2017-08-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Jag har inte dragit in någon tråd i fel söm. Jag frågade en fråga till en annan medlem och du besvarade den. Men inte utan att låta otrevlig.

JokerMannen, vore det inte ett tjänstefel av dig som mordutredare att läcka information på detta forum? Jag tänker absolut inte namnge någon öht som mördare och det är häpnadsväckande att en mordutredare begär något sådant.

Du menar alltså att man bara kan ringa polisen i Luleå och fråga om JokerMannen så kommer de att bekräfta allt du har skrivit samt bekfräfta dig som mordutredare?

Förlåt mig Skräddaren , jag menar absolut inte att vara otrevlig i mot dig på något sätt , men du formulerade dig på att sådant sätt som resulterade i att jag skrev som jag gjorde till dig tidigare. Jag skriver på Flashbacks' Fórumsida för att jag vill dela med mig av det jag vet och känner till om KálaMarksMordet och till största delen för att jag samtidig söker egna informationer genom att läsa in utifrån vad andra har skrivit och känner till om KálaMarksMordet. Sedan är det helt och hållet upp till dig om du vill kontakta Polisen beträffande dina egna spekulationer som gäller mig beträffande det undersöknings-materiäl som jag i dag äger och har tillgång till att kunna bruka mig av i den fortsatta utvecklingen av utredningen. Dessutom har jag lagt ut samtliga kontakts-nummer till Polisen i Norrbotten och även till Förundersöknings-ledarna och dessutom har jag full befogenhet och rättighet att skriva om KálaMarksMordet på denna FórumTråden , precis som Journalister och Reportrar , så läcker dom okså polisiära informationer till allmänheten och det är ingenting som på något sätt är brottsligt , vi gör bara vårat jobb och utan oss , så skulle folket inte kunna få vetskap om något överhuvud taget. Anton Berg och hans kollega Martin Johnsson sysslade med kriminal-tekniska re-konstruktioner utan att där till äga sådana polisiära erfarenheter och kunskaper , men deras arbeta blev ändå till sist godkänt utan att det var någon som opponerade sig emot att de då förelåg någon form av brottslig verksamhet ifrån Anton Bergs' och Martin Johnssons' sidor och det gäller även mig , att det jag nu arbetar med och utreder har ingenting med någon brottslig verksamhet att göra , detta är mitt jobb och arbete att fortsätt att utreda KálaMarksMordet.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag har ställt nån fråga privat.

Ok , hag känner till alla ställen du nämner förutom Sjøgata i Mosjøen.

Gratis-121 》Sjøgata i Mosjøen ligger i Norge och har inte med Luléå att göra , men däremot har det med VGI att göra , det vill säga , Vanguard Group Inc.

Ps. Du har fått 3 privata meddelanden ifrån mig under dagen. Ds.

Dags att börja jobba igen.
Ha en fortsatt trevlig dag😎👍
Citera
2017-08-21, 12:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gratis-121 》Sjøgata i Mosjøen ligger i Norge och har inte med Luléå att göra , men däremot har det med VGI att göra , det vill säga , Vanguard Group Inc.

Ps. Du har fått 3 privata meddelanden ifrån mig under dagen. Ds.

