2017-08-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Att vifta runt ytan lär knappast ge något?

Normalt sett spanar man efter försvunna personer till havs från flyg och fartyg. Man kan täcka stora områden på ganska lite tid. Vid havsytan tenderar flytande kroppar att dra till sig måsfåglar så det tittar man också efter. Det är lönlöst att söka efter en kropp som är sänkt på botten och en ren utopi att tro att det är görbart ens om du skulle skramla alla mindre dykbåtar som Danmark och Sverige har att uppbåda (eller betala för kalaset) då det potentiella sökområdet är flera kvadratmil.
Nu tenderar folk som dumpar kroppar i brottsligt syfte att vikta ner kroppen, ofta så pass mycket att den inte flyter iväg ens med bottenströmmarna. Polisen har säkerligen flera spår för att återskapa ubåtens färdväg och när man har den troligaste platsen för en ev dumpning kommer man säkerligen dyka eller dragga i området. Det behöver ju dock inte betyda att det finns en kropp i Koge bukt. PM kan ju ha gjort sig av med brottsoffret på något annat sätt eller på en annan plats. Har han de-facto bragt kvinnan om livet så kommer han inte fara med sanning om vart kroppen kan tänkas vara.
Senast redigerad av Praetori 2017-08-21 kl. 17:05.
Citera
2017-08-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Högfunktionerande psykopater i den åldern brukar inte hamna i den typen av samarbetssvårigheter som denne PM. Av vad man kan se från dokumentärfilmen och annat material om honom så verkar han ha enormt svårt att tolka eller förutse andra människors tankar och emotionella reaktioner vilket inte brukar känneteckna psykopater, snarare tvärtom. Han blir ju emotionellt upprörd och nästan nihilistisk i sin självkritik i breven/mailen han skriver när det första raketprojektet börjar svaja vilket är udda om han nu skulle vara en fullblodspsykopat. Han är ju klart excentrisk och skulle säkerligen kunna få någon diagnos (om han inte redan har det) men psykopat tror jag inte att han är. Däremot tror jag inte ett dugg på några olycksteorier utan att karln som sitter i häktet idag är en mördare.

Kanske har du rätt, men jag tror fortfarande att han är psykopat .Den åldern 46 år?? Sen tror jag att även psykopater kan ha ett "ungt sinne" hela livet. Nu är/var han VD på sitt företag o på den förra var han väl vice VD. Han klarar inte att ha nån över sig, som talar om vad han ska göra.Han hatar ju alla auktoriteter. ja definitivt en mördare är han!
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
*Lyfter ner foliehatten från kroken på väggen och spänner fast den ordentligt*

Det här är en longshot, helt klart.

1. Man har hittat ett tydligt pentagram intill RML Spacelabs anläggning i Köpenhamn.
Klippet visar hur man zoomar in i Google Earth och det går inte att förneka det; ett tydligt pentagram målat med svart färg.

Plötsligt slog det mig... PM är precis som Jack Parsons.

Hur som helst. Ett pentagram utanför Madsens raketbas, på banan precis som Parsons hade innan sina uppskjutningar. Intressant sammanträffande eller ingenting? Detta är delvis skrivet med glimten i ögat, men håll med om att det finns intressant paralleller att dra.

Kanske ska göra en egen tråd i konspirationer om detta då det knappast känns som ett hett polisiärt spår?
Yess!! Jag älskar din historia, helt oavsett den har med fallet att göra eller ej. Besatthet tror jag vi med stor säkerhet kan räkna in som en betydelsebärande komponent.
Citera
Medlem
Det är ju nu bara delar av hans historia som släppt. Kvällsposten skriver att man ville släppa det för att få slut på spekulationer. Problemet är ju att nu spekuleras det HUR olyckan gick till.

Madsen sägs vilja samarbeta med polisen fullt ut. Så de har säkert massor av uppgifter från Madsen som måste synas i sömmarna. Sen har man hittat en del fynd i ubåten som måste analyseras.
Spånnande att se hur de ska få ihop det. Madsen säger fortf att han är oskyldig och bör släppas fri.
Citera
2017-08-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad vet du om det?
Vad tror du dagens pressrelease skulle sagt om de hittat spår efter styckning? Ett dygn i plurret städar inte ubåten.
Citera
2017-08-21, 17:08
Medlem
Om PM har dumpat kroppen till havs "vilket han nu tydligen har" så är det väl bättre om han dumpat kroppen med vikter så att den står fast på botten? Nu vet dom ju dessutom Ubåtens rutt som han tog den aktuella tiden.

