2017-08-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har inte räknat exakt men borde närma mig miljonen när jag krängt allt. För det ska TOTS Mane inhandlas, TOTS Kante och Mr X på mittfältet i både BPL och La Liga. (inte bestämt mig vilka det blir än) Tänker sälja TOTS Thiago Silva, peta in TOTS Nacho istället och då ryker tyvärr Fabinho också. Casemiro är given, men vilka han ska flankeras av är mer öppet. Lutar åt TOTY Modric och TOTS Nzonzi.

Gällande Ronaldo har jag snarlika problem. Det är som att ha en ferrari men knappt kunna köra den. Jag är inte i närheten av att vara så bra fifa-spelare för att kunna få ut max av hans potential. Med det sagt är jag absolut inte missnöjd - han är en fenomenal winger. Om jag byter något brukar jag stoppa in honom som striker och byta ut Suarez (in med Son), där jag egentligen tror att CR7 gör sig bättre. Börjar faktiskt störa mig lite på SBC Suarez som har sina svagheter (varken liten och snabb eller stor och stark). Går ju inte att klaga på avsluten dock. Hade jag haft obegränsat med cash hade jag köpt ett Ronaldo ST-kort, flyttat över Neymar till LW och köpt Messi som RW. Men dit kommer jag inte komma

Får se vad du tycker om TOTS N'Zonzi, jag hade väldigt svårt för honom men alla gillar ju olika! TOTY Modric ser ju faktiskt väldigt bra ut, kom gärna med ett utlåtande där sen! Lagen du kör ser fina ut!

Sålde faktiskt Ronaldo nu, fick nästan 800k för honom o jag gav strax över 700. Som du skrev: Det är som att ha en ferrari men knappt kunna köra den. Så känns det exakt! Jag använder ju i princip inga skillmoves, aldrig orkat sätta mig in i den världen Då kanske han inte är något för mig. Köpte TOTS Carrasco istället, funkar lika bra. Har egentligen väldigt mycket bättre stats men Ronaldo är ju Ronaldo. Instämmer i SBC Suarez, något mellanting med honom. Men som sagt, får han chansen så sitter dem oftast. Kör jag fast eller behöver trycka på i andra kör jag ofta in TOTS Kane, mycket bättre! Så får jag köra fitnesskort på honom i andra laget sen. Hade annars vart fint med ST Ronaldo där ja, men lite för dyr...

Fick ju en del extra coins vid bytet Ronaldo Carrasco. Använde en del av det genom att uppgradera till TOTS Casemiro. Kände väldig skillnad direkt från hans 88-kort. Blev både stabilare bakåt samt att han inte kändes så trög längre. Nu byter jag inte tillbaka

Var faktiskt gött o lira kvalet igår utan press, bra uppvärmning inför WL nu.

Kommer köra dessa lag nu:
https://www.futbin.com/17/squad/5227695
https://www.futbin.com/17/squad/5209926

Hoppas kunna få möjlighet att sitta uppe två nätter o nöta på 20-30 matcher iaf. Får se hur det blir med det!
Citera
2017-08-19, 09:41
Medlem
Någon som gjort Totti Sbc ännu? grymt sugen på honom som supersub. Gjorde både Miranda och Al Soma Sbc igår för att ha 2 sbc kort att slänga in för Totti. Al Soma är inte så dumt att göra nu när man får bra med coins för silvers och massor med silverpacket i rewards där. Gjorde runt 100k i vinst på den.
Citera
2017-08-19, 15:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Får se vad du tycker om TOTS N'Zonzi, jag hade väldigt svårt för honom men alla gillar ju olika! TOTY Modric ser ju faktiskt väldigt bra ut, kom gärna med ett utlåtande där sen! Lagen du kör ser fina ut!

Sålde faktiskt Ronaldo nu, fick nästan 800k för honom o jag gav strax över 700. Som du skrev: Det är som att ha en ferrari men knappt kunna köra den. Så känns det exakt! Jag använder ju i princip inga skillmoves, aldrig orkat sätta mig in i den världen Då kanske han inte är något för mig. Köpte TOTS Carrasco istället, funkar lika bra. Har egentligen väldigt mycket bättre stats men Ronaldo är ju Ronaldo. Instämmer i SBC Suarez, något mellanting med honom. Men som sagt, får han chansen så sitter dem oftast. Kör jag fast eller behöver trycka på i andra kör jag ofta in TOTS Kane, mycket bättre! Så får jag köra fitnesskort på honom i andra laget sen. Hade annars vart fint med ST Ronaldo där ja, men lite för dyr...

