2017-08-21, 20:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Finns det något "fordon" som anvävnt tekniken på jorden och då kunnat lyfta och styra till annan punkt? De borde ju gjort massor av tester eller hur visste de att det hela skulle fungera?
Ska kolla det, men det lär inte finnas något som du godkänner.
Du flyttar ju hela tiden målstolparna tills beviset blir ogiltigt för dig.

Att den testades på Apollo 3 till Apollo 10, innan första månlandningen, räknas väl inte.
Citera
2017-08-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ska kolla det, men det lär inte finnas något som du godkänner.
Du flyttar ju hela tiden målstolparna tills beviset blir ogiltigt för dig.

Att den testades på Apollo 3 till Apollo 10, innan första månlandningen, räknas väl inte.

Jag flyttar inget alls, jag vill bara se något som fungerar här på jorden. Inte refferenser till apollos filmer tagna på månen (egentligen i studio) eller farkoster där alla ser att den drivs av en jettmotor (tänker på övnings apparaten).

Argumentet att gravitationen är en sjättedel håller inte, gör bara något som väger en sjättedel då och sätt raketer på. Då skall det fungera på jorden med
Citera
2017-08-21, 21:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag flyttar inget alls
Tidigare ville du se landarens motor provköras.
När du fick se det, var det ogiltigt för att motorn skulle startas och OCH vara monterade på landaren.

Citat:
jag vill bara se något som fungerar här på jorden
Vilket inte går eftersom fordonen tillverkades för att fungera på månen.

Citat:
Argumentet att gravitationen är en sjättedel håller inte, gör bara något som väger en sjättedel då och sätt raketer på. Då skall det fungera på jorden med
Nej, inte om samma hållfasthet inte går att uppnå med en sådan lätt farkost här på jorden.
Dessutom så hade NASA inget behov av att göra diverse tester på jorden för att bevisa något för framtida månlandarförnekare.
Citera
2017-08-21, 21:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du funderat på i vilken tråd vi diskuterar? Det är just trovvärdigheten i om apollo hände eller inte och så använder du apollos "biller" eller "filmer" som bevis

Försök skaka fram något video från annat tillfälle där man ser farkost lyfta utan synlig svans så kan vi börja snacka

Ditt argument är ju att Apollos månlandare lyfte utan synlig svans - men du kan alltså inte ens visa någon film där Apollos månlandare lyfter utan synlig svans??

ridå...
Citera
2017-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ditt argument är ju att Apollos månlandare lyfte utan synlig svans - men du kan alltså inte ens visa någon film där Apollos månlandare lyfter utan synlig svans??

ridå...

Som vanligt påstår du något som ingen sagt
Jag påstår att raketer har synlig svans, visa någon icke fejkad raket som fungerar utan synlig svans om du anser att det är möjligt
Citera
2017-08-21, 21:27
Medlem
Den har har jag missat, intressant då den sammanställer en del av de viktigaste områden som är uppenbart fejkade
https://www.youtube.com/watch?v=rxFf1egpIdI

För att att ta ett exempel som de som tror på apollo brukar nämna. Skarpa fotavtryck var möjliga för att sanden var så fin och skarp (ingen vind som rundat av). När apollo landade på månen borde raketen som bromsade månlandaren kastat upp mängder av sand. Ändå är fötter och annat skinande blanka. Inget av den sanden som virvlade upp tycks ha lagt sig i skrymslen på månlandaren
Citera
2017-08-21, 21:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Finns det något "fordon" som anvävnt tekniken på jorden och då kunnat lyfta och styra till annan punkt? De borde ju gjort massor av tester eller hur visste de att det hela skulle fungera?

Tyska V2 raketer från 40-talet använde samma princip:

https://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system

Citat:
Early German World War II V2 guidance systems combined two gyroscopes and a lateral accelerometer with a simple analog computer to adjust the azimuth for the rocket in flight.
Citera
2017-08-21, 21:39
Medlem
Citat:
Tyska V2 raketer från 40-talet använde samma princip:

https://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system

Mer text... Har du något konkret där man styr en liten bolliknande farkost och de passat på att filma?
Alla som läst på lite i området vet hur de får avlånga raketer att gå åt ett håll. Det är inte alls speciellt svårt, enklaste tekniken är att sätta lite snurr på raketen och ha en tyngdpunkt närmare toppen än baken. Men är det människor sitter går det inte att snurra och det blir oändligt mycket svårare och styra något med raketer när man inte kan ha tyngpunkten så raketen blir "självstyrande"

Pröva och vik ett pappersplan och gör så att baken är tyngre än frammen, det går inte att kasta planet
Citera
2017-08-21, 21:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Mer text... Har du något konkret där man styr en liten bolliknande farkost och de passat på att filmat
Jag känner inte till någon annan än fejk-NASA som skulle ha behov av ett styrsystem för en liten bolliknande farkost.
Citera
2017-08-21, 21:59
Medlem
Citat:
Tidigare ville du se landarens motor provköras.
När du fick se det, var det ogiltigt för att motorn skulle startas och OCH vara monterade på landaren.
Vilket jag skrev hela tiden, jag ville se en månlandare där de testkör raketerna. Att hitta en random raket som testkörs är hur lätt som helst, finns mängder

Citat:
Vilket inte går eftersom fordonen tillverkades för att fungera på månen.
Hur kunde de veta att den skulle fungera på månen när de aldrig varit där? De har byggt något för en situation de helt saknar kunskap om

Citat:
Nej, inte om samma hållfasthet inte går att uppnå med en sådan lätt farkost här på jorden.
Dessutom så hade NASA inget behov av att göra diverse tester på jorden för att bevisa något för framtida månlandarförnekare.
Varför skulle hållfastigheten vara ett problem? Vad är det för typ av extrema krafter där det inte håller

Hade de inga behov av göra tester på jorden... stoooor komik. Ert resonerade är så dumt att man baxnar
Citera
2017-08-21, 22:03
Medlem
Citat:
Jag känner inte till någon annan än fejk-NASA som skulle ha behov av ett styrsystem för en liten bolliknande farkost.
Självklart har du inte det, det skulle ju innebära att du också vill se någon annan som lyckats göra en sådan farkost som fungerar vilket inte existerar. Skall man tro på NASA's smörja måste man intala sig själv och det endast var då vid apollotiden det fanns en poäng med att ta sig till månen. Sedan dess är det ingen som vill dit och det finns inga motiv att åka, de projekt som är igång för att försöka nå månen är bara små lekstugor, inget på riktigt
Citera
2017-08-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kan du visa upp nåt du "verifierat i verkligheten" som har med månlandningarna att göra?
Vad menar du? Skall jag verifiera något jag vet inte inträffat? Varför skulle jag göra det

För mig att tro på något så kan vi ta en simpel sak som kanske fungerar i verkligheten även om det var supermänniskorna vid apollo som gjorde allt och sedan råkade kasta bort ritningar och annan kunskap.

De dräkter som användes borde vara ganska enkla att kontrollera, hur väl de klarade av att kyla ner kropparna. Man kan värma upp en bastu och låta astronauterna vara där i något dygn och se vad som händer. Kan inte tänka mig annat än att man gjort sådana tester även om de också verkar gjorts i hemlighet så det inte finns någon trovärdigt material
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in