2017-08-22, 13:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Håper de norske løperne boikotter alle store konkurranser denne sesongen, så korrupte FIS ikke får noen inntekter derifra.

Tror du det vil skje da? Jeg tviler.
Citera
2017-08-22, 13:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Varken Ludmila eller Aregawi betraktades som svenskar. Utan den dopningen hade skett i andra länder. Bästa exemplet för svensk del vore om Kalla eller Sjöström åkte fast. Alltså på den nivån Johaug är folkkär och då "en av de egna". Då skulle förmodligen det bli en och annan svensk reporter som skulle tala om bojkott och sedan att de flesta av svenska folket skulle tycka att domen var så orättvis för hon måste helt enkelt vara helt oskyldig...
Ludmila Narozhvilenko vann Jerringpriset som röstas fram av svenska folket, ja förut var det en helt okej omröstning till skillnad från nu. Vann t.o.m två gånger. Tycker det är en rätt bra jämförelse, även om jag aldrig tog henne till MITT hjärta.

Men vi kan ta Linda Haglund, riktigt stor stjärna, en av 56-orna, som togs för doping som 25-åring, och hon behandlades inte riktigt på samma sätt som gullungen Therese.
Senast redigerad av eternussermo 2017-08-22 kl. 14:06.
Citera
2017-08-22, 13:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Tråkigt att behöva skriva i Vintertråden om Duracell kaninen, när det är långt kvar till att snön kommer.Men att se henne att gråta i media är ju fan löjligt.Men inte fan gråter hon när hon går till banken sen.
Citera
2017-08-22, 13:59
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Hva ellers - fra den ekle finnen?
Jeg må bare gratulere finnene og svenskene med å ha lykkes med plan A - hindre Johaug i OL, så de om mulig kan få noen alldeles verdikløse medaljer.

Ellers er det jo fint å få bekreftet at jeg har helt rett når jeg bedømmer svensker og finner som usympatiske svin.
Håper de norske løperne boikotter alle store konkurranser denne sesongen, så korrupte FIS ikke får noen inntekter derifra.

Så du menar att svenskar och finnar är osympatiska svin för att Therese åkt dit för doping och får ett straff som ligger liknande vad tidigare fått? Vilken planet kommer du ifrån?.
Citera
2017-08-22, 14:00
Bannlyst
Citat:
Jeg må bare gratulere finnene og svenskene med å ha lykkes med plan A - hindre Johaug i OL, så de om mulig kan få noen alldeles verdikløse medaljer.

Ellers er det jo fint å få bekreftet at jeg har helt rett når jeg bedømmer svensker og finner som usympatiske svin.

Har ni inte någon nytta av Ingaard Lerhem längre i FIS medicinska kommitte`?:-) Han har verkligen varit en tillgång i årtionden.. Hur många kontroller från FIS har ni vetat om i förväg genom åren?
Citera
2017-08-22, 14:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Precis som Rauste säger."

Rauste sa att ingen CAS-domare skulle döma under 24 månader. Han hade tvärfel.
Citera
2017-08-22, 14:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

För en gångs skull håller jag med dig, skulle vara toppen om Norge skulle hålla sig borta en, eller två säsonger och rensa upp i astma- och dopingträsket.
Citera
2017-08-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
En svältfödd nation föll till föga för medaljerna.

RGB och Peder Fredricson vann också Jerringpriset, men inte är de särskilt folkkära.

Jag känner att jag måste kommentera detta eftersom jag har väldigt bra koll på detta fall. Ludmila var unik på det viset att hon var en ös-idrottare som verkligen vann det svenska folket kärlek. Hon drabbades av bröstcancer och gjorde 1999 comeback på DN-galan när hon fortfarande gick på cellgifter. Hon vann loppet och hela sverige grät av glädje med den olympiska mästarinnan från 1996. Hon vann alla priser på idrottsgalan och var faktiskt extremt populär. Hon kastade bort ett mycket högt marknadsvärde genom sin dopning i slutet av sin karriär och många ställde sig frågan hur hon kunde kasta bort den position hon tillskansat sig på en obskyr bobsatsning.
Då jag hade stort intresse i saken och ett klart minne av det hela vill jag med detta inlägg intyga att hennes person var mycket omtyckt och uppskattad i Sverige. Går överhuvudtaget inte att jämföra med Aregawi eller Bahta eller andra idrottare som blivit svenskar. Kommer ihåg när Ludmila fick en skada i sätesmuskeln och hon berättade att hon fått en skada i "Rompan" . Det blev uppmärksammat och folk gick därefter och sa Rompan i alla möjliga sammanhang. Riktigt synd faktiskt att det blev som det blev. Hon var sympatiskt tyckte jag.

