2017-08-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hans farfar eller?

Ja man kan ju undra. H C Madsen var dock sannolikt barnlös - hoppas jag.
Citera
2017-08-22, 12:08
Medlem
Z.O.Gs avatar
Så klart "den store uppfinnaren och ingenjören" med storhetsvansinne ville roa sig med det "lilla transludret". Kanske till och med därför han byggde ubåten, för att kunna roa sig ostört på 30 meters djup där ingen kan höra henne skrika.

En Bunker-Ingenjör helt enkelt.
Senast redigerad av Z.O.G 2017-08-22 kl. 12:10.
Citera
2017-08-22, 12:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
En person som han med hans temprament och så - mycket tyder på att han ballat ur fullständigt.
Inget planerat utan det har nog skett spontant , det märks på hans agerande angående allt.

Personer med hans personlighetsprofil klarar inte av att möta en snygg person som är smartare än han själv och vet mera

Fast detta stämde ju inte på Kim. Var får du allt ifrån? Betydligt snyggare på attraktivitetsskalan än han var hon dock, så DÄR kan han kan ha ballat ur. Om han gjort närmanden och hon sagt något kränkande om hans utseende.
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-22 kl. 12:28.
Citera
2017-08-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja visst, det är troligtvis inte han, men att ubåten låg på land behöver ju inte ha med saken att göra.
Han kunde ju ha mördat henne i alla fall om han var i Korsör med bil. Jag menar att PM verkar vara kapabel att göra något sådant och man har ju inte hittat någon annan misstänkt. Då skall man kolla upp om det finns något som kan koppla honom till det mordet.

helt riktigt. jag påpekade det bara för att ubåten skulle ha varit i Korsör vid flera tillfällen vilket inte känns helt realistiskt. Såvida den inte kört runt där före 2010.
Citera
2017-08-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Har sett precis motsatta uppgifter.
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-svar-sekunder-fore-ubatshaveriet/
"Ville inte ha nya kläder eller ringa
Madsen förklarade för hobbyfiskarna att han hade försökt reparera en ventil till ballasttanken men att ett handtag hade gått itu och att ubåten därför förlist.
Uppfinnaren fick prata med polisen över telefon som frågade om det funnits andra ombord på båten. Madsen ska ha sagt att han var ensam och att han satte i land Kim Wall på Refshaleøen vid 22.30 kvällen innan. Hans räddare på båten erbjöd honom torra kläder, filtar eller att få ringa telefonsamtal. Men han ska ha avvisat alla erbjudanden.
– Om det är okej med er, vill jag bara få gå in i mig själv för ett ögonblick, sa Peter Madsen enligt vännerna, skriver Helsingør Dagblad."

Han ville ha dom kläderna på sig, trots att dom var genomblöta, även det intressant i sig...

Han kanske hade räknat med att kunna tvätta dem/göra sig av med dem själv. Men sen blev han ju anhållen..
Citera
2017-08-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag menade att KW kanske hade snokat upp uppgifter om PM (och hans privata liv) som PM inte ville komma ut i media.

Kan handla om hans sexliv, relationer, något klandervärt han har gjort tidigare och som ingen kände till, typ att han kanske hade köpt sex av småflickor/pojkar, utövat tidelag, tvingat någon till sex, stulit av någon, gjort något kriminellt - men skyllt på någon annan, you name it.

KW kanske hade ett scoop, men inte angående hans karriär utan angående något PM ville behålla som en hemlis för att inte förlora ansiktet.

Tänk om KW hade fått nys om att PM redan tidigare hade slagit ihjäl någon?

Jag tror nästan att vi kan glömma den här typen av teorier om att han skulle ha handlat rationellt. Jag tror inte det fanns någon särskild anledning till att hon dödades, förutom att hon gick med på att följa med honom på tu man hand med ubåten på kvällen. Hon skulle vara tuff journalist som inte backar för något, men hon gick i en fälla.
Jag är rädd att hon fick lida en del innan hon dog.
Citera
2017-08-22, 12:14
Medlem
Varför kapade han av bara av benen på henne?
Citera
2017-08-22, 12:16
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast detta stämde ju inte på Kim. Var får du allt ifrån? Betydligt snyggare på attraktivitetsskalan än han var hon dick, så DÄR kan han kan ha ballat ur. Om han gjort närmanden och hon sagt något kränkande om hans utseende.

Alltså hon var nog nån som han fick komplex för och kunde inte få äga , o tafsa på.
Han verkar ju tro att han är centrum i universum - det funkar inte för då får han psykbryt.

Inget i hans agerande tyder på nått annat än totalt psykbryt och helt oplanerat.
Det ser så jävla mörkt ut för han - allt är bara en psyksjuk röra som framkommer.

Spontant,fort och okontrollerat - går ju inte o reda ur det sen
Citera
2017-08-22, 12:18
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag menade att KW kanske hade snokat upp uppgifter om PM (och hans privata liv) som PM inte ville komma ut i media.

Som mitt satanistspår exempelvis!

Men visst, det är inte helt osannolikt att hon hittat nåt; hon var ju ändå en duktig journalist om jag förstått det rätt.
Citera
2017-08-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
De sa ju iof att flickvännen sökt henne och sen pojkvännen så den hon var ihop med killen kanske var en tjej som opererat sig
Nej, det stod "flickvän/pojkvän". Eftersom man sa "partner" i början så var det lite öppet om det var flickvän ELLER pojkvän. Rätt skall vara rätt.
Citera
2017-08-22, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Ja man kan ju undra. H C Madsen var dock sannolikt barnlös - hoppas jag.

Madsen kanske är som typ Larsson i Sverige...
Citera
2017-08-22, 12:20
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det (av mig) fetade: Var ligger rimligheten i detta? Det finns mycket som talar för att det inte är KW som hittats.

Det baserar jag bara på välkända "hata slumpen". Att en kvinnokropp hittas i havet i det aktuella området i sådan närtid till händelsen. Men vi får väl veta mer om den saken nu i eftermiddag, skulle inte polisen gå ut med mer info om gårdagens fynd då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in