2017-08-21, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Bisarr debatt i Aktuellt ikväll.

Anders Lindberg står och säger "idag kommer det ohyggligt få flyktingar till Sverige". Jag skojar inte, de orden. Då ligger vi alltså på en historiskt hög nivå, med 100.000 per år om man räknar in anhöriga. Och hans ord ifrågasätts inte!

Sen står han och pratar om "dessa ungdomar", framför bilder som visar afghanska män i 30-35 årsåldern...

Och hans argument för att de ska stanna är också att "vi ska slippa ha dessa utvisningar under många år" och polisen ska slippa lägga "jätteresurser på utvisningarna". Så han menar alltså att det är billigare att försörja en afghan i Sverige, än vad det kostar att utvisa afghanen. Är Anders Lindberg helt slut?
Citera
2017-08-21, 23:23
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Förra veckan hade de frukostpicknick i parken Droskan, som ligger i hörnet Folkungagatan och Södermannagatan, och passade samtidigt på att morgonpinka ganska ogenerat fick jag berättat för mig.
Låter som klassiskt ziggebeteende. Att lätta på trycket inför öppen ridå trodde jag ändå de fulhoriga jag är i Sverige för jag vill ha ett bättre liv (inget annat, som alla egentligen vet)-hazarerna skulle göra avkall på. Men de kanske instruerats av romerna hur man ska leva i Stockholms innerstad..

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Klockan 10.00 i morgon inleder de sin blockad av förvaret i Märsta. Flyget verkar gå vid 18-tiden.

https://twitter.com/nabizadehse/status/899717334742556674
Fy fan vad pk-tragiskt. Man får hoppas att polisen stävjar dårvänsterns framfart. Ser polisen mellan fingrarna på aktivismmupparnas verksamhet imorgon är det allvarligt.

Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Men kan ingen se nyktert på det här. En grupp med illegala människor demonstrerar i våran huvudstad och inget händer. Bor vi i Ankeborg?
Vi lever i ett handlingsförlamat pk-idiotsamhälle till stora delar. That's the problem.
Alla de som nu är vid Medborgarplatsen borde självfallet inte kunna få vara där. Galet och sjukt att det har blivit på det sätt det blivit - och att demonstrationen till råga på eländet får fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Lite kul i kväll på Aktuellt då barnen var i bakgrunden under debatten mellan Aftonbladet och Expressens ledarkommentatorer. Dom såg ut att vara minst 45 och faktiskt av den fulaste sorten. Man undrade om SVT vänt och tagit fram den bilden med flit? Riktigt roligt och inga koltbarn man skulle vilja gulla med.
Hehe, känns lite som "med flit". För så jävla oinsatta, naiva och spåniga kan väl ändå inte Aktuellt vara...
Citera
2017-08-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Anders Lindberg står och säger "idag kommer det ohyggligt få flyktingar till Sverige". Jag skojar inte, de orden. Då ligger vi alltså på en historiskt hög nivå, med 100.000 per år om man räknar in anhöriga. Och hans ord ifrågasätts inte!

Sen står han och pratar om "dessa ungdomar", framför bilder som visar afghanska män i 30-35 årsåldern...

Och hans argument för att de ska stanna är också att "vi ska slippa ha dessa utvisningar under många år" och polisen ska slippa lägga "jätteresurser på utvisningarna". Så han menar alltså att det är billigare att försörja en afghan i Sverige, än vad det kostar att utvisa afghanen. Är Anders Lindberg helt slut?
Är det någon jag skulle vilja sätta på planet till det mest krigshärjade området i Afghanistan så är det Anders Lindberg. Jag hatar verkligen fjanten och man skulle kunna bunta ihop honom med Expressens Lindström och Alex Schulman. Att läsa deras poesi gör verkligen ont.
Citera
2017-08-21, 23:48
Medlem
Mike.Andersens avatar
Nordisk Ungdom borde gå dit igen och demonstrera. Jag skulle vilja se dem med plakatet "Var E Barnen?".
Citera
2017-08-21, 23:55
Medlem
highstakess avatar
Citat:

Jag råkar känna till att Anders Lindberg är en frekvent besökare av psykiatrin. Vad den mannen lider av verkar dock vara ett mysterium. Men man märker att han är helt borta i skallen när han drar sina resonemang.

Älskar bakgrundsbilden bakom Anders http://imgur.com/a/sYO4a , inte ett jävla barn, utan fega män som borde slås för det dom tror på i sitt eget jävla land.
Senast redigerad av highstakes 2017-08-22 kl. 00:08.
Citera
2017-08-21, 23:56
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:

Ja, han är helt slut, och har varit det rätt många år.
Hönshjärnan Anders Lindberg är som en psykotisk hybrid av Bagdad Bob och goes full-Henrik Arnstad.

