22, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
Vi vet inte hur pass skadad torson är.
Vet vi att det är hennes? Stod i nån tidning att polisen efter fyndet söker vidare, det tyder på att det kanske inte är Kims delar de funnit.
Citera
2017-08-22, 14:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
Det kan ju vara så att kroppen kommit i kontakt med en propeller och att den slitit den i stycken.
Det har föreslagits hundra gånger senaste dygnet. Visst skulle en propeller kunna kapa av valfri kroppsdel men jag håller det för fullkomligt osannolikt att båda armarna, båda benen och huvudet skulle komma i kontakt med propellern.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Några skrev ju i början att det typ fattades batterier( var typ en massa seriekopplade batterier, och att serien inte var komplett)? Om det var så, kan dessa har använts för att sänka kroppen?
Det var bara spekulation, det är ingen här som vet om det fattas några batterier.
Citera
2017-08-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Var tydligen en cyklist som cyklade förbi och såg den flytande torson. Hur ofta händer det egentligen?
Jäkla sammanträffande att det händer bara några dagar efter att Kim Wall anmäldes försvunnen.

Om Kim Wall överlämnades av Madsen till en annan båt så kan de ju ha gjort vad de vill med henne och lagt henne på en plats för att bli hittad.
Citera
2017-08-22, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Deidre King är ett ex till PM. Jag tror absolut inte att KW var transa, men jag tycker det var intressant att denna uppenbart trasiga individ som har ett väldigt maskulint utseende haft ett förhållande med Madsen. KW hann aldrig göra sitt personporträtt, men denna Deidre King (tror f.ö det är ett "artistnamn" för hon går inte heller att googla) tycker jag förstärker bilden av PM som udda individ.

Ja det är lite märkliga namn som nämns, Kim Wall är ett könsneutralt namn och Deidre King låter som en porrskådis. Kim Wall låter också väldigt lämpligt för någon som gillar Kina/Nordkorea då det är lite asiatisk touch över det, är det hennes födelsenamn ?
Citera
2017-08-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet vi att det är hennes? Stod i nån tidning att polisen efter fyndet söker vidare, det tyder på att det kanske inte är Kims delar de funnit.

Det mest logiska är att det är fröken wall
Citera
2017-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
I chock men borde vara smart nog att inse att då torskar man på mord/griftefrid.
Han bör vara smart nog och stark nog at dra upp henne. Har man styckverktyg för att stycka en kropp i en u-båt?
Styckar man så är det ju rejält kajko i huvudet om det inte var rent olycksfall.
Det handlade om förflyttning. Antingen lämna kvar henne i båten, eller slänga henne överbord. Och eftersom han inte klarade hela kroppen flera meter upp till tornöppningen så var det ju smidigt att få upp henne i smådelar. Äckligt och vidrigt. Men logiskt.

Och det minskade ju risken för att bli upptäckt. Att ligga i ytläge och släpa upp kroppen riskerade ju att sjöfolk i närheten blev nyfikna när de upptäckte en ubåt. Det är ju inte helt vanligt. Så att kanske lägga sig i u-läge och stycka kroppen och sen gå upp och slänga delarna torde vara lite mer logiskt. Det går snabbare, minskar risken för upptäckt och han har större chans att klara sig (tror han).
Citera
2017-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det har föreslagits hundra gånger senaste dygnet. Visst skulle en propeller kunna kapa av valfri kroppsdel men jag håller det för fullkomligt osannolikt att båda armarna, båda benen och huvudet skulle komma i kontakt med propellern.

Det var bara spekulation, det är ingen här som vet om det fattas några batterier.

Jag håller med, det är mer troligt att PM har skurit av kroppsdelarna så att det ska bli lättare att få ut dem ur ubåten och slänga i vattnet och för att dölja övergrepp. Det verkar som polisen dyker i vattnet för att hitta huvudet och armar resp. benen. Inget roligt jobb för dykarna
Citera
2017-08-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har också funderat över detta med klädbyten sen tidigt. Kan dock inte se någon skillnad på overallen från kvällsbilden till den han har på sig vid "räddningen" på videon. Den senare ser man även en svart t-shirt under.

Däremot om ni uppmärksammar så har han en typ våtdräkt när han fiskas upp ur havet . Det är i vart fall ett svart klädesplagg med beslag och band, tolkar det som våtdräkt. Sen därefter har han kamoflageoverallen. Den är också torr som ni ser. Så han har bytt kläder minsann.
Han kan först ha haft samma overall på kvällen, tagit av sig den inne i ubåten till "ledigare", vad han sen hade på sig under det förmodade brottet vet vi inte, han kan också ha varit naken om ngt sexuellt hänt.

Han kan ha klätt av sig själv naken el nästan naken under den förmodade styckningen. Dessa plagg kan han sen ha kastat i havet. Han kan sen ha sköljt av sig blod mm, tagit på sig den svarta t shirten o ev kalsonger, och sen på med våtdräkten efter han gjort sig av med kroppen. Våtdräkten när han simmar över till båten som "räddar" honom. Sen byte igen från våtdräkt till overall? Här haltar det i logiken eftersom overallen då var kvar på ubåten. Han bör i så fall ha klätt på sig overallen under våtdräkten? Såklart kan han ha hunnit byta igen från att han gick av räddningsbåten till en annan overall, men var fanns den då i så fall? Jag tror definitivt att han har samma overall på sig och om den inte är kontaminerad med KWs blod så är det ju en pusselbit till att han haft andra plagg på sig ner i ubåten under kvällen och under styckningen då det skulle vara omöjligt att han haft samma plagg utan att det kommit blodstänk.
Så min teori stärks med denna tankegång till att han gjort sexuella närmanden som Kim har gjort motstånd mot. Han ville inte ha något att dricka eller någon filt när han kom upp på räddningsbåten minns jag det stod, inte ringa någon heller.
Det är något med Madsens kroppsspråk som går att utläsa av bilden där han håller sin arm och hand bakom hennes rygg. Indikerar för mitt öga ett närmande, ett slags begär efter att vara nära henne.
Jag tycker inte det ser ut som en våtdräkt! Har du nån annan bild än den här ?

http://www.expressen.se/kvallsposten/dramatiska-bilderna-har-raddas-madsen-fran-ubaten/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De vill hitta resterande kroppsdelar ju!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var journalist. Hon snokade. Och hade massor av källor man kan använda sig av. Kanske hon ställde honom mot väggen med nån uppgift som fick honom att se rött?

Knappast, hon var inte där för att avslöja något utan att skriva ett skönt ubåtsreportage för en amerikansk tidning.

Många bisarra teorier om mordet i den här tråden, trots det uppenbara att han styckat kroppen för att dölja ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in