2017-08-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tycker inte Son känns värt det kan också göra honom för runt 100k men han har ju redan ett bättre kort på marknaden som flyger ner i pris och han kommer aldrig bli något mer än en inhoppare för mig.

Jo men det kortet är ju CAM och passar därför inte in i mitt lag, plus att det kostar närmare 400k. Kanske tar och kör hans lånekort under helgen och testar honom ändå, hade en del untradeable o resten i klubben för lånekortet. Trivs annars rätt OK med TOTS Sinclair, minus för hans 2* weak foot och att han bara mäter 173cm. Vore gött med en något större ytter plus att Son har 5 weak foot (har jag för mig).

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Son är inte creme de la creme (föredrar FIF Hazard) men han är riktigt bra. Snabb, stark, tvåfotad, bra på huvudet. Kan spela var som helst i anfallet och även som CAM. En utmärkt supersub som alltid går att kasta in i en BPL-elva. Jag körde förra gången, jag hade kört denna gång om jag saknat honom. Det är han och Gerrard som är supersubs i mina elvor nu.

Jag har gått plus på nästan alla kort jag köpte, men inte så mycket som jag hade hoppats. Riktigt oklart läge om det kommer öka eller minska också... tänker mig att Son är den enda som är intressant för folk, och många har honom redan eftersom han var billig när han kom sist. Därav kränger jag allt som går att kränga. Gick 10k plus på Bernardo Silva-korten t.ex.. Det är taget (även fast hans lägsta bin nu av något skäl är 70k, tror inte han kommer sälja för det).

Testar lånekortet som sagt så får vi se annars kanske jag kör på Hazard 94-kort. Har ju coinsen för det när jag säljer allt.

Gött det! Kommer du upp i nån summa som gör att du kan uppgradera laget då? Jag är tvek på om jag kommer upp i nån summa att kunna uppgradera Ronaldo. Däremot börjar jag närma mig att köpa TOTS Casemiro istället för hans TOTG-kort, som jag nämnt innan. Börjat känna av att han är rätt seg, när man är van vid Kante i ena laget och Fabinho i andra. Nu i finalen senast så pausade motståndaren, hade en fullt frisk Kante på Kante så tog in honom istället och kändes skillnad o köra Fabinho och Kante. Du skrev ju att du kanske inte kände så mycket skillnad i uppgraderingen men skulle du nergradera kanske det märks. Hoppas att det kan göra skillnad o uppgradera.

I fallet Ronaldo, tycker fan inte att jag får igång honom ännu. Känns som han förlorar alldeles för mycket närkamper, inte så dominant som man tycker han borde vara. Kanske mig det är fel på... hade därför kanske vart gött o kämpa emot en uppgradering till hans TIF. Jaja, får sova på saken
Senast redigerad av grahnen 2017-08-16 kl. 22:37.
Citera
2017-08-16, 23:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Testar lånekortet som sagt så får vi se annars kanske jag kör på Hazard 94-kort. Har ju coinsen för det när jag säljer allt.

Gött det! Kommer du upp i nån summa som gör att du kan uppgradera laget då? Jag är tvek på om jag kommer upp i nån summa att kunna uppgradera Ronaldo. Däremot börjar jag närma mig att köpa TOTS Casemiro istället för hans TOTG-kort, som jag nämnt innan. Börjat känna av att han är rätt seg, när man är van vid Kante i ena laget och Fabinho i andra. Nu i finalen senast så pausade motståndaren, hade en fullt frisk Kante på Kante så tog in honom istället och kändes skillnad o köra Fabinho och Kante. Du skrev ju att du kanske inte kände så mycket skillnad i uppgraderingen men skulle du nergradera kanske det märks. Hoppas att det kan göra skillnad o uppgradera.