Dags att börja jobba igen.
Ha en fortsatt trevlig dag😎👍

Tack

Dessa privats meddelande är besvarade.
Citera
2017-08-21, 12:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Förlåt mig Skräddaren , jag menar absolut inte att vara otrevlig i mot dig på något sätt , men du formulerade dig på att sådant sätt som resulterade i att jag skrev som jag gjorde till dig tidigare. Jag skriver på Flashbacks' Fórumsida för att jag vill dela med mig av det jag vet och känner till om KálaMarksMordet och till största delen för att jag samtidig söker egna informationer genom att läsa in utifrån vad andra har skrivit och känner till om KálaMarksMordet. Sedan är det helt och hållet upp till dig om du vill kontakta Polisen beträffande dina egna spekulationer som gäller mig beträffande det undersöknings-materiäl som jag i dag äger och har tillgång till att kunna bruka mig av i den fortsatta utvecklingen av utredningen. Dessutom har jag lagt ut samtliga kontakts-nummer till Polisen i Norrbotten och även till Förundersöknings-ledarna och dessutom har jag full befogenhet och rättighet att skriva om KálaMarksMordet på denna FórumTråden , precis som Journalister och Reportrar , så läcker dom okså polisiära informationer till allmänheten och det är ingenting som på något sätt är brottsligt , vi gör bara vårat jobb och utan oss , så skulle folket inte kunna få vetskap om något överhuvud taget. Anton Berg och hans kollega Martin Johnsson sysslade med kriminal-tekniska re-konstruktioner utan att där till äga sådana polisiära erfarenheter och kunskaper , men deras arbeta blev ändå till sist godkänt utan att det var någon som opponerade sig emot att de då förelåg någon form av brottslig verksamhet ifrån Anton Bergs' och Martin Johnssons' sidor och det gäller även mig , att det jag nu arbetar med och utreder har ingenting med någon brottslig verksamhet att göra , detta är mitt jobb och arbete att fortsätt att utreda KálaMarksMordet.

Frågan om eventuellt brott mot sekretesslagen är lite intressant här. Eftersom polisen i Luleå har "tappat bort" de här drygt femtio sidorna av förundersökningen så existerar ju inte handlingarna (åtminstone inte i formell mening) längre hos polismyndigheten. Och handlingar som inte existerar kan ju knappast vara sekretessbelagda.

En annan fråga är vad som är rätt att göra med handlingarna. Att diskutera innehållet här i tråden, eller att skicka handlingarna till de nya utredarna vid Umeåpolisen som uppenbarligen har svårigheter med att få ut de här begärda handlingarna från Luleåpolisen.

Vad säger du JokerMannen, vore det inte bäst ändå om Umeåutredarna kunde få kopior av de här borttappade handlingarna? Din egen utredning skulle du ju kunna fortsätta med parallellt.
Senast redigerad av Draifos 2017-08-21 kl. 13:07.
Citera
2017-08-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Frågan om eventuellt brott mot sekretesslagen är lite intressant här. Eftersom polisen i Luleå har "tappat bort" de här drygt femtio sidorna av förundersökningen så existerar ju inte handlingarna (åtminstone inte i formell mening) längre hos polismyndigheten. Och handlingar som inte existerar kan ju knappast vara sekretessbelagda.

En annan fråga är vad som är rätt att göra med handlingarna. Att diskutera innehållet här i tråden, eller att skicka handlingarna till de nya utredarna vid Umeåpolisen som uppenbarligen har svårigheter med att få ut de här begärda handlingarna från Luleåpolisen.

Vad säger du JokerMannen, vore det inte bäst ändå om Umeåutredarna kunde få kopior av de här borttappade handlingarna? Din egen utredning skulle ju du kunna fortsätta med parallellt.

Obs ! de nya utredarna har redan tillgång till all den information som finns till handa , så och även de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna och Videoinspelningen från 16/4 2004 , samt även därtill annat materiäl som berör det gamla KálaMarksMordet. De har okså tillgång till de Mobila och de Fasta Telefon-Aktivitets-listorna både ifrån År 2003 då bland annat gällande flera utgående och även ingående samtal till bröderna Lindberg och listorna för År 2004 , men som jag tidigare låtit påpeka så saknas fortfarande ett antal sidor och vad dom har tagit vägen kan inte ens jag svara dig på , men även jag tycker att det är mycket egendomligt att dom bara har försvunnit ut i tomma intet.