Fick ju en del extra coins vid bytet Ronaldo Carrasco. Använde en del av det genom att uppgradera till TOTS Casemiro. Kände väldig skillnad direkt från hans 88-kort. Blev både stabilare bakåt samt att han inte kändes så trög längre. Nu byter jag inte tillbaka

Var faktiskt gött o lira kvalet igår utan press, bra uppvärmning inför WL nu.

Kommer köra dessa lag nu:
https://www.futbin.com/17/squad/5227695
https://www.futbin.com/17/squad/5209926

Hoppas kunna få möjlighet att sitta uppe två nätter o nöta på 20-30 matcher iaf. Får se hur det blir med det!

Nzonzi känns än så länge som en nedgradering från Fabinho. Visst att han är stor och stark men inte lika smidig som Fabbe, och staminan är inte top notch. Modric har jag bara gott att säga om än så länge dock, en klar uppgradering från hans NIF. 99 Stamina också, ftw.

Du är nöjd med Carrasco? Inte alls ett fan av honom i denna upplaga. Också dålig på skillmoves som sagt men Berbaspin kan jag iaf, ett måste att kunna när man spelar så mycket kant som jag.

Fina lag! Ser riktigt vassa ut. Hur funkar TOTS Mane för dig? Vill ju som sagt uppgradera hans OTW till TOTS. Väntar dock in Liverpools match idag mot Palace. Mane har sett het ut sista matcherna och Palace är väl inget vidare, kanske kan han sätta något mål och gå upp några 10k.

Hur går WL? Jag har bara hunnit köra 5 matcher, 3 segrar. Börjar faktiskt överväga byte av spelsystem, bara testa iaf. Vissa motståndare är väldigt bra på att stänga kanterna och då har jag väldigt svårt att göra mål. Kanske testa 5-2-3 för att göra det jävligare för motståndarna att göra mål men behålla wingers. Hatar 5ATB, har så förbaskat svårt. Även om man tar sig förbi ytterbacken så har de 2 mittbackar kvar att passera före man närmar sig målet.
Citera
2017-08-19, 15:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Nzonzi känns än så länge som en nedgradering från Fabinho. Visst att han är stor och stark men inte lika smidig som Fabbe, och staminan är inte top notch. Modric har jag bara gott att säga om än så länge dock, en klar uppgradering från hans NIF. 99 Stamina också, ftw.

Du är nöjd med Carrasco? Inte alls ett fan av honom i denna upplaga. Också dålig på skillmoves som sagt men Berbaspin kan jag iaf, ett måste att kunna när man spelar så mycket kant som jag.

Fina lag! Ser riktigt vassa ut. Hur funkar TOTS Mane för dig? Vill ju som sagt uppgradera hans OTW till TOTS. Väntar dock in Liverpools match idag mot Palace. Mane har sett het ut sista matcherna och Palace är väl inget vidare, kanske kan han sätta något mål och gå upp några 10k.

Hur går WL? Jag har bara hunnit köra 5 matcher, 3 segrar. Börjar faktiskt överväga byte av spelsystem, bara testa iaf. Vissa motståndare är väldigt bra på att stänga kanterna och då har jag väldigt svårt att göra mål. Kanske testa 5-2-3 för att göra det jävligare för motståndarna att göra mål men behålla wingers. Hatar 5ATB, har så förbaskat svårt. Även om man tar sig förbi ytterbacken så har de 2 mittbackar kvar att passera före man närmar sig målet.

Jag kan rekommendera 3-4-3 låt direktiv va på lm och rm . Alltså ändra inga anvisningar på dem

Den funkar väldigt bra då lm å rm kommer ner som en lb och rb .Välj snabba gubbar där . Ändå dom ej e bra defensiv så hjälper dem å rensar .

Den e lite som 5 backlinje men mer offensiv å mer pass möjligheter .

Så ge det en chans . Du kommer bli förvånad att den funkar såpass bra defensiv . Å du gillar ju även Wingers
Citera
2017-08-19, 16:17
Medlem
Citat:

Ja det är precis så, jag föredrar ju en lite kvickare spelare där. N'Zonzi hade varit riktigt fin om han hade varit lite mer rörlig. Modric ser intressant ut, hade fått kunnat byta honom mot Casemiro. Modric är ju väldigt allround o klarar defensivt arbete med, ser ut så på papper iaf? Inte testat något av hans kort iår men minns från tidigare år att han är ettrig som fan.

Jo jag är väl hyfsat böjd med honom. Inte en av de bättre yttrarna jag spelat med iår men duger helt klart. Spelat med något av hans IF tidigare o var väl inte helt nöjd men hans TOTS är bättre. Berbaspin borde jag ju lära mig, ofta jobbig att försvara mot även om man vet att den kommer. Ibland tar man den lätt, ibland helt bortgjord. Kör ju också en del kantspel så den hade ändå varit nyttig att kunna variera med, så man inte är så lättläst.