I fallet Ronaldo, tycker fan inte att jag får igång honom ännu. Känns som han förlorar alldeles för mycket närkamper, inte så dominant som man tycker han borde vara. Kanske mig det är fel på... hade därför kanske vart gött o kämpa emot en uppgradering till hans TIF. Jaja, får sova på saken

Jag har inte räknat exakt men borde närma mig miljonen när jag krängt allt. För det ska TOTS Mane inhandlas, TOTS Kante och Mr X på mittfältet i både BPL och La Liga. (inte bestämt mig vilka det blir än) Tänker sälja TOTS Thiago Silva, peta in TOTS Nacho istället och då ryker tyvärr Fabinho också. Casemiro är given, men vilka han ska flankeras av är mer öppet. Lutar åt TOTY Modric och TOTS Nzonzi.

Jag gillar POTM Alli som jag har på BPL-mittfältet, men det finns nog bättre kort. Vill gärna ha en stor brunkare, men vet inte vem. Yaya Toure? Pogba? Emre Can? Finns gott om offensiva korta spelare men tycker nog Gylfi fyller den rollen rätt bra. Kanske man skulle löst FUTTIES Dembele ändå... Hade med glädje petat in Gerrard men får inte full kemi på honom.

Gällande Ronaldo har jag snarlika problem. Det är som att ha en ferrari men knappt kunna köra den. Jag är inte i närheten av att vara så bra fifa-spelare för att kunna få ut max av hans potential. Med det sagt är jag absolut inte missnöjd - han är en fenomenal winger. Om jag byter något brukar jag stoppa in honom som striker och byta ut Suarez (in med Son), där jag egentligen tror att CR7 gör sig bättre. Börjar faktiskt störa mig lite på SBC Suarez som har sina svagheter (varken liten och snabb eller stor och stark). Går ju inte att klaga på avsluten dock. Hade jag haft obegränsat med cash hade jag köpt ett Ronaldo ST-kort, flyttat över Neymar till LW och köpt Messi som RW. Men dit kommer jag inte komma
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-08-16 kl. 23:07.
Citera
2017-08-17, 00:27
Medlem
sonofnatures avatar
Inte provat turkiska ligan

Någon som kan va sjusst å bygga ett lag .
4-3-1-2

Budget : ca 380.000 :~
Senast redigerad av sonofnature 2017-08-17 kl. 00:32.
Citera
2017-08-17, 08:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har inte räknat exakt men borde närma mig miljonen när jag krängt allt. För det ska TOTS Mane inhandlas, TOTS Kante och Mr X på mittfältet i både BPL och La Liga. (inte bestämt mig vilka det blir än) Tänker sälja TOTS Thiago Silva, peta in TOTS Nacho istället och då ryker tyvärr Fabinho också. Casemiro är given, men vilka han ska flankeras av är mer öppet. Lutar åt TOTY Modric och TOTS Nzonzi.

Jag gillar POTM Alli som jag har på BPL-mittfältet, men det finns nog bättre kort. Vill gärna ha en stor brunkare, men vet inte vem. Yaya Toure? Pogba? Emre Can? Finns gott om offensiva korta spelare men tycker nog Gylfi fyller den rollen rätt bra. Kanske man skulle löst FUTTIES Dembele ändå... Hade med glädje petat in Gerrard men får inte full kemi på honom.

Gällande Ronaldo har jag snarlika problem. Det är som att ha en ferrari men knappt kunna köra den. Jag är inte i närheten av att vara så bra fifa-spelare för att kunna få ut max av hans potential. Med det sagt är jag absolut inte missnöjd - han är en fenomenal winger. Om jag byter något brukar jag stoppa in honom som striker och byta ut Suarez (in med Son), där jag egentligen tror att CR7 gör sig bättre. Börjar faktiskt störa mig lite på SBC Suarez som har sina svagheter (varken liten och snabb eller stor och stark). Går ju inte att klaga på avsluten dock. Hade jag haft obegränsat med cash hade jag köpt ett Ronaldo ST-kort, flyttat över Neymar till LW och köpt Messi som RW. Men dit kommer jag inte komma

Så här avslutar jag FUT17:

La Liga: https://www.futbin.com/17/squad/5453858
Kommentar: Nacho är en klar nedgradering från Thiago Silva TOTS. Men kortet är bra och pengarna behövs på andra ställen. Nzonzi för att jag gillar brunkare, Modric i brist på klockrena mittfältsalternativ i La Liga. Var inte superförtjust i Modrics NIF, det var lite mellanmjölk - men får se hur detta kort funkar.

