2017-08-21, 22:04
Medlem
Stämmer det att "ingenjören" har nån neuropsykiatrisk diagnos?
Citera
2017-08-21, 22:05
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det kan ju vara så att försvararen har bekräftade korrekta uppgifter som stödjer den misstänktes utsaga och som kanske friar honom på någon åtalspunkt som han faktiskt är oskyldig till.

Du har din åsikt och jag har min.

Vi släpper diskussionen i och med att du inte vill förstå, eller inte kan förstå.

Som att han först lämnade henne på kvällen, men sedan ändrat sig o erkänner att han är vållande till hennes död. Allt med försvarsadvokatens goda samrådan. Det är nog du som inte kan eller vill förstå. Men vi släpper det. Som du skrev.
Citera
2017-08-21, 22:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men den här är knappast ett aprilskämt:
http://svenskjakt.se/opinion/debatt/vithaj-pa-vastkusten-viktigare-an-bad/
Jo den är ett stort jävla skämt den också. Lägg ner nu för helvete!!!

"Vituus Scharkum på Naturvårdsverket tycker att det är fantastiskt att vi fått vithaj i våra vatten:"
Citera
2017-08-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Har du svårt att ta in att vittnet säger att benen ner till knä är kvar?
Så dålig syn har nog inte vittnet, om jag såg en kropp skulle jag iaf gå så nära jag kunde för att bilda mig en uppfattning, detta var väldigt nära land.
Ja, det är lite svårt att veta vad som menas med det faktiskt. Du tycker inte att "ben ner till knän" har tolkningsutrymme?

Vi kan ha ben i form av kött på låren, men där skenbenet lossnat och överhäng. Vi kan ha en skada under knäet, över knäet, osv. Skadan utifrån berättar inte hur ligamenten ser ut, osv.

Men, vad exakt menar du? Jag kan väl acceptera vad vittnet säger. Jag är också öppen för att hen har tagit miste. Det berättar väl inget om styckning/propeller/naturen bara sådär? Eller vad vill du att jag ska tycka?
Citera
2017-08-21, 22:07
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Räcker det med en kniv för att stycka en kropp på det viset eller kan han ha haft andra verktyg i båten?
Är man van så är det inga problem. Jag har både flått och grovstyckat många älgar med bara en vass kniv av storlek "morakniv" så det är inga problem. Armar och ben är enklast eftersom man bara behöver skära av ett par ledband förutom skinnet. Värre är det med huvudet eftersom atlaskotan är komplex och det kräver en hel del erfarenhet - men han hade många timmar på sig och kommer man bara över det vidriga i det man gör så tar det mindre än en timme för även en som helt saknar kunskaper om anatomi och styckning. Har man tillgång till en såg så är det en annan femma för då går det undan - men det går inte att dölja spåren från en såg om man säger så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vithajar kan nog äta lik, i vart fall färska. Om han dumpat henne i havet efter en olycka så kanske den fick vittring av blodlukt (ifall olyckan orsakat blödning).
Det där påståendet om vithajen var ett aprilskämt av två polska fiskare eller falska polskafiskare-
det är ett aprilskämt . .
Men en ful fisk på två ben har ställt till det för sig själv och alla berörda-stackars alla släktingar och vänner.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Hur vet du det? Har inte nämnts vad som hittats eller ej.

Jag förstår, men om man nu fann bevis i form av blod/ben/kött så känns brottsrubriceringen "vållande" väl lite mager?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det lyckas knappast, därför var han tvungen att sänka ubåten.

Vänt tills vi får tillgång till FUP, blod och hår på tätningar vid den främre luckan, kom ihåg vem som sa det först.
Hur får någon tag i en dansk förundersökning?
Citera
2017-08-21, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Bara att dra upp en kropp på runt 60 kilo? På bilder efter ubåtssänkningen så ser PM liten och klen ut. Tror knappast att han skulle orka att baxa ut kroppen hel utan att stycka den först. Och att huvudet saknas är inte så konstigt för det brukar vara det första som hobbystyckare avlägsnar bara för att det blir mer opersonligt och psykiskt lättare att slutföra styckningen efter det.

Faktiskt även yrkesmördare med om de tar hand om kroppen efter de dödat den, och innan de gör det täcker de ofta ansiktet.
Citera
2017-08-21, 22:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Som att han först lämnade henne på kvällen, men sedan ändrat sig o erkänner att han är vållande till hennes död. Allt med försvarsadvokatens goda samrådan. Det är nog du som inte kan eller vill förstå. Men vi släpper det. Som du skrev.
Han har enligt advokaten inte erkänt något brott överhuvudtaget. Absolut inte. Var fan har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
knullklassons avatar
Ni som snackar om att ålar, fiskar, uttrar och krokodiler styckat den hittade torson; här har ni en bild på ett lik som flöt i land vid Öresund för ett par år sen, kroppen hade legat i vattnet ca. en månad.

(FB) Man hittad död i Hittarp
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Och resten då?
Läs hur det fortgår, som vi andra.
Varför gör inte du det då? Han har ju till och med erkänt att hon är död och eftersom han vet det så har han sett henne död. Det plus allt annat gör det till ett solklart fall hos alla utom du och dina "flat Earth" polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in