TOTS Mané däremot, riktigt vass ytter! Håller väl FIF/TOTS Hazard högre men annars en av de bästa yttrarna jag testat. Spelade aldrig med hans OTW så vet inte hur stor skillnaden är där.

Hann med 13 matcher inatt och det blev 8 segrar. Så helt klart nöjd med mina mått mätt. Fått spelet att funka igen och hade bra flyt igår men kände att det räckte när klockan slog 03 känns som om 10 segrar till ligger långt bort, till guld 3. Räknar med att hinna med kanske 15 matcher om jag snabbar på en av nätterna som e kvar i helgen.

Edit. Kunde inte hålla tassarna borta ifrån TOTS Giovinco igår, köra honom som supersub. Helvete vilket trevligt köp! Saknat hans snabba löpsteg och två äpplen hög! Älskade hans SBC-kort. Slänger in honom i nästa varenda match, antingen som ytter eller cam. Har honom och TOTS Dendocker på bänken som matchas flitigt. Täcker mina behov vid byten.
Senast redigerad av grahnen 2017-08-19 kl. 17:04.
Citera
2017-08-19, 18:42
Medlem
Kan någon få ihop ett lag med Ben Yedder och David Villa? Formation spelar ingen roll och utöver dom två spelarna har jag 100k.

🙂
Citera
2017-08-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladmannen
Kan någon få ihop ett lag med Ben Yedder och David Villa? Formation spelar ingen roll och utöver dom två spelarna har jag 100k.

🙂

Har du inte råd med Premium Lampard eller vill spela med kemispelare och alla ska ha full kemi blir du tvungen att köra 451 och byta formation/positioner i början.

https://www.futbin.com/17/squad/5473676

Bara 1 alternativ. 451 är väldigt lätt att bygga hur man vill.
Citera
2017-08-19, 23:56
Medlem
Behöver hjälp med att uppgradera mitt lag. Har detta: https://www.futbin.com/17/squad/5474327

600k har jag att röra mig med. Stephan och balde är untradeable. Balde är jag rätt nöjd med men kan tänka mig byta ut. Även Stephan. Står faktiskt helt still i huvudet vad jag ska göra. Bättre ytterbackar men är det värt det?
Vad hade ni köpt?
Citera
2017-08-20, 01:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja det är precis så, jag föredrar ju en lite kvickare spelare där. N'Zonzi hade varit riktigt fin om han hade varit lite mer rörlig. Modric ser intressant ut, hade fått kunnat byta honom mot Casemiro. Modric är ju väldigt allround o klarar defensivt arbete med, ser ut så på papper iaf? Inte testat något av hans kort iår men minns från tidigare år att han är ettrig som fan.

Jo jag är väl hyfsat böjd med honom. Inte en av de bättre yttrarna jag spelat med iår men duger helt klart. Spelat med något av hans IF tidigare o var väl inte helt nöjd men hans TOTS är bättre. Berbaspin borde jag ju lära mig, ofta jobbig att försvara mot även om man vet att den kommer. Ibland tar man den lätt, ibland helt bortgjord. Kör ju också en del kantspel så den hade ändå varit nyttig att kunna variera med, så man inte är så lättläst.

TOTS Mané däremot, riktigt vass ytter! Håller väl FIF/TOTS Hazard högre men annars en av de bästa yttrarna jag testat. Spelade aldrig med hans OTW så vet inte hur stor skillnaden är där.

Hann med 13 matcher inatt och det blev 8 segrar. Så helt klart nöjd med mina mått mätt. Fått spelet att funka igen och hade bra flyt igår men kände att det räckte när klockan slog 03 känns som om 10 segrar till ligger långt bort, till guld 3. Räknar med att hinna med kanske 15 matcher om jag snabbar på en av nätterna som e kvar i helgen.

Edit. Kunde inte hålla tassarna borta ifrån TOTS Giovinco igår, köra honom som supersub. Helvete vilket trevligt köp! Saknat hans snabba löpsteg och två äpplen hög! Älskade hans SBC-kort. Slänger in honom i nästa varenda match, antingen som ytter eller cam. Har honom och TOTS Dendocker på bänken som matchas flitigt. Täcker mina behov vid byten.

Modric är exakt sån, liten och ettrig och max stamina. Fyller både offensiva och defensiva kravspecen, blir helt klart kvar.

Blir till att uppgradera till TOTS Mane då. Han målade ju idag, kanske blir det TOTW även om jag tror chansen är liten.

Ligger på 5 segrar själv just nu men motivationen att spela är inte jättehög ärligt talat. Alltså, verkligen nöta. Jag kommer ju inte få något i paketen som uppgraderar mina elvor. Som absolut bäst skulle jag kunna packa typ NIF Ronaldo vilket skulle ge cash till nån uppgradering - men att packa Ronaldo så här sent i spelet skulle bara vara irriterande. Så jag kör de matcher jag orkar sen sova.

