Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Vad gäller möjligheten till att råka ut för en olycka torde det finnas många möjligheter till det ombord på ubåten. 400 V-aggregat som någon nämnde, remmar som snurrar och liknande, en kokplatta (strömförande på något sätt?) syntes på videon. Kanske ramlat och brutit nacken?
Vad är det för video? Där hans ubåt filmas inifrån? Jag har inte sett några videos direkt på hans ubåt, så kan inte du eller andra länka upp lite olika urval?
Citat:
Det är beklagligt att KW med all sannolikhet har avlidit.
Jag håller med om att det är beklagligt.
I alla vilda vansinniga spekulationer här, håller med om att det inte känns kul att spekulera på ett sånt sätt så det blir ett mord med tvist (vissa glömmer att en person har dött här),
så har man ju ändå närmat sig sanningen verkar det? Där folk kommer med förslag på hur en olycka kan ha gått till i denna ubåt.
(Det kommer ju in folk som verkligen har kunskap på hur det ser ut på ubåtsfronten)
så man kan begripa denna tragiska, och väldigt säregna olycka.
Folk vill ha en förklaring hur det kan ha gått till,
men man vill ju inte sälla sig till att ta för givet att ubåtsföraren är värsta mördaren, om det nu inte är så.
Han har agerat märkligt. Absolut. Men han har väl fått någon psykisk knäpp av det hela.
Även om han inte uppträdde uppenbart förvirrat vid den första intervjun då han plockades upp,
så har han tydligen haft någon knäpp, verkar det nu.
Han verkar ha gjort en "Hans Rausing" , som GreffueAnthonius benämnde det häromdagen, exakt som vi var inne på.
Det verkar vara uppenbart att det är det som hänt. Jag tror inte att han varit en kallblodig mördare. Danska polisen vill utreda ifred, så de basunerar säkert inte ut att han fått en knäpp?