2017-08-22, 13:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vid defensiva styckningar är det vanligt att kapa i så små delar som möjligt för att paketera och transportera bort liket. Även kläderna brukar lämnas kvar, det är brottom. I detta fall om det är KW som hittats var hon naken enligt vittnet. Naken fastän hon bärde plagget kjol och kapningen satt vi knäleden hävdar också vittnet till media. Så teorin tråddeltagarna kommer med att man för enkelhetens skull klär av sitt offer/lik naket vid styckning är inte alls applicerbart i det här fallet inte eller generellt men speciellt inte här då KW bar kjol och säkert trosor och bh också skulle jag tro.

Att hitta henne naken talar för offensiv styckning.

, källa på kjol? ditt språk är det ingen som kan göra nåt åt , men förvirrat låter din teori ang offensiv styckning.
Citera
2017-08-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, ja vi har helt enkelt olika teorier. Du trodde ju tidigare att hon snubblat över bord och dött av sig själv. Gissar att du inte tror på den teorin längre?
Nej, inte nu. Jag försöker att inte döma i förväg. Men just nu är jag övertygad om att ett riktigt jävla bestialiskt mord begåtts.
Citera
2017-08-22, 13:27
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tycker det ser ut som samma!

Jag ser inte sömmarna på ärmen/axeln på bilden från ubåts-tornet, som man ser på bilden med polismannen.

Bilden från ubåts-tornet är dock lite sämre kvalité på.
Citera
2017-08-22, 13:29
Medlem
Kim ser ut att vara en liten person, kan man säga att hennes ungefärliga vikt är 60kg?

Madsen kanske inte är en så stark person rent fysiskt och styckade henne efter våldtäkten och mordet eftersom han inte orkade lyfta 60kg från ubåtsgolvet till luckan.
Citera
2017-08-22, 13:29
Medlem
Hans kriminella "dröm" var ju klart udda, att flyga luftballong alltså`???

Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler.
Citera
2017-08-22, 13:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, inte nu. Jag försöker att inte döma i förväg. Men just nu är jag övertygad om att ett riktigt jävla bestialiskt mord begåtts.
Tror du alltså på den teorin om ett överlagt mord som jag har haft från första början, eller tror du det är dråp?
Citera
2017-08-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Jag ser inte sömmarna på ärmen/axeln på bilden från ubåts-tornet, som man ser på bilden med polismannen.

Bilden från ubåts-tornet är dock lite sämre kvalité på.
Med tanke på att han mer eller mindre bodde på ubåten tidvis, så är det ju inte konstigt om han har ombyten i form av underkläder och overaller. Däremot tvivlar jag på att det finns dusch. Och med tanke på det misstänker jag också att han hade spår av blod, som inte var hans eget, på kroppen.

Kikar man på bilderna av hans ansikte när han anhölls strax efter räddningen så finns små mörka prickar på hans näsa samt i ögonvrårna. Dessa prickar finns inte på andra bilder. Så antagligen blodprickar som han missat att tvätta av.
Citera
2017-08-22, 13:31
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vid defensiva styckningar är det vanligt att kapa i så små delar som möjligt för att paketera och transportera bort liket. Även kläderna brukar lämnas kvar, det är brottom. I detta fall om det är KW som hittats var hon naken enligt vittnet. Naken fastän hon bärde plagget kjol och kapningen satt vi knäleden hävdar också vittnet till media. Så teorin tråddeltagarna kommer med att man för enkelhetens skull klär av sitt offer/lik naket vid styckning är inte alls applicerbart i det här fallet inte eller generellt men speciellt inte här då KW bar kjol och säkert trosor och bh också skulle jag tro.

Att hitta henne naken talar för offensiv styckning.
Finns ju möjligheten att han hade sex med henne (frivilligt eller ofrivilligt från hennes sida) och att hon därför var naken. Och att det ändå var defensiv styckning.

Men visst kan det också vara så att det var rent planerat, att han alltid drömt om att stycka en kropp osv.
Citera
2017-08-22, 13:33
Medlem
Läste precis i Expressen att en rättsläkare hade uttalat sig om att man alltid kollar tänderna när man identifierar någon men i just detta fall kanske man använder sig av DNA. Vad fan menar hon, att huvudet saknas så att man inte kan göra en tand-identifiering?
Citera
2017-08-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läste precis i Expressen att en rättsläkare hade uttalat sig om att man alltid kollar tänderna när man identifierar någon men i just detta fall kanske man använder sig av DNA. Vad fan menar hon, att huvudet saknas så att man inte kan göra en tand-identifiering?

Det år ju bara torson man hittat och då saknas väl huvudet antar jag, för torson är väl bara bröstkorgen.
Citera
2017-08-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tror du alltså på den teorin om ett överlagt mord som jag har haft från första början, eller tror du det är dråp?
Ej överlagt. Något hände på ubåten. Antingen klappade han till henne så hon föll. Det finns massor av vassa saker att göra illa sig på om man faller olyckligt. Eller så tog han livet av henne själv. Det senare kan vara att hon hade komprometterande uppgifter om honom som han absolut inte ville komma ut. (Verkligen spekulationer från min sida).
Att sen bli av med kroppen - styckning.
Citera
2017-08-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ja, det är så hon menar. Tänder saknas eftersom huvud saknas. Och då får man söka identifikation på dna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in