2017-08-21, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det du visar är ingen månlandare, det är något som dras upp. Kanske med genomskinliga rep (fisklina) och så har man något ovan som inte syns där en elmotor kör en vinsch.

Skit i vad jag visade då (Apollo 17s landare) om du bara ska tramsa - visa oss istället en landare som helt utan synlig förbränning lyfter från månen.

Kan du inte visa det så finns det ju heller ingen anledning för dig att efterfråga andra raketer utan synlig förbränning.
Citera
2017-08-21, 23:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är många som jobbar i mycket varma förhållanden, har själv gjort det och då behöver man lämna stället för att kyla ner sig eller så ha något man kan göra för att kyla kroppen på stället (exempelvis vatten).
Jag menar kylsystem för att kyla kroppen

Den kylningen som användes på apollo måste ha varit oerhört effektiv, kan de klara de förhålladena borde man med en bråkdel av samma teknik kunna kyla väldigt mycket här på jorden

Brandmän och vissa racerförare t.ex. använder samma kylteknik.

http://always-cool.mozello.com/news/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquid_Cooling_and_Ventilation_Garment
Citera
2017-08-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Brandmän och vissa racerförare t.ex. använder samma kylteknik.

http://always-cool.mozello.com/news/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liquid_Cooling_and_Ventilation_Garment

Tack! Då borde det gå och verifiera hur effektiv kylningen är, hur mycket de klarar. Skall se om jag hittar något där såvida ingen annan har gjort det och kan tipsa
Citera
2017-08-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skit i vad jag visade då (Apollo 17s landare) om du bara ska tramsa - visa oss istället en landare som helt utan synlig förbränning lyfter från månen.

Kan du inte visa det så finns det ju heller ingen anledning för dig att efterfråga andra raketer utan synlig förbränning.

Titta på accelerationen, direkt får den upp fart och sedan verkar farten vara konstant, typiskt för en vinschlösning. Hade det varit en raket hade det gått ganska långsamt precis i början men sedan accelerera snabbare och snabbare
Det finns mycket som visar att det inte handlar om någon raket i de sekvenser du postat upp
Citera
2017-08-22, 00:34
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Som vanligt påstår du något som ingen sagt
Jag påstår att raketer har synlig svans, visa någon icke fejkad raket som fungerar utan synlig svans om du anser att det är möjligt
... och när vi visar upp en raket utan synlig svans så kallar du det för fejk vilket gör att det aldrig går att övertyga dig om ens rena trivialiteter om det går emot dina vridna åsikter.
Citera
2017-08-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
... och när vi visar upp en raket utan synlig svans så kallar du det för fejk vilket gör att det aldrig går att övertyga dig om ens rena trivialiteter om det går emot dina vridna åsikter.
Det har ni inte gjort, ni har inte visat något raket utan svans. Alla raketer har svans, det är så de drivs frammåt. Att göra denna svans osynlig på kort avstånd är mer eller mindre omöjligt. Svansen kan också försvinna om de stänger av motorn
Citera
2017-08-22, 00:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ok, var hittar jag något som liknar det där som fungerar i verkligheten? Vi kan ju spekulera i evigheter om vad som "behövs" men de borde ju också ha gjort en del test så man vet att det stämmer
Du hittar det i exempelvis JAS 39 Gripen. Ett medvetet instabilt plan som en människa inte förmår styra utan hjälp. Treaxligt gyro som skickar signaler till en styrdator som kontinuerligt reglerar vinkeln på de mindre framvingarna. Byt ut vingarna mot de små vingarna på en raket eller de små styrraketmotorerna på månlandaren. Eller en gimbal med en raketmotor monterad på en apelsin.
Citera
2017-08-22, 00:52
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det har ni inte gjort, ni har inte visat något raket utan svans. Alla raketer har svans, det är så de drivs frammåt. Att göra denna svans osynlig på kort avstånd är mer eller mindre omöjligt. Svansen kan också försvinna om de stänger av motorn
QED som man säger, du bevisade just vad jag sa, nämligen att du bara avfärdar vad vi kommer med utan att ens lägga fram ett motargument, än mindre ett bevis.
Citera
2017-08-22, 01:05
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Vilket jag skrev hela tiden, jag ville se en månlandare där de testkör raketerna. Att hitta en random raket som testkörs är hur lätt som helst, finns mängder

Hur kunde de veta att den skulle fungera på månen när de aldrig varit där? De har byggt något för en situation de helt saknar kunskap om

Varför skulle hållfastigheten vara ett problem? Vad är det för typ av extrema krafter där det inte håller

Hade de inga behov av göra tester på jorden... stoooor komik. Ert resonerade är så dumt att man baxnar
Kunskap saknades inte. Man visste om tyngdaccelerationen, man visste att det rådde vacuum. Därmed visste man vilken dragkraft som en raketmotor behövde. Denna motor kan man testa på jorden för att mäta och verifiera dragkraften. Att sätta den på en månlandare skulle inte ge några ytterligare data så varför skulle man göra det? Vem är dum nu?
Citera
2017-08-22, 02:30
Medlem
Citat:
Kunskap saknades inte. Man visste om tyngdaccelerationen, man visste att det rådde vacuum. Därmed visste man vilken dragkraft som en raketmotor behövde. Denna motor kan man testa på jorden för att mäta och verifiera dragkraften. Att sätta den på en månlandare skulle inte ge några ytterligare data så varför skulle man göra det? Vem är dum nu?
Hur kom det sig att Kina behövde tre försök på sig att landa innan man lyckades. När de väl landade gick den sönder långt innan planerat ändå. Detta med en mycket lättare månlandare

Vad var det för supermänniskor i apolloprojektet som klarade av att konstruera saker som fungerade nära nog felfritt helt utan att de behövde testa trots mycket extrema miljöer
Citera
2017-08-22, 02:33
Medlem
Citat:
QED som man säger, du bevisade just vad jag sa, nämligen att du bara avfärdar vad vi kommer med utan att ens lägga fram ett motargument, än mindre ett bevis.
Men ni kommer inte med speciellt mycket. Så fort man efterfrågar fakta och vetenskap så reffererar ni till filmer eller bilder från apollo, annars är det rätt barskrapat.

Vi som förstår vetenskap förstår att om något fungerat för 50 år sedan skall det fungera idag med och oftast brukar man kunna visa andra områden där samma sak fungerar

Detta borde du begripa som programmerar, ett så logiskt område och du har blivit blåst av apollo. Det tyder inte på tallang
Citera
2017-08-22, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Problemet är att du inte har förklarat varför. Med ditt sätt att resonera kan man lika gärna hamna i motsatsen. Liksom, man hade räknat på det här - och jag kan teknik - och alla kan se att raketerna fungerar.
Vet du någon annan flygande farkost som fungerat direkt utan ett enda test? Jag tror till och med att man måste testa flygplan trots att det är en mycket känd teknik och de inte gör en exakt kopia av något de redan vet fungerar

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så, varför fungerar det inte? Ingen kör en månlandare på jorden är, som du förstår, inte ett väldigt relevant argument, eftersom man inte försökte landa på jorden.
Vi har inte tekniken, ingen har klarat att styra och landa en farkost med den typen av raketbränsle. Det går inte ens med datorer och sensorer från idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in