FitnessBPL: https://www.futbin.com/17/squad/5453877
Kommentar: Uppgraderar Mane (OTW) och Kante (NIF) till sexigare varianter. Hyfsat nöjd med båda även om Mane stagnerat i takt med att nya kort kommit ut. Kantes NIF är fenomenalt som det är, vet inte om jag kommer få ut så mycket mer av det. Herrera har jag inte testat men känns prisvärd på papper. Valde mellan honom, Lallana och Yaya - landade i Herrera baserat på allround-skills och fysisk närvaro på mitten. En gnuggare med bra passningsfot, exakt vad jag ville ha. Keane-Smalling-Butland i mitten är ganska klyschigt och långt ifrån de bästa i PL på papper - men ingame är de grymma. Har inga som helst klagomål på den trion så jag kör på med dem.

Hade ju vart jäkla gött att uppgradera Zlatan och Hazard till TOTS, peta in Ronaldo som ST i La Liga-laget och sätta Messi på RW (peta Suarez) samt sätta en La Liga-backlinje med typ Ramos, Carvajal, Godin/Pique... men den sortens pengar kommer jag inte få i denna upplaga. Nu är ju en sån som Carvajal inte på något sätt ouppnåelig, men orkar nog inte lägga pengar på honom. Aurier duger ju.
Citera
2017-08-17, 09:19
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Inte provat turkiska ligan

Någon som kan va sjusst å bygga ett lag .
4-3-1-2

Budget : ca 380.000 :~

https://www.futbin.com/17/squad/5454108
Citera
2017-08-17, 09:45
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
https://www.futbin.com/17/squad/5454108

sjusst

ser redigt nice ut.

stabilt lag.

blir å bygga.

byter nog dock ut lukaku mot rui
https://www.futbin.com/17/player/977/m%C3%A1rio-rui
Citera
2017-08-17, 10:08
Medlem
sonofnatures avatar
byggde ett lag på skoj, dock ser det ballt ut å prova om man har coinsen

http://www.futhead.com/17/squads/7703486/
Citera
2017-08-17, 10:49
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
sjusst

ser redigt nice ut.

stabilt lag.

blir å bygga.

byter nog dock ut lukaku mot rui
https://www.futbin.com/17/player/977/m%C3%A1rio-rui

Klart rimligt Anledningen till att jag valde Lukaku över honom är att dom är någorlunda jämna i de flesta statsen (med övervikt Rui) förutom i Strength och i höjd där Lukaku mosar honom.
Senast redigerad av Raxie 2017-08-17 kl. 10:54.
Citera
2017-08-17, 11:28
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Klart rimligt Anledningen till att jag valde Lukaku över honom är att dom är någorlunda jämna i de flesta statsen (med övervikt Rui) förutom i Strength och i höjd där Lukaku mosar honom.

jo men fan, jag kan ha båda i laget.

å byta då å då vid skada osv
Citera
2017-08-17, 11:36
Medlem
sonofnatures avatar
fick till ett sjusst bygge för någon som vill prova

3-5-2 med dybala och werner

http://www.futhead.com/17/squads/7704053/
Citera
2017-08-17, 11:53
Medlem
sonofnatures avatar
sista bygget för idag

naldo e ju en hjälte på fifa 17.

http://www.futhead.com/17/squads/7704191/
Citera
2017-08-17, 13:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tips: Sälj alla brons/silverspelare i klubben som går att använda i Unicorn-SBC.

Jag säljer silver/brons från Calcio, Bundesliga, MLS, Premier League för 2k st. Säljer hur bra som helst.

Viktigt att de har en position som går att använda i elvan (inte GK och LM/RM) och har en nationalitet som INTE är samma som ligans. Jag orkar själv inte kolla exakt BIN på varje kort utan kränger bara ut till en standardprislapp. Kanske går jag miste om något kort som skulle gått mycket dyrare men orkar inte med att manuellt kolla priset på hundratals spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in