JokerMannen.
Citera
2017-08-21, 13:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Obs ! de nya utredarna har redan tillgång till all den information som finns till handa , så och även de RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografierna och Videoinspelningen från 16/4 2004 , samt även därtill annat materiäl som berör det gamla KálaMarksMordet. De har okså tillgång till de Mobila och de Fasta Telefon-Aktivitets-listorna både ifrån År 2003 då bland annat gällande flera utgående och även ingående samtal till bröderna Lindberg och listorna för År 2004 , men som jag tidigare låtit påpeka så saknas fortfarande ett antal sidor och vad dom har tagit vägen kan inte ens jag svara dig på , men även jag tycker att det är mycket egendomligt att dom bara har försvunnit ut i tomma intet.

JokerMannen.
Du har ju de här sidorna (1-54). Kan inte du skicka dem till Umeåutredarna?
Citera
2017-08-21, 13:39
Medlem
Citat:
Förhöret motbevisar väl den bild åklagaren målade upp, om att Linna bestämde sig för att fly till England när han fick höra att han var efterlyst för brottet.

Min poäng är alltså att åklagaren tycks ha gömt undan de handlingar som talade till Linnas fördel. Det hade varit svårt att åtala Linna 2004 om det hade kommit fram att det fanns en konkret hotbild mot bröderna Lindberg från brandsläckarförsäljare. Särskilt illa ser det ju ut när Linna sedan dömdes på i princip ingenting annat än ett utpekande från just brandsläckarförsäljare. Vill ni verkligen ha sådana där åklagare i Norrbotten?

Draifos 》Vad som är så kallade dimridåer i den gamla polis-utredningen är Ivan Wikström och ChefsÅklagaren Mikael LundQvist samt Leif Lång , och där finns något som inte överens-stämmer med verkligheten , vilket i sin tur jag arbetar med för att kunna tränga igenom dimridåerna , men ! vad du har mycket svårt för att begripa , är att detta handlar om ifrån min sida , att göra ett minutiöst och noggrant kontroll-arbete över helheten , innan jag överhuvud taget fattar några beslut och det kräver mycket tid att sammanställa allt. Förundersöknings-materiälen kräver stor mängd av arbetstid innan man kan få grepp över helhetsbilden , och för att man överhuvud taget som personlig individ skall kunna förstå ett sådant tidskrävande arbeta , måste man själv som individ först uppleva det och efter det , då först förstår man det , så Draifos , sluta upp med att kritisera mitt arbeta beträffande KálaMarksMordet , försök i stället vara glad åt att det finns människor som vill engagera sig i sådana här arbeten. Jag får personligen åtsidosätta väldigt mycket av min egen fritid för att ständigt och jämt hålla mig uppdaterad i detta gamla mordfallet.

JokerMannen.
Ps. Du har ju en gång önskat mig lycka till , så bli då inte som Magnus Wiklund och ändra på det du en gång har sagt och skrivit. Ds.
Citera
2017-08-21, 14:45
Medlem
Draifoss avatar
JokerMannen, jag har alltså uppfattat det som att du har tillgång till de handlingar som Umeåpolisen har efterfrågat (men inte fått ut) från Luleåpolisen:
Har jag uppfattat dig rätt?
Citera
2017-08-21, 18:20
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Bäste Gratis-121 , Om det finns FRÅGOR , ja ! då finns det okså SVAR , så var vänlig ställ dina frågor direkt till mig [JokerMannen] och jag skall alltid återSvara dig efter bästa förmåga.

med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Ps. Via Privat eller på Tråden , väljer du själv Ds.

Hej Jokermannen

Du verkar ju ha en bra insyn i detta mål, och har läst på endel

Jag ställde en fråga till dig för några dagar sedan som löd så här:

Har du nångång hört om att kaj ska ha planerat ett rån mot en myntsamlare i södra Sverige kring 1997?
Citera
2017-08-22, 07:05
Medlem
Citat:

Vad säger du JokerMannen, vore det inte bäst ändå om Umeåutredarna kunde få kopior av de här borttappade handlingarna? Din egen utredning skulle du ju kunna fortsätta med parallellt.

