2017-08-21, 21:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hittar de inga tecken på att hon blivit mördad och kanske något tecken på sen påstådda olyckshändelsen så kommer nog Pm att släppas i väntan på rättegång. Där kan han i så fall vänta sig max 6 månaders fängelse för "oanständig behandling av lik"
I så fall lär hans hustru bli glad att få hem honom så snart efter det lilla övertrampet.
Citera
2017-08-21, 21:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
alltså det är inte ett dugg troligt att han styckat henne på en ubåt. Det räcker med att polisen går med UV lampor så ser man spåren.
Dom har ju för fan funnit spår ombord
Citera
2017-08-21, 21:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här är nog så kallad transportstyckning. Ett Ubåts-torn är trångt och bara en stege upp. Han fixade det inte på annat sätt.

Men det finns även en lucka framför tornet, det vore kanske enklare att använda?

Glöm inte att teknikerna uppehöll sig länge vid denna lucka. Jag tänker mig att PM har berättat att det var den vägen som han tog ut KW och dumpade i vattnet.

Vad jag har förstått så är PM inte vädligt lång och reslig, kanske fäste en kedja kring kroppen, hoppade upp på fördäck och drog upp kropp eller torso för att sedan dumpa i havet?
Citera
2017-08-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
hade torson inga kläder på sig de vet ju vad hon hade på sig då ser de ju det
Det är nog svårt för en torso utan armar och huvud att stanna kvar i en blus. Troligen styckades hon väl utan kläder?
Citera
2017-08-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Borde väl bli psykvården i minst 20 år för detta?
Varför det? Finns väl inget som pekat på att han skulle vara allvarligt psykiskt störd i lagens mening? Även om det inte är så mycket vi får veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Förvisso kanske finns extra kläder och overaller förvarat där i ubåten eller så var han som du säger naken. Nej dum kanske han inte är vad vet jag. Men en styckning lämnar ju mängder av spår efter sig både i båten och på honom. Det är nog ganska grisigt kan jag tänka mig. Han måste vara dum för att kunna tro att den då efterlysta ubåten aldrig skulle hittas.

Blod hittat på honom kan nog förklara polisens snabba agerande samt att han ändrade sin historia till en olycka.

Har inte sett att det spekulerats om det tidigare i tråden men känns vettigt nu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nej det är inte konstigt. Du behöver inte såga genom skelett om du sågar av vid knäna.

Han kunde antagligen inte bära henne upp genom tornet utan att stycka hennes kropp.
Han försökte säkert ett antal gånger innan han kom på att det var lönlöst.
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Fast han saknar ju motiv att vilja döda henne.

Tvärt om så hade hennes artikel antagligen ökat chansen för honom att få nya sponsorer.
Inget motiv vi känner till. Han kan ju ha våldtagit henne, insett vad han gjort och mördat henne för att det inte skulle komma ut. Tydligen är han ju ett tvättäkta original. En kuf som lätt blir aggressiv. Man vet aldrig vad som rör sig innanför pannbenet på en sådan typ.

Hoppas ju så klart att det gick till som han berättat, men jag är jävligt skeptisk. Låter som rena rama undanflykten.
Citera
2017-08-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Vittnet säger att båda benen är av precis nedanför knä.
Kim hade strumpbyxor, även om Madsen tog av dessa så borde benen inte vara av där pga förruttnelse?
Ja, det är ju intressant. Kläder gör det avgjort svårare för kroppsdelar att vandra iväg, men om det är vid knäleden där brottet skett så kan det lika väl tyda på att processen inte kommit längre (knäleden är smalare än lårleden och lossnar därför snabbare).

Så, ju mer av extremiteter som sitter på kroppen desto mindre tid har ju behövts, vilket ännu mer pekar på en naturlig process. Jag vet dock inte hur spontana transportstyckningar brukar te sig, om knäleden är en logisk led, eller om man går på låren. Bodenstyckningen för några år sedan, där var det väl låren som var kapade och benen som helhet lagda på en plats?
Citera
Medlem
Skaplig PR för serien bron förövrigt, sorry för osmaklig kommentar.

Någon mer som reagerade på att PM gjorde hjärttecknet med händerna till en kvinna när han gick in på häktningsförhandling? Vem är isf kvinnan och hur kan man tänkas göra det tecknet när man blir häktad för ett sånt grovt brott? Känns väldigt mycket psykopat.
Citera
Medlem
Ål är glada för att äta as.
Citera
2017-08-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Styckad!!
Man har hittat en torso alltså, utan armar, ben och huvud.
Det minskar chansen för att det är KW man hittat. Det är nog inte så lätt att stycka någon i den här ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in