2017-08-21, 13:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag svarar den, som citerar mig!

Du citerade mig i ett inlägg idag men börjar med "snälla Eva! du återkommer hela tiden........"
Tycker det inlägget berör mig i allra högsta grad, citerade du fel? eller nämnde du fel namn?

Edit
inlägg 6174
Citera
2017-08-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du citerade mig i ett inlägg idag men börjar med "snälla Eva! du återkommer hela tiden........"
Tycker det inlägget berör mig i allra högsta grad, citerade du fel? eller nämnde du fel namn?

Edit
inlägg 6174

Nej jag citerade det inlägg som du skrev och verkligen berörs utav ,och menade att om det nu är som du säger (kan mycket väl vara så ,typ 50 % chans ,faktiskt) , så kan varken du eller jag eller någon annan göra något åt det .
Då är det väl bäst det som hänt i så fall . Det är väl det du menar ?
Att vi faktiskt skall respektera P. s vilja att göra så ?

Är med dej i de tankebanorna ,inte alls feltänkt.

Tänkte på en annan sak du skrev i början i tråden : Att han kanske trivs bättre där han är nu ! var är det då ? undrar jag .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-21 kl. 14:08.
Citera
2017-08-21, 14:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nej jag citerade det inlägg som du skrev och verkligen berörs utav ,och menade att om det nu är som du säger (kan mycket väl vara så ,typ 50 % chans ,faktiskt) , så kan varken du eller jag eller någon annan göra något åt det .
Då är det väl bäst det som hänt i så fall . Det är väl det du menar ?
Att vi faktiskt skall respektera P. s vilja att göra så ?

Är med dej i de tankebanorna ,inte alls feltänkt.

Tänkte på en annan sak du skrev i början i tråden : Att han kanske trivs bättre där han är nu ! var är det då ? undrar jag .

Jag vet Eva, mitt inlägg var till NinaBe, jag kommenterade hennes inlägg där hon citerar mig men svarar med ditt namn. Så jag ville bara veta vilket fel hon gjort. Citerat mig av misstag eller använt ditt namn av misstag
Citera
2017-08-21, 14:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag vet Eva, mitt inlägg var till NinaBe, jag kommenterade hennes inlägg där hon citerar mig men svarar med ditt namn. Så jag ville bara veta vilket fel hon gjort. Citerat mig av misstag eller använt ditt namn av misstag

Edit det var kommentar 6174 jag svarade på inte ditt Eva
Citera
2017-08-21, 15:15
Medlem
Priv-Investigators avatar
Citat:
Neej jag vet ,men DÅ blir jag väääldigt ledsen på honom att han ljög för sin mamma ,där på tåget .
Har hon verkligen gjort honom så illa (tror jag inte ) så att han blåljuger och sen ger sig iväg för evigt ?

De enda som jag skulle kunna tro ger sig iväg ,är väl typ unga människor som utsatts för prygel . eller i vissa fall pedofileri , men varför skall vi tro så om dessa människor ? Känns underligt på något sätt .

Så det du sa om att han tvingats under hot (men av vilka ,det är så konstigt ?), dra iväg , låter mer troligt i så fall...

Man kan inte utsättas för pedofili, det är inte någon handling. Pedofili är en läggning, eller sexuell störning. Man kan heller inte utsättas för heterosexualitet. Det är heller inte en handling utan är en sexuell läggning.

Det finns ingen som har dömts för pedofili, lika lite som någon har dömts för heterosexualitet.

Däremot finns det de som har dömts för övergrepp mot barn.
Citera
2017-08-21, 15:33
Medlem
Någon som har inblick Hp gruppen? Är det någon aktivitet där?
Citera
2017-08-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priv-Investigator
Man kan inte utsättas för pedofili, det är inte någon handling. Pedofili är en läggning, eller sexuell störning. Man kan heller inte utsättas för heterosexualitet. Det är heller inte en handling utan är en sexuell läggning.

Det finns ingen som har dömts för pedofili, lika lite som någon har dömts för heterosexualitet.

Däremot finns det de som har dömts för övergrepp mot barn.