Problemet är att medier som Aktuellt bjuder in och ger legitimitet till spånhuvuden som Lindberg. (För så avancerade är nog inte Aktuellt, med tanke på förra inlägget, att de gör det med flit i meningen att de vill erbjuda tittarna urvattnad lyteskomik en måndagskväll i augusti...)

Polisen borde slå en ring runt Medis och samla ihop hela asylshopping-afghansamlingen och köra dessa någon annanstans och där förhöra, checka upp var och en. Oberoende av vilken ålder de själva uppger att de är i. Alltså kontroll av identitet, check av asylläget, ålderstest på alla osv. Efter det: låsa in de som inte ska vara här (torde bli i stort sett alla), sedan snabbast möjligt tvångsförflytta dessa tillbaka till dit de kom hit ifrån. Proceduren när de deporteras ska det för övrigt inte offentliggöras några uppgifter om, när och hur kring (för att på så sätt förhindra att dylika vänstergalningar sak kunna sabotera deportationen).
Citera
2017-08-22, 00:00
Medlem
Sperssons avatar
.
Självklart ska vi inte sätta barn på ett flygplan tillbaka till Afghanistan.
Men samma dag som de fyller 18 år så ska de precis som svenskar betraktas som vuxna, och därmed skickas tillbaka till sina hemländer.

Då ska svenska folkets försörjningsplikt upphöra.
Citera
2017-08-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Jag råkar känna till att Anders Lindberg är en frekvent besökare av psykiatrin. Vad den mannen lider av verkar dock vara ett mysterium. Men man märker att han är helt borta i skallen när han drar sina resonemang.

Per Svensson, en annan av medias lögnare och rundsnackare, hal som en ål, har nämnt ett par gånger i tryck att han känt av depressioner och olust (säkert också oro inför framtiden) på senare år. Inte så svårt att ana sig till på en del foton av honom där han ser riktigt sliten och modfälld ut.
Citera
2017-08-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Älskar bakgrundsbilden bakom Anders http://imgur.com/a/sYO4a , inte ett jävla barn, utan fega män som borde slås för det dom tror på i sitt eget jävla land.
He he.. det var helt sjukt när man såg denne Lindberg stå där framför bilden av "barnen". Som en enda stor parodi och den mest gråtmilde svensk borde börja ifrågasätta både Anders och afghansluskarna.
Citera
2017-08-22, 00:12
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Är det någon jag skulle vilja sätta på planet till det mest krigshärjade området i Afghanistan så är det Anders Lindberg. Jag hatar verkligen fjanten och man skulle kunna bunta ihop honom med Expressens Lindström och Alex Schulman. Att läsa deras poesi gör verkligen ont.
Ja både han och hans kärring är ju råsossar och säkerligen politiskt skolade via unga örnar så att dom försvarar den förda politiken med näbbar och klor förvånar ju en knappast.
Citera
2017-08-22, 00:47
Medlem
Har flyktingaktivisterna inga jobb eller får de massvis med pengar för att hålla på med detta under vardagarna?
Citera
2017-08-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren

Fy fan vad pk-tragiskt. Man får hoppas att polisen stävjar dårvänsterns framfart. Ser polisen mellan fingrarna på aktivismmupparnas verksamhet imorgon är det allvarligt.

Vi lever i ett handlingsförlamat pk-idiotsamhälle till stora delar. That's the problem.
Alla de som nu är vid Medborgarplatsen borde självfallet inte kunna få vara där. Galet och sjukt att det har blivit på det sätt det blivit - och att demonstrationen till råga på eländet får fortsätta.

...

Ja det är isf riktigt allvarligt. För inte kan de väl ha fått tillstånd till att även 'dimonstrira' i Märsta? Eller har mjäkpolisen bussat på ett 'mobilt' tillstånd som gäller generellt oavsett var de befinner sig, ett VIP-strejkartillstånd anpassat för vår nyadel?
Men så illa är/blir det kanske inte trots allt; afghanen som skall utvisas görs ju det (sannolikt) med polisens försorg och riktigt så havererat är det väl (inte än) inte att vissa poliser öppet börjar motarbeta andra polisers jobb/uppdrag? Men fan vet.😟
Sedan kan det ju trots allt, iaf teoretiskt, bli lite bra med strejkarbarnens tur norrut: hur många på Medis trappor ämnar betala för pendelresan till Märsta? Ung noll. Och i samband med tjafs/bråk/biljettkontroll så kan miraklet ske att polisen gör (tvingas till det) ingripanden som leder till statuskontroll av gripna vilket i sin tur leder till beslut om förvar eftersom de har gällande utvisningsbeslut och efterlysningar sedan tidigare finns då de är registrerade som avvikna/gömda. Så de får åka till förvaret men på lite andra premisser än de tänkt sig!😃
Ja man kan ju iaf hålla en tumme eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in