Jag tänker om han slängt kroppen i vattnet utan vikter så kan den ju ha flutit iväg väldigt långt bort eller blivit söndertrasad av fartyg.

Hur som helst skulle bra gärna vilja veta hur "olyckan" gick till på ubåten som ledde till att han "begravde" kroppen i havet.

Kommer allmänheten få reda på hur det gick till när polisen vet? eller ger dom inte ut sån info?
Citera
2017-08-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En infantil fråga i bruset. Varför dyker de inte med ett 20-30-tal ubåtar och söker av botten?
Det borde väl finnas mängder av ubåtar i landet och grannlandet?

Att vifta runt ytan lär knappast ge något?
Ja, det var infantilt. För det första ser man inte ett smack från en militär ubåt. Även om man hade haft "fönster" e.g ventiler, på en ubåt (vilket man kan ha på civila forskningsubåtar) är nog inte sikten speciellt bra på notten av Öresund-
Utöver allt detta är det enorma områden att söka av.

Med detta sagt, så påstår jag inte att man inte söker efter kroppen. Däremot tror jag inte att man använder sig av ubåt.
Citera
2017-08-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Undra hur belysningen var ombord när det blev mörkt ute.
Kan det ha varit en direkt orsak till olyckan (om det nu var en olycka) att belysningen ombord var för dålig.

Ubåten var nog inte helt redo för en nattfärd om man tänker på att den saknade lanternor utvändigt.
Jag tror hon trampade snett, föll och slog huvudet rakt ner i betongen och bröt nacken.
Men det lär vi ju aldrig få svar på då PM dumpade kroppen.

I värsta fall tror jag att hon var så svårt skadad att han dumpade henne så hon drunknade, han kunde inte se henne lida helt enkelt.
Men frågan är varför inte han tillkallade SOS eller 112 och varför han dumpade henne även om hon låg där förlamad på golvet.

Jag hoppas han får ett riktigt hårt straff för att han inte ringde 112, man vet inte hur mycket KW plågades innan hon dog, om det var en olycka så tror jag hon plågades rejält.
Flera video med nästan svart i ubåten under vattnet för han saknade yttre strålkastare att lysa upp botten. Så han utnyttjade ljus från ytan.
Citera
2017-08-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju nu bara delar av hans historia som släppt. Kvällsposten skriver att man ville släppa det för att få slut på spekulationer. Problemet är ju att nu spekuleras det HUR olyckan gick till.

Madsen sägs vilja samarbeta med polisen fullt ut. Så de har säkert massor av uppgifter från Madsen som måste synas i sömmarna. Sen har man hittat en del fynd i ubåten som måste analyseras.
Spånnande att se hur de ska få ihop det. Madsen säger fortf att han är oskyldig och bör släppas fri.

Sjukt att han påstår att han är oskyldig och bör släppas fri efter han begreavt kroppen i havet
Citera
2017-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Om PM har dumpat kroppen till havs "vilket han nu tydligen har" så är det väl bättre om han dumpat kroppen med vikter så att den står fast på botten? Nu vet dom ju dessutom Ubåtens rutt som han tog den aktuella tiden.

Jag tänker om han slängt kroppen i vattnet utan vikter så kan den ju ha flutit iväg väldigt långt bort eller blivit söndertrasad av fartyg.

Hur som helst skulle bra gärna vilja veta hur "olyckan" gick till på ubåten som ledde till att han "begravde" kroppen i havet.

Kommer allmänheten få reda på hur det gick till när polisen vet? eller ger dom inte ut sån info?
Det kommer vi få reda på. Men inte så fort polisen vet. De kommer nog göra väl avvägda uttanden. De kanske redan tror sig veta. Detta kommer ta tid. Vi får veta om och när de hittar Kim. Sen är det locket på en lång tid framöver.
Citera
2017-08-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag fattar mycket väl det du säger men delar inte din åsikt. För det är en åsikt att det är bäst att polisen "jobbar ifred". Redan ordvalet bär en åsikt, att allmänheten annars skulle störa polisen. Därför får polisen allt oftare jobba utan insyn.
Frågor från pressen får polisen arbeta mycket med ändå, det slutar inte ringa för att polisen är tyst.
Men den här diskussionen är OT och oss emellan leder den knappast någon vart.

OT och avslutad, noterar att du inte på något sätt funderade kring anhöriga's situation.
Citera
2017-08-21, 17:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Shit, det vore ju annars fantastiskt med ett satanistspår! Det är det enda denna story saknar än så länge.

Kolla här: Han har skrivit Satan på svetshjälmen också (12:19).
synd att det inte finns så många "high hills" i Danmark, annars hade de ju hittat henne där enligt clarvoyanta Dimanka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in