2017-08-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Enligt Rapport på SVT1 så har "Dansk polis" hittat en kropp i vattnet

30 sekunder senare säger dom att en kvinna hitta kroppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det där verkar inte vara ett ställe som man tar sej till med ubåt ??

Som fd vattendykare vet jag av erfarenhet att en människokropp brukar flyta upp till ytan efter ett antal dagar, speciellt under sommarhalvåret när vattnet är varmt.
Citera
Medlem
Kooblais avatar
Om det nu är hon - Hur mycket kan man avgöra om vad hon utsatts för efter så lång tid i vattnet?

Han ljög alltså först om att han släppt henne iland. Men han dumpade kroppen och sänkte U-båten.
Låter inte som en olycka enligt mig, och jag hoppas han åker dit rejält!
Citera
2017-08-21, 19:45
Medlem
Sarumans avatar
Presskonferens kl. 20.30 idag. Det tyder på att det är KW som hittats.

Här har polisen spärrat av (karta): https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1044019/18249351-6.jpg
Senast redigerad av Saruman 2017-08-21 kl. 19:47. Anledning: Uppdatering med karta
Citera
2017-08-21, 19:46
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Är det jag som är dum eller hur menar du kroppen skulle kunna få med sig betongblocken upp?

Tänk lite mer åt "delar av en människokropp" flöt upp till ytan?
Jag vet inte hur snabbt havsdjuren gnager av kroppsdelar. Har aldrig tänkt i de banorna. Men en teoretiker som PM kanske ville forska i saken, eller forskar sedan en tid i densamma
Citera
2017-08-21, 19:47
Medlem
Varför i helvete sänker man ubåten och ljuger för polisen om det nu var en olycka?

Klart som tusan att han har gjort något. Vem försöker han lura?
Citera
2017-08-21, 19:49
Medlem
Att han begravde till havs och ljög om det säger väl allt, får se om de hittar hans säd i henne och/eller blåmärken omkring hals.
Citera
2017-08-21, 19:50
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Som fd vattendykare vet jag av erfarenhet att en människokropp brukar flyta upp till ytan efter ett antal dagar, speciellt under sommarhalvåret när vattnet är varmt.
Jo där är jag med, men hur hamnade kroppen där ?
På kartan ser det ju inte ut som om kroppen flutit dit, utan snarare fraktats dit.
Har jag fel ?
Citera
2017-08-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Att han begravde till havs och ljög om det säger väl allt, får se om de hittar hans säd i henne och/eller blåmärken omkring hals.

Mmm våldtagit sen dödat henne?

Låter troligt tyvärr...
Citera
2017-08-21, 19:52
Moderator
OYs avatar
Ska kanske inte spåra ur totalt, men PM är från Höng och har således en koppling dit, råkar ligga runt tre mil från Korsör, tänker snarast på Meng som mördades och dumpades i vatten mellan Korsör och Köpenhamn.

Seriemördare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jo men det kan komma vilket nytt fantasifoster som helst från den anklagade. Att någon gömt sig ombord, att de mötts upp av en mindre båt (det finns det ju till och med fog för med tanke på fotografierna) osv. Det återstår att se om PM börjar skylla på någon mystery-man likt Mats Alm.
Nej, jag tror inte PM kommer att skylla på någon annan. Jag tror snarare att PM har ågren och inte alls mår särskilt bra just nu. Antingen vidhåller han denna historia - som kan vara sann även om vi inte kan bevisa det. Eller också kommer han att uppgradera och erkänna ytterligare när han konfronteras med ytterligare information.

Det finns ingenting som tyder på att PM är kallhamrad skurk så jag tror han kommer att lägga kraft och tid på att hjälpa polisen.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Om det nu är hon - Hur mycket kan man avgöra om vad hon utsatts för efter så lång tid i vattnet?

Han ljög alltså först om att han släppt henne iland. Men han dumpade kroppen och sänkte U-båten.
Låter inte som en olycka enligt mig, och jag hoppas han åker dit rejält!

+1
Kanske finns något slags självmordsmeddelande eftersom han inte misstänks för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in