Dock håller jag med om att RGB och Peder inte är folkkära. De fick Jerringpriset som en facebook-produkt. Sedan att säga att Ludmila inte är folkkär som Johaug, det kanske stämmer men vilka idrottare är det? Björgen, Kalla, Kluft, och Johan Olsson möjligtvis. Jag hävdar att Ludmila var minst på samma nivå som Sanna Kallur, Stefan Holm, Christian Olsson och liknande. Om inte ännu mer omtyckt som jag kommer ihåg det. Hon var extremt fýsiskt talangfull och hjade en framtoning av en öststatsidrottare som tagit ett framgångsrikt steg mot väst och lyckats lura sin dödliga sjukdom på ett spektakulärt sätt. Jag ryser när jag tänker på hennes seger på DN-galan. Jag var på fest men den stannade av när tvn slogs på för att alla ville se ludmilas comeback. Hon vann och folk fick tårar i ögonen av glädje. Ett magiskt ögonblick var det.
Senast redigerad av Tsaitsev 2017-08-22 kl. 14:13.
Citera
2017-08-22, 14:06
Medlem
Marquesos avatar
Var orolig att de skulle gulla med Norge och inte ge ett särskilt mycket hårdare straff. På det sättet är det väl bra, även om jag inte förstår varför det inte blev 24 månader.

Jag kan inte låta bli att småle när jag läser att Johaug är helt förbluffad, "jag har gjort allting rätt" är så otroligt komiskt. Och om den enda som har gjort någonting fel nu är läkaren, varför är inte Johaug arg på honom?

Fullkomligt vidrigt att läsa lagkamraternas och landslagsledningens försvar av Johaug såhär efteråt. Förbluffande att ingen säger att jo, det var faktiskt ganska dumt och slarvigt gjort, och att straffet trots allt faktiskt är ganska rättvist.
Citera
2017-08-22, 14:07
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Johaugs tårar ger jag inte mycket för.

När hennes ex-pojkvän Sten Anders tillika broder till Astrid Uhrenholdt Jacobsen tog självmord under vinter-os 2014 grät hon ingenting. Hon gjorde dessutom ett bra os.

Än idag är det ett mysterium varför Sten Anders tog livet av sig. Men när Johaug gör slut med honom någon vecka innan han begår självmord så förstår väl vem som helst att det bidragit.

Nej, denna tjej ger jag inte mycket för. Iskall på riktigt men emotionell utåt sett.
Senast redigerad av Bajjamannen87 2017-08-22 kl. 14:08. Anledning: Felstavningar
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rauste sa att ingen CAS-domare skulle döma under 24 månader. Han hade tvärfel.

Det där var innan FIS kom ut med sina 16-20 månader.. CAS-domarna behövde inte vara så hårda..Man kunde lita på den gamla rasute..vilket jag påtalat länge nu.. det är skillnad på ADN och CAS.. det var många här som drogs med i vindarna från norsk media..men CAS är något annat..

Du trodde själv på en helt anna dom..så du drogs också med..
Citera
Medlem
Karmans avatar
Här kan man beskåda mustaschen. Den är ju dessutom åt det lite mörkare hållet, till skillnad mot håret. Är det ljussättningen som spelar ett spratt eller är det verkligen en mustasch där? Verkar ju helt sjukt, så såg hon väl inte ut tidigare?
https://www.youtube.com/watch?v=eYkPn0wmpGY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in