2017-08-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Börjar det bli dags för handgripligheter tro? Aktivister planerar att "blockera" avvisningar från förvaret i Märsta i morgon. Från #ungisveriges Facebooksida:

Länk till eventet:

https://www.facebook.com/events/816309071878046/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_ type%22%3A%2222%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D&pnref=story
Jobbar inte folk? Hur har kärringarna tid med sånt här och vad driver dom? Kanske dags för staten att börja göra en utredning om tanters enorma sexdrift efter klimakteriet. Jag tycker det är bra att dom håller på och till slut blir dom bara tokigare och tokigare så hela svenska folket förstår att det inte står rätt till. Dom får gärna ta till våld och ju mer sånt desto bättre. Skita ner hela stan, störa och visa vilka outvecklade personer dom är allihop. Go on!! Riv helst hela skiten då ingen märker sånt längre. Hela landet är som en stor soptipp av zigienare och lort.
Citera
2017-08-21, 15:04
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Börjar det bli dags för handgripligheter tro? Aktivister planerar att "blockera" avvisningar från förvaret i Märsta i morgon. Från #ungisveriges Facebooksida:

Länk till eventet:

https://www.facebook.com/events/816309071878046/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_ type%22%3A%2222%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D&pnref=story

Hmm, jag trodde sittstrejk innebar att man satt still på samma plats och vägrade röra sig.
Den här "sittstrejken" far ju runt värre än en könssjukdom i Kabul. Nu får det vara dags att stoppa spektaklet.

MVH/Gnomegirl
Senast redigerad av Gnomegirl 2017-08-21 kl. 15:06.
Citera
2017-08-21, 15:07
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jobbar inte folk? Hur har kärringarna tid med sånt här och vad driver dom? Kanske dags för staten att börja göra en utredning om tanters enorma sexdrift efter klimakteriet. Jag tycker det är bra att dom håller på och till slut blir dom bara tokigare och tokigare så hela svenska folket förstår att det inte står rätt till. Dom får gärna ta till våld och ju mer sånt desto bättre. Skita ner hela stan, störa och visa vilka outvecklade personer dom är allihop. Go on!! Riv helst hela skiten då ingen märker sånt längre. Hela landet är som en stor soptipp av zigienare och lort.
Jobbar ??tror dom VABAR den dagen...återigen SKATTEBETALARNA betalar...urrk
Citera
2017-08-21, 15:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Thomas Engström (som hyllade Emma för hennes mod) jobbar ju sedan länge i USA. När han läste Emmas artiklar såg han väl framför sig att "fan, det här är ju nästan som i Charlottesville" - och därmed triggades en stark känsloreaktion.

Att det inte alls var som i Virginia är ju inte hans problem.
Som jag förstått det har han och hans partner valt att lämna Sverige på grund av det höga skattetrycket. De vänder sig emot att de betalar stora delar av sin inkomst i skatt utan att få något tillbaka.

Finner det något ironiskt i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Att statsmedia villigt lånar sig till deras sak innebär att dom kan ge fan i att sitta på golvet iaf på Gotland då dom där redan fått den publicitet dom är ute efter.

Vill dom leka fruktstund (som man gör på lekis) kan dom göra det utanför den ordinarie undervisningen, Fridolin måste ta tag i problematiken och ge rektorerna vägledning.

Får dom sitta på golvet?
Ska isf alla sitta på golvet?
Hur mycket ska lärarna lägga sig i?
Får enskilda lärare förbjuda sittprotester?
Ska dom bara spela kräftfotboll på idrottslektionerna?

Frågorna hopar sig, lärarkåren kräver besked av ansvarigt statsråd!

Fridolin fixade ju till ett undantag för dom som går i skolan, går dom i skolan så kan dom inte utvisa utan får per automatik ett tillfälligt uppehållstillstånd som gäller i fyra år därefter kan dom även få permanent uppehållstillstånd.

Dett innebär att det är mycket viktigt för dom att vara inskrivna vid en skola, dock finns vare sig närvarokrav eller något krav på studieresultat.

Så dom kan i ordets rätta bemärkelse sitta av tiden och invänta PUT.

/Provokatör
Frågan är om det är befogat för Fridolin att agera?

Dels har skolorna ordningsregler och jag kan inte tänka mig att de i längden tillåter politiska manifestationer i klassrummen, det öppnar trots allt för all möjlig oreda. Dels under jag hur spridd och omfattande protesten är.

