Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Ludmila Leonova var inte folkkär på ett genuint sätt. Så är det bara. Sedan är det en helt annan sak att hon var sympatisk, men icke desto mindre hade hon en tidigare dopningsavstängning som belastade henne. Det slog dubbelt tillbaka.
Ok då har jag faktiskt ingenting att komma med i diskussionen om "det bara är så". Hur ska jag kunna svara på det? "Jo det var hon, så är det bara"
Absolut fick hon sin gamla dom emot sig men den var inte alls närvarande innan, dvs den period jag helt felaktigt anser att hon var mycket folkkär. I stället för att visa min okunskap i huruvida hon var folkkär på riktigt så släpper jag det.
Dock håller jag med om att RGB och Peder inte är folkkära. De fick Jerringpriset som en facebook-produkt. Sedan att säga att Ludmila inte är folkkär som Johaug, det kanske stämmer men vilka idrottare är det? Björgen, Kalla, Kluft, och Johan Olsson möjligtvis. Jag hävdar att Ludmila var minst på samma nivå som Sanna Kallur, Stefan Holm, Christian Olsson och liknande. Om inte ännu mer omtyckt som jag kommer ihåg det. Hon var extremt fýsiskt talangfull och hjade en framtoning av en öststatsidrottare som tagit ett framgångsrikt steg mot väst och lyckats lura sin dödliga sjukdom på ett spektakulärt sätt. Jag ryser när jag tänker på hennes seger på DN-galan. Jag var på fest men den stannade av när tvn slogs på för att alla ville se ludmilas comeback. Hon vann och folk fick tårar i ögonen av glädje. Ett magiskt ögonblick var det! Årets största idrottsögonblick starkt förknippad med människan Ludmila. Men det är bara mitt svammel, kommer ju enligt uppgift ihåg helt fel.