Citat = gällande den 4:e textraden och uppifrån till nedåt sett = "Tappat bort de här DRYGT FEMTIO sidorna" Slut Citat/ Obs ! här påpekar du i ditt tidigare skrivna inlägg , enligt nu ovan sett och gällande (DRYGT FEMTIO) sidor , däremot påpekar du sedan vidare därefter i ett fortsatt och då nytt skrivet och postat inlägg om SIDORNA (1-och-till-och-med-sidan-54) , vilket enligt till min förståelse utifrån ditt skrivna att DRYGT FEMTIO sidor inte kan ha med antalet 54 sidor att göra. Obs ! jag har nu en gång för alla , i flera tidigare skrivna inlägg låtit mig då både redogjort samt där till okså förklarat för dig beträffande dessa sido-antalen.

JokerMannen. Ps. Beträffande kriminell verksamhet och så kallade sekretess-brott , får du i fortsättningen vända dig direkt till polismyndigheten om vad som gäller sådant. Jag har tidigare låtit meddelat olika telefon-nummer på denna trådSidan som du kan använda dig ut av. Ds.
Citera
2017-08-22, 07:19
Medlem
Citat:
Du har ju de här sidorna (1-54). Kan inte du skicka dem till Umeåutredarna?

Om du kan läsa , inóm mina då tidigare skrivna inlägg , så kan du utifrån dem , då av mig tidigare deklarerat att , det har aldrig funnits några 54-sidor till antalet , om de således ändå ifrån första början har funnits , så har det aldrig kommit fram till min persónliga kännedom att så skulle ha varit fallet. Obs ! Läs vad jag tidigare har låtit deklarera gällande att , det som inte finns , kan jag heller inte skicka eller låta sända vidare.

JokerMannen.
Citera
2017-08-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Jag har inte dragit in någon tråd i fel söm. Jag frågade en fråga till en annan medlem och du besvarade den. Men inte utan att låta otrevlig.

JokerMannen, vore det inte ett tjänstefel av dig som mordutredare att läcka information på detta forum? Jag tänker absolut inte namnge någon öht som mördare och det är häpnadsväckande att en mordutredare begär något sådant.

Du menar alltså att man bara kan ringa polisen i Luleå och fråga om JokerMannen så kommer de att bekräfta allt du har skrivit samt bekfräfta dig som mordutredare?

Obs ! i mitt tidigare skrivna och postade inlägg gällande Onsdagen den 21/08 2017 klockan 05:20 #6782 , så skrev jag ordet = (HÄPNADS-VÄCKANDE) med ett då använt bindestreck emellan de två sammansatta orden. Obs ! i ditt skrivna och då postade inlägget strax under mitt då tidigare postade inlägg , vilket i sin tur då var gällande Onsdagen den 21/08 klockan 11:06 #6784 , så skrev du för första gången i genom alla dina då tidigare skrivna och postade inlägg ordet = (HÄPNADSVÄCKANDE) och utan att du då använde ett bindestreck. Obs ! min fråga till dig blir = Hur kommer det sig egentligen i sanningens ögonblick sagt , att du gör en verbal-skriven avspegling av mitt tidigare då skrivna och brukade ord och just i det sammanhanget där jag låtit mig ställa frågan till dig om du eventuellt har någon kännedom om vem den egentlige gärningsmannen skulle kunna vara. Ditt sätt att kompilera mig är faktiskt kusligt nog lite avslöjande trotts allt som finns runt omkring det du tidigare har skrivit om i dina tidigare inlägg. Samma exempel kan givas gällande Draifos. Du Skräddaren använde för första gången ordet (Cirkus) då du tidigare skrev ett inlägg och strax därefter använde Draifos exakt samma ord genom att låta sig då kompilera dig , ett ord som aldrig tidigare hade brukats av honom.

JokerMannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in