2017-08-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ej överlagt. Något hände på ubåten. Antingen klappade han till henne så hon föll. Det finns massor av vassa saker att göra illa sig på om man faller olyckligt. Eller så tog han livet av henne själv. Det senare kan vara att hon hade komprometterande uppgifter om honom som han absolut inte ville komma ut. (Verkligen spekulationer från min sida).
Att sen bli av med kroppen - styckning.

Jodå, överlagt, han hade det i tankarna redan innan de avseglade som en av sina "kriminella" drömmar.
Citera
2017-08-22, 13:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar inte bättre! Om det nu är henne de har hittat.

Det är väl inget konstigt att hon var naken. Om han dödat henne pga våldtäkt så ville han ju så klart se henne naken. Och om han "bara" dödat henne pga ett vredesutbrottoch sen styckat henne underlättar ju det att skära i henne om hon inte har kläder på.
Citera
2017-08-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur menar du? ska jag alltså kunna visa ritnginar på hans u-båt? Du fattar väl själv att han byggt den rakt av från en ritning som han hittat någonstans med lite modifikationer. Det samma gäller raketen. Hypad danskjävel som inte tillfört någonting.
Nek, jag fattar själv att han inte byggt den rakt av från en ritning som han hittat någonstans.

Det finns för det första inte så många ubåtar i denna storlek att kopiera från - och du kan inte räkna ubåtar som byggts efter denna. Och hur många ubåtar är byggda utifrån maströret på ett vindkraftverk?
Citera
2017-08-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Jodå, överlagt, han hade det i tankarna redan innan de avseglade som en av sina "kriminella" drömmar.
Tror jag inte.
I så fall måste hon ha yppat vad hennes intervju gått ut på. För jag tror allt handlar om den nämligen.
Nå, vi får se.
Men jag tror att för varje dag som går, för varje fynd som redovisas för Madsen, så kommer han försöka förklara mer och mer. Och man måste ha ett mycket bra minne när man ljuger. Sånt bra minne har ingen. Man kan sällan komma ihåg detaljer i lögner. Han kommer trassla in sig. Ordentligt. Erkännande kommer. Snart.
Citera
2017-08-22, 13:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det år ju bara torson man hittat och då saknas väl huvudet antar jag, för torson är väl bara bröstkorgen.

Torso är överkroppen, dvs även mage.
Citera
2017-08-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast nu är han väl inte den roliga och busiga typen. Bilden av honom är ju tvär och butter. Kanske han hade mindervärdeskomplex när han kände att han inte uträttat något stordåd, jag menar, raketerna var ju något av ett fiasko, för de flög bara några meter upp i luften. Han kanske gav upp och tog ut sin frustration på KW, att det skapade drama och hot om straff kanske inte rör honom i ryggen om han känner att livet ändå är meningslöst. Bättre att bli ihågkommen som en galning, än bortglömd och misslyckad, typ.
Finns massor av video med PM som skämtar, och en hel bunt personer som beskriver honom som väldigt charmig. Men detta är inte direkt en tråd där fokus kommer att vara på PM:s positiva sidor eftersom målet är att hitta foton som omedelbart visar att alla på en kilometers håll omedelbums borde förstått att han är psykotisk. Med lite grupptryck så går kvarnhjulen fortare och fortare denna vecka.
Citera
2017-08-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Men kul va advokat åt en psykopat?
- bevisa psykopat
- varför skulle inte en advokat tycka om utmaningar?
Citera
2017-08-22, 13:44
Medlem
Citat:
Tror jag inte.
I så fall måste hon ha yppat vad hennes intervju gått ut på. För jag tror allt handlar om den nämligen.
Nå, vi får se.
Men jag tror att för varje dag som går, för varje fynd som redovisas för Madsen, så kommer han försöka förklara mer och mer. Och man måste ha ett mycket bra minne när man ljuger. Sånt bra minne har ingen. Man kan sällan komma ihåg detaljer i lögner. Han kommer trassla in sig. Ordentligt. Erkännande kommer. Snart.

Det handlar om intervjun på så sätt att hon var dum nog att gå med på att åka ut ensam med honom i hans ubåt på kvällen, vilket inte många tjejer hade gjort.
Jag tror hon ville vara tuff reporter som inte backar för något. Det finns ju en del journalister som är så, men hela situationen är ju bisarr. Hon kunde ju ha sagt nej till hans förslag och tagit intervjun på land på dagen i stället.
Hon gick rakt i hans fälla och han kunde inte motstå frestelsen. I synnerhet inte då hans livsprojekt höll på att gå åt pipan och han kanske skulle förlora ubåten.
Citera
2017-08-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det handlar om intervjun på så sätt att hon var dum nog att gå med på att åka ut ensam med honom i hans ubåt på kvällen, vilket inte många tjejer hade gjort.
Jag tror hon ville vara tuff reporter som inte backar för något. Det finns ju en del journalister som är så, men hela situationen är ju bisarr. Hon kunde ju ha sagt nej till hans förslag och tagit intervjun på land på dagen i stället.
Hon gick rakt i hans fälla och han kunde inte motstå frestelsen. I synnerhet inte då hans livsprojekt höll på att gå åt pipan och han kanske skulle förlora ubåten.
Din gissning är lika god som min
Citera
2017-08-22, 13:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar inte bättre! Om det nu är henne de har hittat.

Nää.. Man styckar inte en kropp med kläderna på. Det är svårt nog ändå, för den som inte har erfarenhet. Typ, jägare.
Citera
2017-08-22, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ej överlagt. Något hände på ubåten. Antingen klappade han till henne så hon föll. Det finns massor av vassa saker att göra illa sig på om man faller olyckligt. Eller så tog han livet av henne själv. Det senare kan vara att hon hade komprometterande uppgifter om honom som han absolut inte ville komma ut. (Verkligen spekulationer från min sida).
Att sen bli av med kroppen - styckning.
Eller så kanske hon dansa erotiskt och ramla och slog i huvudet i toadörren av stål, som sagt vi vet inte vad som hänt. Men hon var ju där för att skriva om hans liv, något som var till hans fördel så varför skulle han vilja göra sig av med en som kunde hjälpa han att få bättre image?
Citera
2017-08-22, 13:50
Medlem
Det kan ju vara så att kroppen kommit i kontakt med en propeller och att den slitit den i stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in