Okii,bra skrivet,nu förstår jag att jag både tänkt och skrivit fel omkring sådant ett antal gånger i mitt liv.Tack för upplysningen
Citera
2017-08-21, 15:42
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost

I trådstarten ligger länken till den "Sektblogg#, som skall ersätta "Sektgruppen!"
Jag gar fått informationen, att det senaste inlägget i gruppen är, att den skall läggas ned på grund av alla troll - bland annat!
Det kan ha tillkommit inlägg sedan dess.
Jag är inte sektmedlem så jag har "andrahandsinformation!"
Citera
2017-08-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost

Hej, enligt Nina så har de snart stängt ner HP-sidan Patriks föräldrarna tackade ju för visat intresse och öppnade en blogg istället.
Citera
2017-08-21, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
hmm.tycker ändå inte man gör så mot sina föräldrar .

Om det nu mot förmodan är en challenge som P. ingått i ,att hålla sig borta i 3 månader utan att visa ett livstecken ifrån sig ,så hoppas jag att han inte blir förlåten utav sina föräldrar på ett låååååångt tag.

För när det gäller försvinnanden så är det så pass mycket människor som tas i anspråk för att finna personen i detta land . Vi är ju seriösa inom den biten.

Jag vet inte hur många som letar efter någon ute i den Argentiska djungeln tex. om det gäller en europe' utav något slag ,hur mycket utav sökpersonal som aktiveras ,hur samhället är konstruerat omkring försvinnanden,om de anser att folk ger sig ut på egen risk ,men här har vi typ en oskriven lag på att försöka finna personen i fråga .

Och då driver man inte med en sådan sak .Borde faktiskt vara böter på sådant.

Det är ungefär som historien när folk ropar : Vargen kommer ! Vargen kommer ! ,och luras ,och sen när vargen verkligen dyker upp ,bryr sig ingen om att reagera. Inte bra alls.

Så jag tror att något hänt honom .Tror inte han har mage och mod att göra sig osams med både nära och kära ,och även en del utav Sveriges ansvarsfulla räddningstjänst.
Vad vinner han på det ? Nada ! Han blir bara dumförklarad .

Tycker man som ung person skall ha respekt för Missing Peoples och FIKK ,och inte ta deras tid , pga en nominering .

Jag tror han mycket väl har/hade den förståelsen ,så , det har nog hänt honom något på riktigt , tyvärr

Men antar att det märker vi väl då imorgon ,ifall det är ett 3-månaders-infall....Den 22 maj -22 augusti.
Och som jag skrev förut så börjar hans skola den 28 augusti ,Musikhögskolan i Malmö .

Håller med dig!
Tror inte heller att Patrik och hans kompisar skulle utsätta varken föräldrar eller andra för detta. Dessutom tror jag de allra flesta människor har någon slags känsla för att man inte missbrukar polisens, MPS eller FIKKs resurser på detta sätt. Det innebär ju att andra människor kan bli utan hjälp för att de är upptagna med larv.

Och faktiskt är falsk larm till polis straffbart, med böter eller i allvarligare fall fängelse. Om nu Patrik skulle gjort en challenge (vilket jag är övertygad om att han inte gjort), så är det förstås inte han som har falsklarmat polis isf. Inte heller föräldrarna eftersom de tror att är borta på riktigt. Men att inte varsko polis eller andra myndigheter om att man lever är ett allvarligt missbruk av polisens resurser. Vete sjutton hur lagen ser på ett sådant missbruk.
Senast redigerad av notknapparen 2017-08-21 kl. 17:43.
Citera
2017-08-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Håller med dig!
Tror inte heller att Patrik och hans kompisar skulle utsätta varken föräldrar eller andra för detta. Dessutom tror jag de allra flesta människor har någon slags känsla för att man inte missbrukar polisens, MPS eller FIKKs resurser på detta sätt. Det innebär ju att andra människor kan bli utan hjälp för att de är upptagna med larv.

Och faktiskt är falsk larm till polis straffbart, med böter eller i allvarligare fall fängelse. Om nu Patrik skulle gjort en challenge (vilket jag är övertygad om att han inte gjort), så är det förstås inte han som har falsklarmat polis isf. Inte heller föräldrarna eftersom de tror att ät borta på riktigt. Men att inte varsko polis eller andra myndigheter om att man lever är ett allvarligt missbruk av polisens resurser. Vete sjutton hur lagen ser på ett sådant missbruk.

Ne precis,och även om P. antagligen verkar en spjuver i mycket , så vet han nog var han skall sätta sin egen gräns för att fortfarande vara okej inför folk,han har hyffs,den där pojken,tror jag.
Citera
2017-08-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hur tänkte Du avgöra om Din kamrat försvunnit "frivilligt" eller under hot?

Nu utgår jag ju ifrån att jag som i alla fall nära vän skulle veta om han försvunnit frivilligt som en lek!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in