Citat:
Ursprungligen postat av
Nihilisti
@saruman Jag håller med dig, det är helt rimliga teorier. Dock har jag en ytterligare teori om det där med sexuella motiv, och det är att när en människa som är besatt av något förmodligen inte har tiden att också tänja gränser/fantasier om sex också.
Det skulle vara intressant att veta hur sexförbrytares liv allmänt ser ut - har de andra stora intressen? Jag tror inte det. Men det är bara min teori.
Någon gång kan ju vara första gången också? Just om en person
inte haft tid att hålla på och ragga kvinnor p.g.a. att han varit strikt upptagen med sitt arbete, så kan man ju tänka sig att det finns mycket kvävd, undanträngd längtan. Som kan blossa upp väldigt häftigt, när den mannen plötsligt får tillfälle att vara ensam på trångt utrymme med en vacker kvinna som är helt i hans våld.
Kanske har hon avvisat honom på ett förödmjukande sätt, och han har blivit så kränkt att han har våldtagit henne och i samband med det råkat döda henne. Han kan ha råkat slå in hennes huvud i något, eller hållit något för hennes näsa och mun eller mot hennes hals och inte märkt det i stridens hetta s.a.s.. Sådant har hänt förr.
Kan också vara så att han insåg efter våldtäkten att hans karriär var slut om det kom ut, att ingen skulle vilja arbeta för honom eller sponsra honom mer, så att han blev "tvungen" att döda henne i kallt blod. Han blev i så fall också tvungen att sänka och gömma kroppen på ett sådant sätt att den aldrig kunde finnas, för att rättsläkaren inte skulle hitta spår efter sex eller handgemäng. Därför kunde han inte bara kasta kroppen i vattnet, ringa sjöräddningen och hävda olycka.