Vi som bevakar det får all information samlad, men det är inte givet att den som inte aktivt söker den ens noterat att det pågår något på Medborgarplatsen. Om då några elever sitter på golvet någon enstaka lektion kanske det får passera och sedan återgår allt till vardagen igen.

Jag tror inte att Fatemeh Khavaris vision om att ta över Sverige (vilket jag läste som att manifestationen skulle växa och omfatta Sveriges elever) kommer att uppfyllas. Svenska elever ansluter inte till detta och frågan är om ens afghanerna gör det i någon högre grad.

Jag tror därför Fridolin gör klokt i att ligga lågt.
Citera
2017-08-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Håller med, det här är en bisarr cirkus och nog kopplar folk at det rör sig om "ledighetskommitténs aktivism". Dessutom har de flesta vanliga svenskar mycket låg tolerans för bråkmakare och anarkister som aktivt försöker strula och hindra myndigheterna från att göra sitt jobb.

Hoppas det blir bråk i morgon, både på Söder och i Märsta. Jag vill se aktivisterna uppradade på lastbilsflak, med rufsigt här och händerna bakbundna, och förhörda i den positionen, men riktigt där är vi nog inte än... *weg*
Citera
2017-08-21, 15:16
Medlem
Provokatörs avatar
Något stort har hänt på DN'd ledarsida, men pga av ett litet antal idioter inte kunde hålla käften i lördags så flyttas fokus från det som är viktigt, eller som ledaren avslutas "hellre änglasång än att yla med hundarna."

Den osignerade ledaren börjar nyktert och klart med flera konstaterade:

"Flera av de misstänkta gärningsmännen bakom terrorn i Barcelona hade marockansk bakgrund. Samma sak gäller den man som är huvudmisstänkt för fredagens knivattack i finska Åbo som också utreds som ett terrordåd."

"Sverige plågas av dödsskjutningar i de ständigt pågående gängkrigens spår.....100 personer som knyts till mord och mordförsök med skjutvapen har 90 minst en utlandsfödd förälder. Det misstänkta terrordådet på Drottninggatan utfördes av en man från Uzbekistan som blivit nekad uppehållstillstånd i Sverige."

Wow, man kan tro att man läser Fria Tider eller något inlägg här i forumet, och det fortsätter med en insikt som jag aldrig trodde mig få uppleva från en av Wolodarskis skolade tangentbordssoldater.

"Det är inte många som i dag förnekar att det finns en koppling mellan brottslighet och invandring."

"Om terrorister hotar vår frihet och trygghet har vi all rätt att slå tillbaka. Om mörkermän av religiösa eller kulturella orsaker försöker vrida samhället tillbaka vad gäller till exempel kvinnors rättigheter eller yttrandefrihet är det liberala svaret ett självklart nej."

Men man ska givetvis nyansera ledaren och passande nog kan man då ta hjälp av det som en handfull idioter lyckades kväka ur sig på det som skulle vara en tyst manifestation i lördags.

"Just nu demonstrerar asylsökande i Stockholm för rätten att slippa utvisas till Afghanistan."

Ja det var ju ett sätt att uttrycka sig på, avslag i upp till tre instanser och du har fortfarande en massa rättigheter som vi ska ta hänsyn till. Att det är illegala immigranter som tillskrivs rättigheter och att dom är lika illegala som Akilov var när han plöjde fram på Drottninggatan är enligt ledarskribenten underordnat. Tänk om det var ett gäng ekobrottslingar som missat momsen och nu ska in i kurran som satt där, hade ledarskribenten då skrivit 'Just nu demonstrerar dömda ekobrottslingar i Stockholm för rätten att slippa fängelse.'

Men nu väljer ledaren att lyfta fram dom onda mot dom goda perspektivet.

UNDER AV SJÄLVBEHÄRSKNING
"Flyktingarna, som av vissa kretsar ständigt utmålas som ett hot mot det civiliserade samhället, framstår som under av självbehärskning och vanlig hövlighet jämfört med den skränande hop av motdemonstranter som i helgen vände hela sitt raseri mot dem.

Och det var detta som flyttade fokus från något som hade varit två steg framåt blev nu bara ett steg.

"Hoppas ni blir våldtagna som djur!", skriker en av motdemonstranterna (DN 20/8). En annan hoppas att de som demonstrerar för afghanerna ska "dö i nästa terrordåd”. Det är "ut med packet" och "inga afghaner på våra gator" och "ni är Soros små horor."

