2017-08-21, 20:46
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det saknas en kvinna till. Kanske är det inte Kim.

Den andra kvinnan är hittad, välbehållen.
Citera
2017-08-21, 20:47
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du ens läst en enda artikel om vad som hänt?

Nej, det för att hon varit på en ubåt, och detta var känt, och att hon inte kommit i land efter det. När man "lyste" ubåten så hörde PM inte av sig, och sedan sänker han ubåten, och påstår att han lämnat av henne på en plats en specifik tid där övervakningskameror visa att ingen KW har lämnats av där den tiden (eller annan tid).
Hursomhelst, nu är det visserligen dansk rätt som får presumeras gälla men enligt svensk så är "medhjälp" till självmord inte någon handling som ger straffrihet, det träffas av gärningsbeskrivningen "den som tar livet av annan".

Men menar du på fullt allvar att du tror hon kastat sig omkring med flit i ubåten i hopp om att spräcka skallen eller bryta nacken i syfte att ta livet av sig!?!?!

Tydligen har jag missat nyheterna om Kims dödsorsak.
Är du snäll och länkar till där det står att hennes nacke är bruten, förutom genom självhängning, eller hennes skalle visar sig vara krossad?
(Som du beskriver det i ditt inlägg ha skett)
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Tänk nu på att om det är Kim så har hon ju legat i mer än 1 vecka.

En kropp i vatten är som en lunch för havsdjur.
Blir nog dessutom svårare att hävda dödsorsak om man bara hittar en halvuppäten kropp.
Vilka havsdjur menar du? Random fisk klarar inte av att ta bitar av ett färskt lik.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Exakt ingenting tyder på styckning. Vi har inte ett enda spår, indicium, mediauppgift eller logisk anledning till vare sig en "psykopatisk" styckning eller en transportstyckning. Därmed givetvis inte sagt att han *inte* styckat något, men sluta häng upp dig på fantasihypoteser.
Jo, ett torso. Däremot så håller jag med om att det saknas logisk anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Glöm det - Att en torso av en kvinna dyker upp i Kögebukten säger sitt.
Ett skelett är ett skelett och särar inte på sig så lätt.
Att kroppen saknar två ben, två armar & även huvud är inte moder jord´s verk på den korta tiden, speciellt inte i vatten där större rovfiskar inte simmar.
Det kan ju vara ett UFO som styckat kroppen?

Kan det inte vara nog med idioti nu? Det är inte rovfiskar, det är mikroorganismer och världens viktigaste biologiska lösningsmedel - vatten - som gör att utskjutande delar ramlar av först. Att det är strömt är bonus och något som snabbar på processen.

Minsta last/kraft på en kroppsdel som bryts ner, utan reparerande enzymer, utan proteinsyntes, utan glukos eller ATP, utan transkription och där sakromererna inte fungerar kommer att separera delar från kroppen. Det behöver inte ens betyda om total sönderdelning/förruttnelse, utan helt enkelt att köttet blir mört.

Skelett är extremt lätt att separera om det bara är ett skelett. Det är därför skelett byggs på metallramar och delarna fixeras med ståltråd, sprintar eller lim... I själva verket är det ju ligamenten i en levande kropp som finns i fogarna mellan benen i ett skelett.
Citera
2017-08-21, 20:48
Medlem
Vad var det jag sa???!!! Jag har sagt redan från början att GM antagligen styckat henne. Är liket Kim Wall har jag troligen rätt eftersom de hittat en torso utan armar, ben & huvud. Folk i tråden påstod att han inte kan ha haft verktyg i ubåten. Varför skulle han inte kunna ha haft det? Fanns väl saker att laga i ubåten hela tiden och självklart har man verktyg där. Han har styckat henne & därför sänkte han sedan ubåten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jo, ett torso. Däremot så håller jag med om att det saknas logisk anledning.
En torso efter 24 timmar ja, en torso efter två veckor, nej. Inte om det är strömt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilka havsdjur menar du? Random fisk klarar inte av att ta bitar av ett färskt lik.

Nja, krabbor kan säkert gå hårt åt ett lik, men det är såklart bara min personliga tro, någon som vet bättre?
Citera
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
En sak som talar för att Peter Madsen inte bryr sig om att han mördat en oskyldig människa (psykopatisk i sin personlighet) är hur han agerar när han påträffas i ubåten.
Inte ett dugg panikslagen, snarare metodisk när han ber båten hålla sig på avstånd när han "testar" något lite farligt.
Vidare upp på båten och inga problem att prata om sig och ubåten.
Så beter sig inte många normalempatiska efter att ha tippat ett lik i havet, en människa som han dessutom mördat.
Det ger mig dåliga vibbar och signalerar känslokyla.

Håller med. Och talar rakt emot hur han uppfattas i en av youtube-klippen där han intervjuas inne i Nautilus.
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hon kanske lever och hoppat i där nyligen och varit gömd hos dem som ringt och sagt de hittat kroppen låter ju skumt att han säger hon ligger i köge bukten och sen dyker hon upp timmar senare där

Men för helvete! Är det vanligt att du brukar stöta på levande torsors?
Citera
2017-08-21, 20:49
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Fin begravning han gav henne om det är hon. Stycka henne för att slänga ut henne till havs.
Behöver väl inte vara en styckning om det nu är henne man har hittat. Kan väl lika gärna ha fastnat i propellern som verkar vara omgiven av diverse roder. Se själv:
https://images-0.svd.se/v2/images/96ee60e8-8975-457c-adb6-e88b19f5a419?fit=crop&h=348&q=70&w=522&e59508e0
Citera
2017-08-21, 20:49
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Undrar vilket olycks-scenario han kör med..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in