2017-08-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag börjar tyvärr tro att detta handlar om sjuka fantasier. Jag skulle inte alls bli förvånad om PM har gått och fantiserat om att våldta eller döda en kvinna ombord på sin ubåt. När tillfället gavs så kunde han helt enkelt inte motstå sin drift. Han kan ha brottas med tankar på detta länge och jag tycker mig se vissa tecken som tyder på det. Kanske skulle den danska polisen kolla om det finns fler fall av försvunna kvinnor som kan kopplas till PM.
Försvunnen är hon ju inte längre men flickan Emilie ming hittades ju mördad i ett vattendrag i närheten av Köpenhamn för ett tag sen. Nu tror inte jag att Peter Madsen är en sex brottsling eller så men ändå. Jag tror det var ett bråk eller liknande som gick fel. Eller att de skulle göra något i linje med hans galna projekt typ ett experiment på människor och hon skulle vara testperson/rapportör men som misslyckades kapitalt.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det var då för väl, nu kan tekniker och rättsläkare låta Kim börja "tala"...
Citera
Medlem
"Jag begravde henne i havet". Vilket trams!

Jag binder ihop en kedja som jag tror kan förklara anledning och händelseförloppet till mordet på Kim Wall:
Alkohol, våldtäkt, mord, styckning, dumpning, syror/kemikalier på styckningsplatsen och slutligen sänkning av båten. Det förklarar varför det tog så många timmar tills han svarade på radion.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Dom har hittat en kropp, vi vet väl inte om dom hitta den på botten eller vid ytan

Eftersom det efter vad jag förstått är en privatperson som hittade kroppen så lär den ju ha hittats på ytan.
Citera
2017-08-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Enligt den här artikeln bör kroppen kunna bevaras ganska väl i ca. tre veckor i våra vatten där temperaturen inte är så hög: https://blogs.scientificamerican.com/news-blog/how-long-do-dead-bodies-remain-inta-2009-06-10/

Risken är väl att kroppen legat i vattenbrynet under längre tid och därmed klarat sig sämre än om den varit en bit ut till havs.

Här hittades hon (Google Maps-länk)
Hur flöt hon upp dit? Hon måste ju ha flyttats dit för hand och inte begravts i bukten som PM uppgivit.
Citera
2017-08-21, 19:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag börjar tyvärr tro att detta handlar om sjuka fantasier. Jag skulle inte alls bli förvånad om PM har gått och fantiserat om att våldta eller döda en kvinna ombord på sin ubåt. När tillfället gavs så kunde han helt enkelt inte motstå sin drift. Han kan ha brottas med tankar på detta länge och jag tycker mig se vissa tecken som tyder på det. Kanske skulle den danska polisen kolla om det finns fler fall av försvunna kvinnor som kan kopplas till PM.
Den teorin har varit med länge. Jag tror också mest på att det handlar om ett sexbrott. Han har enligt uppgift spenderat hela nätter ensam på botten i sin ubåt. Där kan han, likt bunkerläkaren, Josef Fritzl och många andra psykfall, fantiserat ihop ett scenario där han håller en kvinna fången.

En vecka gammalt exempel på hur det skulle kunna gått till: (FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-08-21, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Om det nu är Kim de hittat, och det får man väl förmoda, så får jag erkänna mig något förvånad. Var tämligen övertygad om att han hade sänkt henne med vikter och att de aldrig skulle hitta henne.

Att överhuvudtaget hiva henne överbord på eget bevåg tyder ju på att hon måste gömmas till varje pris. Och så verkar det som om han bara knuffat henne överbord och låtit henne driva omkring vind för våg.

Fast tiden som gått kanske räcker till för att dölja alla spår av värde...

Inte märkligt att han kastade henne i havet, det rimmar med att hon gick i land. Vem som helst kan ha utsatt henne för dödligt våld, om hon hittas med skador.

Städningen av ubåten blev inte klar innan han hittades, således var han tvungen att akut sänka fartyget i hopp om att bevis skulle förstöras.
Citera
2017-08-21, 19:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Okej, Sherlock, kan du redogöra för dessa "tecken"?

Spalta upp dessa tecken, gärna i nummerordning, och beskriv vad det är som tyder på att det är som du tror för varje enskilt tecken.
Citera
2017-08-21, 19:37
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Mycket trolig, annars hade de nog sagt det. Nu skall de anhöriga meddelas så de slipper höra det i nyheterna.

Sydvästra Amager, mao nästan där han sänkte båten!

Vem kommer nu att tro att hon dig i en olycka?
Han är inte bara autist. Han lider tydligen av psykosen att han kan styra sin omgivning, som han gjorde med sin gamle far hela uppväxten.
Hoppas någon kan klämma ur honom vad som hände. Annars borde det vara mord, och gravskändning. Oavsett om han är efterbliven.
Äcklig man det där. Såvida hon inte var svårt sjuk, tog livet av sig och ville bli fiskmat. Kanske var det som hände.
Citera
Medlem
Finns det inte en risk att eventuella skador kan bortförklaras av att hon blivit påkörd av andra båtar, krosskador, hugg från vassa fenkölade båtar, roterande propellrar osv. ?
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Enligt den här artikeln bör kroppen kunna bevaras ganska väl i ca. tre veckor i våra vatten där temperaturen inte är så hög: https://blogs.scientificamerican.com/news-blog/how-long-do-dead-bodies-remain-inta-2009-06-10/

Risken är väl att kroppen legat i vattenbrynet under längre tid och därmed klarat sig sämre än om den varit en bit ut till havs.

Här hittades hon (Google Maps-länk)

Det där verkar inte vara ett ställe som man tar sej till med ubåt ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Kroppen stannar inte på havets botten oavsett om den är fäst i tyngder eller ej. Ett par dagar efter döden bildas gaser lättare än luft, varpå kroppen förr eller senare flyter upp till ytan igen. Kort därpå sjunker den åter till botten.

Av just denna anledning upptäcktes Oba Chandlers tre offer 1989 trots att han surrat betongblock vid deras fötter, och han kunde få sitt rättmätiga straff.

Är det jag som är dum eller hur menar du kroppen skulle kunna få med sig betongblocken upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in