2017-08-22, 00:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Har inte följt med här de senaste 24 timmarna så någon kanske redan kläckt denna teorin, men...
Har PM haft ihjäl KW på ubåten och sedan avsiktligen seglat i närheten av något fartyg och försökt slänga henne i sjön så hon sugs in i propellern och därigenom "styckas" naturligt..?

Tanken har slagit mig, särskilt då ubåten var inblandad i en incident med ett större fartyg där de nästan krockade, enligt vad som framkommit i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vet mycket väl vad en torso är. Så vet inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg? Man hittade hennes bål dvs torso. Vaginan tillhör inte den delen.
Torso med vidhängande lår. Så multipla sätt att identifiera könstillhörighet.
Citera
Medlem
Madsens straff: livstid, utan möjlighet till frigivning. Att han säger att han gav henne en sjöbegravning efter att hon dött av en olycka måste ses som förargelseväckande beteende och är väldigt försvårande för honom. Det är extremt intellektuellt ohederligt att säga så och ett gigantiskt hån mot Kim Walls anhöriga. Vilket svin!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Griftefrid spelar nog ut sin roll här. Begravningar till sjöss är ju ett vedertaget begravningssätt
av vissa grupper, flottister och sjömän i handelsflottan till exempel.

Men nog är det jävligt misstänkt att begrava en kropp efter en olycka. Då sätter han ju sej själv
i skiten. Utan ont uppsåt bärgas väl kroppen till land så att den får undersökas av rättspatologer.

Så beter man sig om man har rent mjöl i påsen. Men det hade tydligen in PM.
Ja, fast styckning, om det är en sådan, ingår knappast i vedertagen sjöbegravning...

Men, nog kan det mycket väl bli frågan om griftefridsbrott ändå. Det räcker inte att du är på en båt för att den rätten. Vad som krävs vet jag ej, men det är något som var mer relevant i svunna tider än idag. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2017-08-22, 00:17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nej men här vet ju inte ens du när KW mördades ?

Likstelheten börjar så sakteliga redan vid döden och stegras till ca tolfte timman, där håller den sej till 24e timman för att sedan minskas.

När dog KW ??

Har svårt att se att man väntar 10 timmar på att stycka en kropp alltså. Då ska man vara en iskall mördare..

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Om det nu inte är styckning utan naturliga processer så kan man väl tänka sig att han sänkt henne med vikter på armar och ben. Bålen som har mer flytkraft efter några dagars förruttnelse lossnar så småningom av förslitning (behövs inte mycket) och flyter upp och kan därför ha flutit en sträcka. Att huvudet lossnar på en bål under vatten eller flytande är inte sådär jättekonstigt (huvudet brukar väl lossna innan låren).

Men, är det sannolikt att PM tagit någon position alls där och när han slängt i henne? Jag har tagit intryck av de som påpekar att han kan ha gjort detta på morgonkvisten, men jag förställer mig nog allt att det skett på natten. Om liket vore helt och ej nertyngt från första början borde man hittat henne tidigare tycker jag spontant.

Så fort går det ju inte för ben, armar och huvud att lossna. Vanligtvis dyker ju kroppar upp när gaser etc bildas. Kan köpa att man satt vikter på armar och ben, men huvudet borde fortfarande vara intakt efter så här kort tid tycker jag allt..
Senast redigerad av pyro860 2017-08-22 kl. 00:19.
Citera
2017-08-22, 00:17
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Alltså, du talar om slakt, inte styckning. Att tömma kroppen när den är död på blod fodrar nog upphängning och då har vi ju uppenbarligen kommit runt problemet att lyfta kroppen...

Nej, det handlar om att du tänkte fel när du hörde om "torso". Detta är en kropp utan armar, ben och huvud. Att ta ut tarmarna för att sänka vikten torde vara irrationellt även för någon som för stunden inte är rationell. Har aldrig hört talas om en transportstyckning där tarmarna tas ut.

Självklart står det ingenting om det i tidningen eftersom det inte är så fyndet ser ut. Man har hittat det vanliga efter en tid i vatten och/eller efter en transportstyckning, en bål, a.k.a. torso.
Jag talar om vikten på olika kroppsvätskor + delar. Vet inte hur du tänkte (om du nu gjorde det?). När man styckar någon så kommer det givetvis ut blod från kroppen när man skär av artärer och liknande. Att man ska tömma hela kroppen på blod är i princip omöjligt i en ubåt, men när man har lyfter upp delarna från ubåten till ytan så kommer det såklart rinna ut ännu mer blod.

Jag skrev inte heller att tarmarna var uttagna men det är ett sätt att minska vikten.
Citera
2017-08-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Sant, tack och lov, men det faktum att han är intelligent motsäger att han skulle mörda henne på sin egen ubåt.
Tror nog inte man ska lägga så stor vikt vid den misstänktes intelligens. Historien är fylld med människor innehavandes en extremt hög iq men där andra delar av hjärnan som styr exempelvis socialt samspel och impulskontroll är totalt eftersatta.
Citera
2017-08-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
En undran.
Om PM sagt under häktningsförhandlingen att han styckade KW, får inte familjen veta då att hon inte är i livet? Det är ju inte jättemånga dagar sedan de gick ut med sin vädjan om tips.
Svårt att veta - men rimligen har familjen fått ett besök någon gång under veckan som varit. Men troligen har väl polisen velat återvända till PM och gått igenom historien multipla gånger innan någon får det rätt jobbiga uppdraget att ta kontakt med familjen. Måste vara någonting av det värre i polisyrket
Citera
2017-08-22, 00:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Torso med vidhängande lår. Så multipla sätt att identifiera könstillhörighet.

Jag undrar om det fortfarande går att hitta eventuell sperma? (Fy Fan vilket jobb rättsläkare har också... )
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Var står det något om en kätting? Uppriktig fråga, har inte lyckats läsa mig till det och vill veta om det stämmer eller är en trådsanning.

Det stod i någon av länkarna till nån Dansk tidning där ett vittne uttalade sej, ang dagens torsofynd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Tror nog inte man ska lägga så stor vikt vid den misstänktes intelligens. Historien är fylld med människor innehavandes en extremt hög iq men där andra delar av hjärnan som styr exempelvis socialt samspel och impulskontroll är totalt eftersatta.

Ja, ligger mycket i det.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nej men här vet ju inte ens du när KW mördades ?

Likstelheten börjar så sakteliga redan vid döden och stegras till ca tolfte timman, där håller den sej till 24e timman för att sedan minskas.

När dog KW ??

Jag tror fortfarande att hon förolyckades vid den tiden då hon skulle släppts i land. Att ha henne kvar skulle antagligen resultera i handgemäng med försök att fly/kontakta hjälp när hon inser att hon inte kommer få bli avsläppt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in