2017-08-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag lutar starkt åt att tro att Madsen lär ha lemlästat kroppen sett till allt* hittills beskrivet, men jag är inte den där skribenten som backar om jag har fel Det lär du se i min trådhistorik om du orkar leta.

* =
Varför sänkte han annars ubåten?
Btw, saknas det ett "inte" eller menar du allvar att du inte backar från din position oavsett vad beläggen pekar på? Dvs som 90% av alla korkskallar på FB...

Jag för min det väljer att inte tro någonting. Jag föredrar att veta. Det enda jag inte ägnar en tanke åt är stollerier som UFOn och mindre sannolika saker som hela psykopati-spåret med en komplett berättelse från början till slut. Vissa borde sluta skiva i tråden och börja skriva på sin roman i stället...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ni som snackar om att ålar, fiskar, uttrar och krokodiler styckat den hittade torson; här har ni en bild på ett lik som flöt i land vid Öresund för ett par år sen, kroppen hade legat i vattnet ca. en månad.

(FB) Man hittad död i Hittarp
Ser helt intakt ut ju.
Någon som tror om de kommer hitta hennes kläder?
Citera
Medlem
Ferhs avatar
Är kroppen söndersliten så är väl den enda teoretiska möjligheten till olycka att hon ramlat överbord och hamnat i propellrarna. Passar ju in på det han sagt om att begrava henne tills havs med, dvs att han inte tyckte det var nån mening att plocka upp bitarna. Hur nu den olyckan skulle ha kunnat tänkts gå till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Ja men din stolle då materialet går till åtal har redan polisen jobbat färdigt, stolle!

Hehe... ibland går fingrarna lååångt före förnuftet
Citera
2017-08-21, 22:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vissa av fallen där det läckte mycket detaljer under utredningen avskräcker liksom.

Förstår inte riktigt vad du menar. Avskräcker vem? Och från vad? Att följa fallet?
Citera
2017-08-21, 22:23
Medlem
Ett scenario som säkert redan förekommer i tråden. Men ett effektivt sätt att göra skada på en person och få det att se någorlunda naturligt ut. Är att kasta personen överbord och låta propellern agera köttkvarn. Kanske är svårt att genomföra, har aldrig kört en u-båt.
Citera
2017-08-21, 22:24
Medlem
Om det skulle hända KW något, så skulle alla misstankar direkt pekas mot PM, varför begår man ett mord då?

Två personer instängda på en ubåt, den ena kommer inte tillbaka, redan där är han ju i princip körd, märkligt..

Någon tog upp fallet Emelie Meng, även om det med största sannolikhet inte har några kopplingar till detta, så är det ändå anmärkningsvärt att KW & EM liknar varandra till utseende..
Citera
2017-08-21, 22:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Förstår inte riktigt vad du menar. Avskräcker vem? Och från vad? Att följa fallet?

Avskräcker från att lämna ut för mycket detaljer, för att man får för hjälpsamma vittnen som hör av sig för att berätta om sådant de egentligen vare sig sett eller hört.
Citera
Avstängd
scips avatar
Tänk er att vara hans polare arbetskamrater i teamet fru mm som varit i hans närhet i 10-15 års tid tillbaka i tiden det kunde ju lika väl vara någon av dom som blivit mördade.

Nu med facit i hand så funderar dom nog både en och två gånger på hur fan instabil madsen verkligen varit och vad han är kapabel till att göra.
Citera
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Då är det mord. Inte brott mot griftefrid, olyckor och annat.
Nej, varför skulle det förhålla sig så? Det finns ett ganska välkänt rättsfall där rätten ansåg att styckning hade skett, utan att de åtalade dömdes för mord.
Citera
2017-08-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack! Ja, det syns verkligen tydligt också , den stora vita säcken som de lyfter ska då innehålla torson o benen förmodar jag. Det syns att det är ngt ganska tungt och att det smalnar av i säcken där benen avtecknar sig. Syns också vad nära strandkanten kroppen låg o därför inte varit svårt att se hur kroppen såg ut. Så chockade de måste blivit som såg detta, fy fan.

Står att det endast är en torso man hittat - saknar huvud, armar och ben.
Citera
2017-08-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Helt klart att detta är ett sexmord som han försökt dölja genom att stycka och dumpa kroppen.
Konfronterad med fakta försöker han nu hävda att en "olycka" skett.

På filmen från hans räddning verkar han alldeles oberörd. Dessutom framstår hans brors mediala framträdande där han hävdar Leif gw persson "har fel om min bror" i en mycket underlig dager.
Tipsa polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in