----------

Tråden kanske känner till att Smalling är världens bästa mittback? Det är sant, EA har bestämt det. Visste ni också att Luke Shaw är världens bästa vänsterback? Mourinho vet inte vad han sysslar med.
Citera
2017-08-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Någon som gjort Totti Sbc ännu? grymt sugen på honom som supersub. Gjorde både Miranda och Al Soma Sbc igår för att ha 2 sbc kort att slänga in för Totti. Al Soma är inte så dumt att göra nu när man får bra med coins för silvers och massor med silverpacket i rewards där. Gjorde runt 100k i vinst på den.

Tack för tipset om Saudiska ligan. Gjorde precis klart alla lag. Gick kanske inte så mycket vinst som du men gick plus med stor marginal. Kanske 50k? Kan nog ha varit mer, man gjorde ju vinst i stort sett på alla paket, förutom ett par. Vissa lag kunde man ju lösa för 2-3k. Speciellt om man orkar buda på spelare istället för att köp lägsta bin. Blir nog o se om de finns nån mer liga som är värd att göra nu. Kul att lösa massa SBC:er med

Inte hört nån göra Totti här. Jag funderade på det ett tag o köpte på mig allt jag behövde. Började dock tröttna på min Calcio-hybrid så jag hoppade det. Testade lånekortet men 3 matcher lagga sönder, 1 match stängde motståndaren av matchen kort inpå och sen 1 okej match. Så fick tyvärr inte testat honom ordentligt. De lilla som var spelbart så var han riktigt go, underbara passningar, bra avslut. Enda negativa egentligen staminan men som supersub spelar de ingen roll. Kanske skall kolla på o lösa honom igen, har ju en drös med untradeable specialkort som aldrig kommer användas. Borde gå o lösa hyfsat billigt.
Senast redigerad av grahnen 2017-08-20 kl. 10:02.
Citera
2017-08-20, 18:33
Medlem
Citat:
Tack för tipset om Saudiska ligan. Gjorde precis klart alla lag. Gick kanske inte så mycket vinst som du men gick plus med stor marginal. Kanske 50k? Kan nog ha varit mer, man gjorde ju vinst i stort sett på alla paket, förutom ett par. Vissa lag kunde man ju lösa för 2-3k. Speciellt om man orkar buda på spelare istället för att köp lägsta bin. Blir nog o se om de finns nån mer liga som är värd att göra nu. Kul att lösa massa SBC:er med

Inte hört nån göra Totti här. Jag funderade på det ett tag o köpte på mig allt jag behövde. Började dock tröttna på min Calcio-hybrid så jag hoppade det. Testade lånekortet men 3 matcher lagga sönder, 1 match stängde motståndaren av matchen kort inpå och sen 1 okej match. Så fick tyvärr inte testat honom ordentligt. De lilla som var spelbart så var han riktigt go, underbara passningar, bra avslut. Enda negativa egentligen staminan men som supersub spelar de ingen roll. Kanske skall kolla på o lösa honom igen, har ju en drös med untradeable specialkort som aldrig kommer användas. Borde gå o lösa hyfsat billigt.

Struntade i honom endå, behöver lägga runt 300k för att göra den och känns ovärt. Tänkte byta ut Tots Insigne mot Fif Hazard för coinsen istället. Känns som betydligt bättre både för laget och som investering då man kan sälja honom igen.

https://www.futbin.com/17/squad/5408559
Sådär har jag tänkt att mitt slutlag får bli. Ev byta position på Hazard och Mertens men Mertens har varit ett monster för mig. Speciellt hans assist 17 matcher 11 mål 14 assist. Kanske också Köra Naingolan, Sandro istället för Kanté då jag är lite osäker på hans offensiva kvalitéer.

Japanska ligan funderade jag på att göra med billig och massor med silverpacket att öppna men orkar nog inte sitta och bida som jag gjorde med Saudi. Köpte bara en spelare över 1k så snålade rejält plus att jag sålde 40-50 spelare jag budat in dubletter av för fin profit.
Citera
2017-08-21, 03:35
Medlem
Har precis avslutat min första WL och slutade på 14 vinster med 15 matcher kvar att spela. Hur fasen hinner man med alla 40? Funkar inte om man har ett vanligt liv utanför Fifa 😂

Är lite besviken att jag spelade så dåligt i början och förlorade många matcher jag skulle ha vunnit, hade varit kul och nå Gold 3 så att man blev kvalificerad till nästa vecka. Men men, nya tag ikväll för att försöka sig på en kvalificiering igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in