Vilket tar oss minst ett steg tillbaka, det går inte att nå medvetande med pöbelfasoner eller rökgranater, hade rökgranaten inte kastats så hade det mediala intresset varit svalt och sittstrejken upplöst för länge sedan.

Länk till google webcach för er som inte kan eller vill gå in på DN.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:F8e2oTRLu7wJ:www.dn.se/ledare/huvudledare/inte-en-millimeter-till-extremisterna/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-08-21 kl. 15:21.
Citera
2017-08-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som jag förstått det har han och hans partner valt att lämna Sverige på grund av det höga skattetrycket. De vänder sig emot att de betalar stora delar av sin inkomst i skatt utan att få något tillbaka.

Finner det något ironiskt i sammanhanget.

Visst fan, det är han som är gift med Margit Richert. De höll väl till i Baku ett tag just pga de låga skatterna där? Av hans twitterkonto fick jag intrycket att han stadigt bodde i USA.
Citera
2017-08-21, 15:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Länk till eventet:

Har de bytt ut texten? Det uppviglande "Nu är vi så många att vi kan stoppa utvisningen, vi kommer vara flera hundra" är inget jag kan hitta.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-21 kl. 15:25.
Citera
2017-08-21, 15:33
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:

Länk till eventet:

Låter som ett hot och bör anmälas Ledaren för demonstrationen sa att hon tänker ta makten i Sverige med utomparlamentariskt våld Vars är polisen? Säpo olagligt stoppa en utvisning med våld. On någon skriver neger på twitter kan personen åkta fast för hets mot folkgrupp vars är polisen nu. Ska pedofiler och hebefiler bestämma över svensk lag och ordning?
Citera
2017-08-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hmm, jag trodde sittstrejk innebar att man satt still på samma plats och vägrade röra sig.
Den här "sittstrejken" far ju runt värre än en könssjukdom i Kabul. Nu får det vara dags att stoppa spektaklet.

MVH/Gnomegirl

Ja, alltså nu får någon myndighet se till att sätta ner foten! Har man fått tillstånd att vara på Medborgarplatsen kan man väl inte åka omkring i Stockholm och demonstrera var och hur som helst? Varför är polisen så släpphänt i det här fallet när man annars är jättenoga med att tillstånd följs?

Jaja, vi får väl se i morgon, om polisen sätter stopp för demonstranternas planer eller inte.
Citera
2017-08-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, alltså nu får någon myndighet se till att sätta ner foten! Har man fått tillstånd att vara på Medborgarplatsen kan man väl inte åka omkring i Stockholm och demonstrera var och hur som helst? Varför är polisen så släpphänt i det här fallet när man annars är jättenoga med att tillstånd följs?

Jaja, vi får väl se i morgon, om polisen sätter stopp för demonstranternas planer eller inte.

Visst är det rena skojet att polisen inte markerar några gränser för afghangänget, men den yttersta orsaken till det är väl dubbel:

1) afghanerna och deras svenska vänner har Stadshusets politiker på sin sida. Vänsterkoalitionen som styr Stockholm har redan tidigare ställt sig in för papperslösa och ägnat sig åt borderline aktivism: t ex papperslösas rätt at låna böcker och spel på bibliotek, rätt till ekonomiskt stöd/socialbidrag till folk utan fast adress eller som lever underjordiskt, osv.

2) det extremt känsliga i att polisen skulle kunna tänkas knuffa tillbaka "barn", (där en del av dem kan utmålas som hemlösa), avhysa eller t o m anhålla dem.

Polisen vet att sätter de hårt mot hårt lär de inte få något stöd av de som styr staden.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-21 kl. 15:51.
Citera
2017-08-21, 15:46
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Har de bytt ut texten? Det uppviglande "Nu är vi så många att vi kan stoppa utvisningen, vi kommer vara flera hundra" är inget jag kan hitta.

Ber om ursäkt, jag var nog litet otydlig. Posten delades på https://www.facebook.com/ungisverige.nu/

men ursprungspostaren var en Rebecka Hermansson https://www.facebook.com/tengilbengil?hc_ref=ARQRhVr49Kqte6W0ch4NlVzV-FByYkbWrMym23Ab8y2EZN4sGWP9lVFJ_QBfp7Q1M4I

som lade upp posten på eventsidan https://www.facebook.com/events/816309071878046/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_ type%22%3A%2222%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D&pnref=story

Tog en screenshot, återkommer när jag laddat upp den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in